نکات مهم قبل و بعد از کاشت مو

به گزارش تور کانادا، اگر تصمیم به کاشت مو گرفتید قطعا سوالات زیادی در سر دارید. از اینکه آیا کاشت مو برای شما مناسب است؟ مراقبت ها و نکات مهم قبل و بعد کاشت مو چیست؟ و بسیاری سوالات دیگر! قطعا با انتخاب یک کلینیک و دریافت مشاوره، پاسخ بیشتر پرسش های خود را دریافت خواهید کرد. با این حال در این مقاله قصد داریم تمام نکات مهمی که قبل و بعد از کاشت مو باید رعایت کنید را معرفی کنیم تا اگر تصمیم به عمل کاشت مو گرفتید، بهترین نتیجه را نیز بگیرید.

نکات مهم قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو چیست؟

قبل از هرچیز بهتر است ببینیم کاشت مو طبیعی چیست؟ همانطور که در مقاله راهنمای جامع کاشت مو کلینیک صدف گفته شده کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­ های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت های جلویی و میانی سر در افراد می ­گویند. قسمتی که فولیکول ­ها از آن برداشت می­ شوند، بانک مو و نواحی بدون موی سر که فولیکول­ ها در آن قرار می­ گیرند، قسمت دریافت نماینده نام دارد.

نکاتی که قبل از کاشت باید رعایت کنید

در ادامه یک سری نکات مهم که قبل از کاشت مو باید آنها را رعایت کنید تا کاشت مو شما بهترین نتیجه را داشته باشد بیان می کنیم.

مصرف سیگار و قلیان ممنوع

مصرف سیگار و قلیان در طولانی مدت یا در کوتاه مدت ولی در میزان زیاد باعث افزایش نیکوتین در بدن شده و خون رسانی را دچار اختلال می نماید. همین موضوع باعث شده خون رسانی به ریشه موها بخصوص ریشه موهای تازه کاشته شده کمتر گردد و لخته های خونی بیشتری در سر ایجاد گردد. پس بهتر است مدتی قبل از عمل (حدود 6 ماه) هیچگونه دخانیاتی مصرف نگردد.

مصرف الکل ممنوع

مصرف مواد الکلی باعث می گردد بدن نسبت به مواد بی حسی مقاومت نشان دهد. عمل کاشت مو نیز با بی حسی موضعی انجام می گردد و فردی که مواد الکلی مصرف کند درد زیادی خواهد کشید. علاوه بر این اتانول با جلوگیری از لخته شدن خون باعث خونریزی بیشتر می گردد. بهتر است یک هفته قبل از عمل هیچگونه مواد الکلی مصرف نگردد.

رژیم های غذایی خاص ممنوع

رژیم های غذایی که درآنها مواد مغذی کافی ممکن است به بدن نرسد یا یک سری مواد غذایی بیش از حد استفاده گردد؛ نباید قبل از عمل دنبال گردد. بهتر است قبل از عمل با پزشک درباره رژیم غذایی خود صحبت کنید.

توجه به مصرف داروها

بعضی از داروها را نباید قبل از عمل کاشت مو مدتی مصرف کنید. داروهای ضد انعقاد خون مثل وارفارین و هپارین، داروهایی که جلوی ریزش مو را می گیرند مانند ماینوکسیدیل، مسکن ها، خواب آورها، داروهای ضد التهاب و هر داروی دیگری که پزشک متخصص منع کند را نباید مصرف کرد. هر کدام از این داروها به نحوی می توانند نتیجه کاشت را تحت الشعاع قرار دهند.

توجه به مصرف مکمل ها

بهتر است قبل از عمل، مصرف انواع مکمل ها مثل ویتامین ها، آسپرین و داروهایی که آسپرین دارند، داروها و مکمل های بدنسازی و انواع چای و دمنوش های گیاهی مثل چای سبز و ... را کنار بگذارید. اگر استفاده از این مکمل ها لازم است بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا مسئله ای در فرایند کاشت ایجاد نگردد.

صحبت درباره بیماری ها با پزشک متخصص

اگر بیماری خاصی دارید و به صورت مداوم از دارو مصرف می کنید باید با پزشک در میان بگذارید. حتی اگر سابقه بیماری داشته اید و بهبود یافته اید نیز بهتر است با پزشک متخصص در میان گذاشته و پفراینده های پزشکی خود را به پزشک نشان دهید. بعضی بیماری ها به خصوص بیماری های هورمونی ممکن است مشکلاتی جدی در نتیجه کاشت مو ایجاد نمایند و دکتر باید از همه این موارد مطلع باشد.

کوتاه کردن و رنگ کردن موها

قبل از کاشت مو نباید موها را رنگ کرد. زیرا پزشک باید موهای سفید را تشخیص دهد تا موهای سفید شده را کاشت نکند. بهتر است 3 روز قبل از عمل موهای خود را رنگ نکنید.

میزان کوتاهی مو بستگی به شیوه کاشت دارد و در جلسه مشاوره به شما گفته خواهد شد که تا چه حدی اجازه دارید موهای خود را کوتاه کنید.

نکات مهمی که روز عمل باید رعایت کنید

روز قبل از عمل و روز عمل نیز نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید در ادامه این نکات را با هم مرور می کنیم.

  • روز قبل از عمل دوش بگیرید و با شامپو و نرم نماینده مناسبی که دکتر پیشنهاد داده موهای خود را به خوبی بشویید.
  • هرگونه مواد حالت دهنده و تقویت نماینده مو مانند ماسک مو، تافت، ژل و ... استفاده نکنید.
  • اگر از کلاه گیس استفاده می کردید قبل از دوش دریافت آن را کنار بگذارید. مدتی بعد از عمل هم نمی توانید از کلاه گیس بهره ببرید.
  • لباسی گشاد، راحت و ترجیحا دکمه دار بپوشید.
  • قبل از عمل کافئین استفاده نکنید.
  • قبل از عمل یک وعده غذای سالم و مقوی بخورید.
  • از عطر و ادکلن استفاده نکنید.
  • سعی کنید در روز عمل کسی شما را برای بازگشت تا خانه همراهی کند زیرا ممکن است داروها کمی شما را خواب آلود نمایند.

نکاتی که بعد از کاشت باید رعایت کنید

بعد از کاشت مو نیز نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید حتما رعایت کنید.

  • بعد از انجام کاشت نباید تا چند روز مواد الکلی، سیگار و قلیان مصرف کنید.
  • تا سه روز بعد از عمل از مصرف انواع داروهایی مثل آسپرین که خون را رقیق می نمایند خودداری کنید. اگر درد دارید بهتر است از مسکن هایی بهره ببرید که آسپرین ندارند.
  • برای جلوگیری از عفونت پزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز خواهد نمود آنها را دقیق طبق دستور مصرف کنید.
  • مسکن ها و داروهایی مثل پردنیزون یا قرص آناناس برای جلوگیری از درد و ورم تجویز خواهد شد که در صورت لزوم بهتر است مصرف کنید.
  • بین 48 تا یک هفته بعد از عمل از فعالیت سنگین اجتناب کنید.
  • تا 3 روز بعد از عمل از خم شدن اجتناب کنید زیرا ممکن است خونریزی اتفاق بیفتد.
  • تا یک ماه نباید هیچگونه فعالیت ورزشی داشته باشید.
  • در چند روز اول برای جلوگیری از درد و ورم از کمپرس سرد بهره ببرید بعد از آن از کمپرس گرم نیز می توان استفاده کرد.
  • ناحیه کاشت زخم می گردد. این زخم ها به مرور بلند شده و خواهند ریخت به هیچ عنوان نباید با دست آن ها را بکنید با دست کاری کنید.
  • برای حمام کردن طبق دستوری که پزشک گفته عمل کنید و از محصولات بهداشتی که پیشنهاد داده بهره ببرید.
  • یک تا دو هفته بعد از عمل بخیه ها کشیده خواهد شد.
  • تا یک هفته بعد از عمل نباید در استخری که دارای آب کلر دار است شنا کنید.
  • پس از مدتی ممکن است دکتر داروهای تقویتی تجویز کند آنها را به دقت مصرف کنید.

مهمترین توصیه به ما به شما

بهتر است قبل از هرچیزی به دنبال بهترین روش برای کاشت موی سر خود باشید. در کلینیک صدف علاوه بر اینکه تمامی مراقبت ها و نکات مهم قبل و بعد از کاشت مو با جزئیات به شما گفته می گردد، با توجه به شرایط شما از مناسبترین و جدیدترین روش های کاشت مو نیز استفاده می گردد. در قسمتی از مقاله جدیدترین روش کاشت مو کلینیک صدف می خوانیم باید بگوییم که بهترین روش کاشت مو برای شما روشی است که با نیازها و شرایط بانک مویتان بیشترین میزان سازگاری را داشته باشد. پیشنهاد ما این است که به جای واژه بهترین روش از مناسب ترین روش استفاده کنیم. مناسب ترین روش کاشت مو روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. بنابراین برای انتخاب روش مناسب باید حتما شرایط خود را در نظر بگیرید و با پزشک متخصص مشورت کنید تا در نهایت نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 762

به "نکات مهم قبل و بعد از کاشت مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم قبل و بعد از کاشت مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید