پیش بینی تا 50 میلیمتر بارش در استان مرکزی

به گزارش تور کانادا، هواشناسی استان مرکزی با پیش بینی ورود سامانه جدید نسبت به سیلاب و خسارت هشدار داد.

پیش بینی تا 50 میلیمتر بارش در استان مرکزی

مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در مصاحبه با خبرنگار از ، گفت: از روز شنبه دوم فروردین 99 سامانه بارشی جدیدی وارد کشور و استان خواهد شد که تا بامداد دوشنبه به فعالیت بارشی خود در استان ادامه خواهد داد.

مرادی افزود: سامانه جدید طی این مدت ابتدا موجب بارش باران و از روز یکشنبه بارش یا رگبار باران و برف و کاهش دما و وزش باد در استان خواهد شد و بر اساس خروجی فعلی مدل های پیش بینی میزان بارش های این سامانه در استان بین 10 تا 50 میلیمتر خواهد بود.

هواشناسی استان مرکزی هم با صدور اخطاریه شماره 1 مورخ 99/1/1 نسبت به ورود اولین سامانه بارشی سال 99 از دوم فروردین ماه که موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید می شود هشدار داد.

در اثر سامانه بارشی جدید میزان بارش ها در مناطق مختلف استان بین 10 تا 50 میلیمنر خواهد بود دمای هوا صبح دوشنبه و سه شنبه در مناطق سردسیر استان به زیر صفر خواهد رسید و در نیمه جنوبی استان مرکزی بارش ها حداکثر به 30 تا 50 میلیمتر خواهد رسید.

این سامانه دوشنبه 4 فروردین احتمالا موجب اختلال در تردد جاده ها بویژه جاده های کوهستانی و گردنه ها در نیمه جنوبی استان و برخی معابر شهری به دلیل بارش برف در روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و شکستگی درختان به دلیل بارش برف می شود.

به دستگاه های ذیربط و خدمت رسان و کشاورزان و مردم توصیه شده ضمن اجتناب از تردد های غیر ضروری و خودداری از اسکان در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها آمادگی لازم برای انجام عملیات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه در مناطقی که شکوفه ها باز شده را داشته باشند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 376

به "پیش بینی تا 50 میلیمتر بارش در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تا 50 میلیمتر بارش در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید