چین را با بهترین جاذبه هایش بشناسید

به گزارش تور کانادا، از کشت مروارید تا پارک المپیک در چین

چین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جهان است. فرهنگ و تاریخ متفاوت این سرزمین از یک طرف و سازه های باستانی و مدرن آن از طرف دیگر باعث می شود سالانه افراد بسیاری از سرتاسر جهان به چین سفر کنند. خبرنگاران در این یادداشت سه جاذبه گردشگری چین را معرفی میکند:

چین را با بهترین جاذبه هایش بشناسید

یو گاردن:

یو گاردن یا باغ شادی چین در شانگهای حدود 20هزارمترمربع وسعت دارد. قدمت این باغ بیش از 400 سال است و بازدیدکنندگان برای عکاسی از معماری باستانی این باغ و گشت و گذار در بازار یویوان به این باغ می فرایند. برای گردش در این باغ بین یک تا دو ساعت زمان نیاز دارید. بهار، زمانی که درختان برگ هایی سبز و شکوفه های زیبا دارند و زمین پر از گل است، بهترین زمان بازدید از این باغ رویایی است. اگر چند روز در شانگهای اقامت دارید بازدید از این باغ برای آخر هفته نگذارید، زیرا اواخر هفته یوگاردن بسیار شلوغ می گردد. اگر از شلوغی اذیت نمی شوید از جشنواره بهاری باغ یو دیدن کنید، در این زمان باغ را با فانوس و تمثال هایی از اژدها و ققنوس تزئین می کنند. هنگام گشت و گذار در این باغ فقط روی ساختما ها و پل ها متمرکز نشوید و سعی کنید که چشمانتان دنبال کشف جزئیات هم باشند، زیرا باغ پر است از کنده کاری های ریز و مجسمه های کوچک که دیدنشان شگفت زده تان خواهد کرد. در باغ می توانید از تعداد زیادی مجسه رسی، حکاکی های روی آجر، آثار نقاشی و خطاطی هنرمندان مشهور بازدید کنید.

کارخانه مروارید:

قدمت کشت صدف در دریاچه ها و رودخانه های چین به 2200 سال قبل از میلاد باز می گردد. امروزه تولید مروارید آب شیرین پکن از هنرباستانی ساخت جواهرات با مروارید به جای مانده است و البته تکنیک های این کار بعد از قرن 13 آغاز به تغییر کردند. برای آشنایی با این صنعت باستانی چین می توانید از کارخانه مروارید بازدید کنید. کارخانه مروارید در فاصله ای نه چندان دور از کاخ تابستانی بنا شده است. قسمت هایی از کارخانه که امکان رفتن به آن وجود ندارد با عکس ها و ویدیوهایی به بازدیدکنندگان نشان داده می شوند. در این کارخانه فروشگاهی وجود دارد که در آن با هزاران محصول ساخته شده از مروارید روبرو می شوید. ماه های آپریل تا اکتبر بهترین زمان بازدید از این کارخانه هستند.

المپیک پارک پکن:

ساختن این پارک در سال 2003 آغاز شد و این پارک همان مکانی است که در سال 2008 بازی های المپیک و پاراالمپیک پکن در آن انجام شد. برای رسیدن به این پارک کافی ست سوار مترو شوید و در ایستگاه پارک المپیک پیاده شوید. المپیک پارک پکن مکانی است که می توانید برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر به آن پناه ببرید. در این پارک فقط چند دوچرخه و ماشین الکتریکی کم سرعت وجود دارند و خانواده ها میتوانند با آرامش در این پارک وقت گذرانی کنند و از دیدن مجسمه ها و نمادهایی که در این پارک قرار دارند و طبیعت زیبای پارک جنگلی آن لذت ببرند. اگر المپیک 2008 را دنبال می کردید، بازدید از این پارک و مکان هایی که آن روزها از توی تلویزون می دیدید خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1522

به "چین را با بهترین جاذبه هایش بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین را با بهترین جاذبه هایش بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید