تور فرانسه ارزان: کاخ گارنیه در پاریس، الهام بخش هنرمندان مشهور

به گزارش تور کانادا، کاخ گارنیه الهام بخش هنرمندان | Palais Garnier Has Inspired Artists

کاخ گارنیه در پاریس واقع در کشور فرانسه قبل از بازگشایی در پنجم ژانویه سال 1857 میلادی شاهد سقوط یک امپراطوری و به راس امور رسیدن سومین جمهوری بود. ساخت کاخ گارنیه 14 سال به طول انجامید و در آن مجسمه هایی از Aimé Millet، Charles Gumery، Eugène-Louis Lequesne دیده می گردد که در 14 قرن گذشته کاخ گارنیه الهام بخش هنرمندان بسیاری بوده می توان اثر این تاثیر را در کارهای امروز آنان مشاهده کرد. مشهورترین آن ها کتابخانه کنگره است که Thomas Jefferson آن را طراحی نموده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا آنالیز کنیم کاخ گارنیه الهام بخش چه آثار بوده است.

تور فرانسه ارزان: کاخ گارنیه در پاریس، الهام بخش هنرمندان مشهور

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کاخ گارنیه

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه از سال 1875 تا 1989 میلادی محل برگزاری اپراهای شهر پاریس بوده است. این کاخ باشکوه دارای 1600 جایگاه است. کاخ در 1862 به وسیله شارل گارنیه آغاز به ساخت و در سال 1875 افتتاح شد. نام این کاخ باشکوه از 1875 تا 1978 تئاتر اپرا و از سال 1978 تا 1989 به نام تئاتر اپرا ملی پاریس نام گذاری شده بود. پروژه ساخت کاخ بخشی از بازسازی بزرگ شهر پاریس در دوران امپراتوری دوم فرانسه و به وسیله ناپلئون سوم فرانسه بوده است. بارون هاوسمن مسئول نظارت بر آن بوده است. در ساخت آن از سبک های معماری یونانی و رومی استفاده شده است. تا به امروز کاخ گارنیه الهام بخش هنرمندان بسیاری بوده است

سقف طراحی شده به وسیله Paul-Jacques-Aimé Baudry

اگر بخواهیم دقیق تر این سقف را آنالیز کنیم می توان گفت که طراحی سقف قبل از تمام شدن ساخت کاخ گارنیه به اتمام رسیده ایست و قرار گرفتن آن در فهرست ممکن است کمی اغراق آمیز باشد اما دیدنی این طراحی زیبا خالی از لطف نیست. نقاشی دیواری تاج گذلری طلای Grand Foyer را نشان می دهد، راهرو 154 متر طول، 13 متری پهنا و 18 متر ارتفاع داردکهه به عنوان اتاق نشیمن برای جامعه متمولان پاریسی طراحی شده است. در واقع نقاشی های دیوار عامل اصلی معروفیت بودری بودند.

پله های طراحی شده به وسیله Louis Béroud

برود در سال 1852 در شهر لیون فرانسه به جهان آمد و در جوانی برای طراحی داخلی بعضی از بزرگ ترین ساختمان های شهر به پاریس آمد. نقاشی های او از گالری های لوور امروز در خود موزه لوور به نمایش گذاشته شده است. راه پله اصلی کاخ گارنیه الهام بخش هنرمندان از جمله او شد و تصویری که او از این محل در سال 1889 کشید امروز تبدیل به یکی از محبوب ترین آثار او شده است و معروفیتی بین المللی به دست آورده است. یکی از جالب ترین نکاتی که می توان درباره زندگی او به آن اشاره نمود این است که او در 22 اوت 1911، سرقت مونا لیزا را کشف کرد او تازه وارد اتاق شده بود تا آن جا را نقاشی کند که دید تنها چهار گیره آهنین بر دیوار است.

دیدنچیان تئاترMary Cassatt

کاخ با شکوه و خیره نماینده گارنیه طراحی شده تا میزبان مردمی باشد که در حال دیدنی تئاتر هستند. پله ها، جایگاه ها و لوسترهای آویزان آن در نظر گرفته شده بود تا بازدید بتوانند به به راحتی صحنه اجرای نمایش را دیدن نمایند و هنرمندان در حال انجام را ببینند. قرن نوزدهم یکپارچگی اجتماعی و تحرک اجتماعی را به ارمغان آورد، که به طور قابل ملاحظه ای می شد رشد انسانیت و ارزش های آن را در میان جامعه مشاهده کرد. امپرسیونیستها می خواستند این پدیده را به ثبت برسانند و ماری کاسات بدون تردید در در تابلوی زن سیاه پوش اپرا (1879) به برترین شکل ممکن این کار را انجام داده است.

شاهکار مارسل پروست

برای جهانیی اشرافی و تجملاتی که در جستجوی زمان از دست رفته (1927-1913) مارسل پروست خلق شده است هیچ جایی مناسب تر از کاخ گارنیه الهام بخش هنرمندان وجود نداشت. مارسل پروست نویسنده و مقاله نویس فرانسوی است. در جستجوی زمان از دست رفته رمانی است که در هفت جد نوشته شده است و هر جلد آن نامی جداگانه دارد. نحوه استفاده مارسل پروست از زبان فرانسه و جمله سازی او که شکلی بدیع و نو در ادبیات فرانسه بود آن را به کلی از سایر آثارِ ادبی هم زمانش متمایز می کند.

سه جلد آخر کتاب پس از مرگ او به چاپ رسید. پروست در جایی می گوید: متأسفانه کتابم را با ضمیرِ من آغاز کردم و فورا همه فکر کردند، که به جای جستجوی قوانین کلی، من در حال تجزیه و تحلیل خود، به معنای انزجارآمیزِ کلمه، بودم. یک تحلیل عمیق ادبی، هنری، فلسفی و اجتماعی جامعه فرانسه در اواخرِ قرن 19 و اوایل قرن بیستم میلادی آنچه در تاریخ فرانسه جمهوری سوم نامیده می گردد را می توانید در این کتاب بخوانید.

با این حال، دهه ها پس از باز شدن، اپرا نقطه مرکزی جامعه پاریس بود. در واقع، این در اینجا بود که پروست بسیاری از شب ها را صرف لذت بردن از اجراهای منحصر به فرد فرانسوی کرد و خواسته ها و روش های خاص خود را به طور کامل در کتابش شرح می دهد. در کتاب او تراس های نشیمن را به خوبی وصف نموده است و از آن جا منظره را به خوبی شرح می دهد جایی که کاراکتر کتابش در آن احساس می نماید در خانه اش است همان گونه که خودش در آن جا چنین احساس را داشته در واقع کاخ گارنیه الهام بخش هنرمندان هم تراز او بوده است.

سقف طراحی شده به وسیله Marc Chagall

پس از این که منقدان متوجه شدند قرار است طراحی سقف تالار اصلی کاخ گارنیه به یک نقاش مدرنیسم خارجی سپرده گردد به شدت عصبانش شدند. اگر چه 8 ماه بعد او با استفاده از 440 پوند رنگ و 2600 فوت مربع تمامی انتقادها را از بین برد و موجب شگفتی همگان شد. قطعه متحرک که در یک انبار هواپیما در حومه پاریس Meudon ایجاد شد و به عنوان یک مکان مهم برای هنرمندان خلاق به جای مانده است، صحنه هایی از اپراهای 14 آهنگساز مشهور را نشان می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1501

به "تور فرانسه ارزان: کاخ گارنیه در پاریس، الهام بخش هنرمندان مشهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: کاخ گارنیه در پاریس، الهام بخش هنرمندان مشهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید