یک پله بالاتر از چای سبز

به گزارش تور کانادا، چای سفید در اصل جوانه های گیاه چای است. در آغاز فصل بهار، غنچه چای را پیش از آن که باز شود می چینند و خشک می کنند، یعنی قبل از اینکه برگ چای باز شود جوانه آن را که یک غلاف کرک دار نقره ای دارد، می چینند.

یک پله بالاتر از چای سبز

تهیه و جمع آوری: فاطمه السادات سری

چای سفید در اصل جوانه های گیاه چای است. در آغاز فصل بهار، غنچه چای را پیش از آن که باز شود می چینند و خشک می کنند، یعنی قبل از اینکه برگ چای باز شود جوانه آن را که یک غلاف کرک دار نقره ای دارد، می چینند. چای سفید درست مانند چای سبز، از برگ های گیاه کاملیا سینسیس تولید می شود. چای سفید در مقایسه با دیگر انواع چای مانند چای سبز و سیاه از میزان بسیار بیشتری آنتی اکسیدان برخوردار است. از این رو دارای خواص درمانی بسیاری است.

در فرآیند تخمیر، تغییراتی در ترکیبات چای رخ می دهد؛ به نحوی که در چای سبز و سفید میزان کافئین به حداقل ممکن می رسد. پلی فنول هایی که در چای سبز به میزان زیادی وجود دارند، در چای سیاه بسیار کم هستند ولی در چای سفید این پلی فنول ها که با نام کاتچین شناخته می شوند بسیار بالاست.

خواص درمانی چای سفید:

فشار خون را کاهش می دهد چون آنتی اکسیدان ها باعث کاهش فشار خون و در نتیجه ابتلا به بیماریهای قلبی و هم سکته مغزی می شود. از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد (البته چای سفید تنها چایی نیست که دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است) بلکه تمام انواع چای که از گیاه کاملیا سینسیس تولید می شود، دارای چنین خواصی هستند. برای پایین آوردن کلسترول مؤثر است. (عملکرد سلولهای پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماوراء بنفش محافظت می کند. همچنین پوست را جوان می سازد.) برای سلامت دهان و دندان مفید است. (دارای فلوراید زیاد است و از خرابی های دندان و از همه مهمتر، رشد پلاک های دندانی پیشگیری کرده و دهان را خوشبو می کند.) برای بیماران آرتریت و پوکی استخوان مفید است. چای سفید بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند. یک آرامبخش قوی و مؤثر برای اعصاب می باشد. برخلاف انواع چای دم کردن آن فرق دارد...

برخلاف انواع چای که با آب جوش درست می شود، پیشنهاد می شود چای سفید با آبی با دمای حدود 75 الی 85 درجه سانتیگراد تهیه شود. برای این کار باید آب را جوش آورد و بعد یک دقیقه اجازه داد از جوش بیفتد و دمای آن کاهش یابد سپس با این آب چای سفید را دم کرد.

منبع مقاله: فصلنامه طبیب سبز، شماره 3.

منبع: راسخون
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1330

به "یک پله بالاتر از چای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پله بالاتر از چای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید