آتلانتیس گمشده چین پس از 600 سال کشف شد! ، عکس

به گزارش تور کانادا، همشهری آنلاین نوشت: غواصان در زیر آب یک شهر باستانی چینی کاملا حفظ شده کشف کردند. این شهر باستانی با نام آتلانتیس شرق شناخته می گردد.

آتلانتیس گمشده چین پس از 600 سال کشف شد! ، عکس

شهر شیچنگ چین در سال 1959 دچار سیل شد و سپس فراموش شد. با کشف مجدد اخیر، غواصان می توانند شهری 600 ساله در زیرآب را کاوش نمایند.

شهر زیر آب شیچنگ که به آن لقب آتلانتیس شرق داده اند، کپسول زمانی باشکوه و مرموز از دوره امپراتوری چین است. این شهر با معماری سنگی مربوط به سلسله های مینگ و چینگ (که از سال 1368 تا 1912 حکومت کردند) در 40 متری زیر دریاچه Qiandao در استان ژجیانگ، در 400 کیلومتری جنوب شانگهای، کاملا حفظ شده است.

برخلاف آتلانتیس افسانه ای، شیچنگ - که در زبان ماندارین به معنای شهر شیر است - به صورت تعمدی در سال 1959 زیر آب رفت تا راه را برای سد Xinan و ایستگاه برق آبی مجاور آن باز کند. نزدیک به 300 هزار نفر برای این پروژه از این شهر نقل مکان کردند که خانواده بعضی از آنها قرن ها ساکن آن منطقه بودند.

این شهر در سال 2001 زمانی که دولت چین یک سفر اکتشافی برای تماشا آنچه ممکن است از کلان شهر گمشده به جای مانده باشد، ترتیب داد، دوباره کشف شد. علاقه به این شهر در سال 2011، زمانی که نشنال جئوگرافیک چین عکس ها و تصاویر دیده نشده ای از این شهر منتشر کرد، بیشتر شد.

بیشتر بخوانید:

  • آیفون 14 بخریم یا منتظر آیفون 15 بمانیم؟

  • بزرگترین سازه کروی دنیا/ کره بزرگ الجثه لاس وگاس روشن شد! / عکس

  • سرقت عجیب و غریب خصوصی ترین حرف هایتان با شگفت انگیز ترین تکنولوژی قرن!

اکتشافات و عکس های زیر آب نشان داده اند که شهر دارای پنج دروازه ورودی است، (برخلاف چهار دروازه سنتی) با دو دروازه رو به غرب و بعلاوه دروازه هایی در جهت های اصلی دیگر. خیابان های عریض شهر دارای 265 طاق نما هستند که دارای سنگ کاری هایی به شکل شیر، اژدها، ققنوس و کتیبه های تاریخی هستند که قدمت بعضی از آنها به سال 1777 می رسد. اعتقاد بر این است که قدمت دیوارهای شهر به قرن شانزدهم باز می گردد.

با وجود اینکه شیچنگ زیر آب است، به خوبی حفظ شده است. آب در واقع آن را از باد، باران و فرسایش خورشید محافظت می نماید. امروزه، غواصان حرفه ای می توانند با یاری اپراتورهای غواصی مانند Big Blue و Zi Ao Diving Club که بین آوریل و نوامبر غواصی های منظم انجام می دهند، به تماشای این شهر زیر آب یروند. از آنجایی که شهر هنوز به طور کامل نقشه برداری نشده ، این غواصی همچنان اکتشافی در نظر گرفته می گردد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1780

به "آتلانتیس گمشده چین پس از 600 سال کشف شد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتلانتیس گمشده چین پس از 600 سال کشف شد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید