حتما از روستاهای کشور چین دیدن کنید!

به گزارش تور کانادا، کشور چین علاوه بر شهرهای زیبا و آسمان خراش های با عظمت، دارای طبیعت بکر و زیبایی است که دیدن آن در سفر به چین خالی از لطف نیست. همانطور که در قست قبلی این مطلب اشاره کردیم، طبیعت و روستاهای چین مکان هایی پر از آرامش و زیبایی هستند. در این قسمت به دیگر دلایلی که شما را ترغیب می کند حتما سری به روستاهای چین بزنید می پردازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

حتما از روستاهای کشور چین دیدن کنید!

معماری باستانی

با وجود اینکه در شهرهای چین، ساختمان های قدیمی تخریب شدند تا فضای کافی برای پروژه های ساختمانی بزرگ تر و مدرن تر فراهم کنند، در روستاهای چین بناهای قدیمی همچنان پابرجا هستند. تقریبا همه روستاها دارای یک معبد هستند. برخی از این معابد قدیمی هستند و برخی مدرن. دیگر بناهایی که می توان به آنها اشاره کرد، پل ها و میادین قدیمی و خانه ی بزرگان روستا ها هستند. هر بنایی یک داستان دارد و اگر به زبان چینی مسلط هستید یا با یک مترجم سفر می کنید، حتما از اهالی روستا بخواهید تا داستان آن بنا را برایتان بگوید. سوغات چین

هوای تازه، آسمان صاف

از هوای آلوده پکن وحشت دارید؟ منطقه ها روستایی چین از هرگونه آلودگی به دور هستند. اگرچه خیابان ها همیشه تمیز نیستند اما آسمان تقریبا همیشه آبی است. اگر از شهر دور هستید، می توانید در شب هایی که آسمان صاف است به تماشای ستاره ها بنشینید. حتی می توانید به جنگل هایی که در اطراف دهکده ها وجود دارد بروید و از هوای پاک آنجا استفاده کنید.

فرهنگ اقلیت ها

بسیاری از گردشگران نمی دانند که چین یک کشور کاملا متنوع است. بیش از 56 اقلیت قومی در سراسر کشور زندگی می کنند. از قوم میائو در جنوب غربی گرفته تا مغول ها در شمال. چین همیشه مکان ایده آلی برای آشنایی با فرهنگ ها و سنت های مختلف بوده است. اقلیت ها در شهرها کمی کم رنگ شده اند اما در روستاهای چین همچنان پابرجا هستند و سنت های خود را حفظ کرده اند. در دهکده های دورافتاده بسیاری از اهالی روستاها مخصوصا افراد مسن تر هنوز لباس های سنتی به تن می کنند و به زبان اقلیت خود صحبت می کنند. آنها مراسم و جشن هایی برگزار می کنند که در دیگر منطقه ها چین دیده نمی شود.

سکوت و آرامش

با وجود اینکه در روستاهای چین خروس قبل از روشنایی صبح می خواند و در مراسم جشن سال نوی چینی آتش بازی برگزار می شود، اما در کل روستاهای چین بهترین مکان برای فرار از شلوغی شهر هستند. در طول روز، مزرعه داران به زمین های کشاورزی رفته و تنها افراد مسن و بچه ها در خانه ها می مانند و ممکن است تصور کنید روستا خالی از جمعیت شده است. برای نویسندگان و هنرمندان، یک دهکده آرام بهترین مکان برای شکوفا شدن خلاقیت است. در کنار رودخانه یا زیر درخت بنشینید و به کار خود بپردازید.

ماجراجویی

کمی از مسیرهای همیشگی دور شوید و به کسب تجربه های خاص از سفر خود به چین مشغول شوید. طبیعت چین ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما فراموش نشدنی است. سوار یک کامیون شوید و با گروهی از کارگران روستا به کوه بروید. اجازه دهید یک پیرمرد یا یک پیرزن مسن دستتان را بگیرد و به یک معبد برای دعا ببرد. با بچه ها روستایی به دریاچه بروید. شاید زندگی در طبیعت چین همیشه راحت نباشد اما کسل کننده هم نیست.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1272

به "حتما از روستاهای کشور چین دیدن کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتما از روستاهای کشور چین دیدن کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید