آشنایی بیشتر با آثار زها حدید مشهورترین معمار دنیا

به گزارش تور کانادا، تقریبا هر شخصی که به معماری و طراحی داخلی علاقه دارد، زها حدید (2016-1950) را می شناسد. در حقیقت زها حدید تنها معمار زنی بود که عموم مردم اسم او را به زبان می آوردند. به همین دلیل می گردد او را مشهورترین معمار جهان شناخت که شهرت خود را از طرح های فوق العاده شاخص و بزرگ بدست آورده بود. به واسطه فوت این معمار بزرک در روز 31 مارچ 2016 مناسب دیدم تا در این مطلب کمی در خصوص او و همچنین طرح های ویژه اش در سرتاسر جهان که تا سالیان سال نام و یاد او را زنده نگه خواهد داشت، صحبت کیم.

آشنایی بیشتر با آثار زها حدید مشهورترین معمار دنیا

زها حدید در سال 1950 میلادی در شهر بغداد پایتخت عراق متولد شد، او در دانشگاه خصوصی شهر بیروت به یادگیری ریاضیات پرداخت و پس از آن در سال 1972 به لندن رفت تا به فراگیری معماری در دانشگاه معماری لندن بپردازد، پس از آنکه در سال 1977 فارغ التحصیل شد، با همکاری معماران مشهور آن موقع در شهر لندن، دفتر طراحی و معماری زها حدید را در سال 1979 تاسیس کرد. در اوایل دهه هفتاد که او مشغول تحصیل در دانشگاه بود به هنر نقاشی سوپره ماتیسم (والاگرایی) علاقمند شد. علاقه او به این سبک نقاشی باعث شد تا بیشتر به مطالعه آنها بپردازد که در نهایت به خلق آثاری مفهومی و کاملا پیچیده از همین نقاشی ها توسط او شد. در دنیای واقعی پیاده کردن چنین طرح هایی بسیار مشکل بود.

معماری زها حدید از بسیاری جهات نشان دهنده جهش از دنیای مدرنیسم به عصر پیچیده اشکال و فرم ها است. او فضاها را می کشید و نسبت ها را بهم می زد، عقاید مرسوم حاکم بر معماری را دست می انداخت و طرح هایی خلق می کرد که مرز بین رویا و واقعیت را از بین می برد. به همین دلیل تمام کارفرماهای او افرادی بودند که هزینه سنگین اجرای طرح های حدید برای آنها مسئله ای نبود. آنها سازه هایی را می خواستند که برای چندین نسل آینده نیز بماند و آنها را به تفکر وادارد. در شکل های زیر تعدادی از مشهورترین طرح های او را مشاهده خواهید کرد.

مشهورترین معمار دنیا

منبع: اتاق
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 835

به "آشنایی بیشتر با آثار زها حدید مشهورترین معمار دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بیشتر با آثار زها حدید مشهورترین معمار دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید