تور برزیل: آمار وحشتناک تعداد جان باختگان کرونا در برزیل؛ 600 هزار جان باخته و تکمیل ظرفیت بیمارستان ها

به گزارش تور کانادا، برزیل دومین کشور دنیا است که این روز ها بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را به علت ناتوانی دولت در مهار این همه گیری به ثبت رسانده است.

تور برزیل: آمار وحشتناک تعداد جان باختگان کرونا در برزیل؛ 600 هزار جان باخته و تکمیل ظرفیت بیمارستان ها

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، برزیل با ثبت 600 هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا دومین کشور دنیا از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از این همه گیری پس از آمریکا شد.

براین اساس، بسیاری در داخل این کشور به عملکرد ضعیف دولت ژائیر بولسونارو، رییس جمهور برزیل انتقاد نموده و می گویند دولت قادر به اجرای اقدامات لازم برای مهار این بیماری نیست.

رییس جمهور برزیل فردی است که از زمان شروع همه گیری و در دوره مسئولیت خود همیشه به اجرای قرنطینه اعتراض نموده، در سخنرانی هایش مدام تکرار می نماید که به صحت واکسن ها شک دارد و هم از زدن ماسک در محافل عمومی خودداری می نماید.

با این حال و با اصرار مقامات بهداشتی این کشور واکسیناسیون در هفته های اخیر با روندی کند شروع شده است. بسیاری از متخصصان امیدوارند این اقدام بتواند در کنترل بیماری موثر باشد.

الکساندر نایمه باربوسا، سرپرست مرکز اپیدمولوژی دانشگاه سائوپائولو در این باره گفت: مردم از واکسیناسیون استقبال خوبی نموده اند و اگر وضع به همین منوال پیش برود می توانیم این همه گیری را تا حد زیادی کنترل کنیم.

با این حال، نگرانی از مواضع رئیس جمهور و هم هواداران وی که مخالف واکسیناسیون هستند وجود دارد. بولسونارو که خود پیشتر به علت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کرونا مبتلا شده بود، مخالف تزریق واکسن است و بیم آن می رود در صورت مقاومت هواداران وی برای دریافت واکسن تلفات همه گیری در این کشور همچنان سیر صعود داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1329

به "تور برزیل: آمار وحشتناک تعداد جان باختگان کرونا در برزیل؛ 600 هزار جان باخته و تکمیل ظرفیت بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: آمار وحشتناک تعداد جان باختگان کرونا در برزیل؛ 600 هزار جان باخته و تکمیل ظرفیت بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید