آموزش ساخت جامدادی رومیزی با بطری پلاستیکی فقط در 10 دقیقه

به گزارش تور کانادا، هر میز تحریر یا میز کاری نیاز به یک جامدادی شیک و زیبا برای نگهداری اتوماتیک و مداد دارد. در این مطلب با آموزش ساخت جامدادی رومیزی مناسب اتاق خانه یا محل کار در خدمت شما عزیزان هستیم. فرایند ساخت این جامدادی بسیار ساده بوده و در صورت خریداری مواد لازم، حدوداً 10 دقیقه از وقت شما را می گیرد. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، ظاهر این جامدادی به شکلی است که برای محیط های اداری رسمی و اتاق خواب خانه مناسب باشد. تنها هزینه ای که برای ساخت جامدادی مجبور به پرداخت هستید، خرید یک رول نخ کنفی است. البته افراد خلاق همیشه جایگزینی عالی برای وسایلی که در اختیار ندارند، پیدا می کنند.

آموزش ساخت جامدادی رومیزی با بطری پلاستیکی فقط در 10 دقیقه

خوب وسایل لازم برای ساخت جامدادی رومیزی عبارتند از:

  • بطری پلاستیکی 300 میلی لیتری
  • یک عدد رول نخ کنفی
  • چسب مایع یا چسب حرارتی
  • قیچی
  • کاتر یا چاقو

کار را با برش بطری پلاستیکی از قسمت قیفی شکل بطری شروع می کنیم. البته لازم به ذکر است که ارتفاع برش بستگی به میزان دلخواه شما از جامدادی دارد، اگر جامدادی بزرگ تری می خواهید می توانید از بطری های بزرگ یک لیتری مثل قوطی دلستر نیز استفاده کنید. همچنین اگر دوست دارید جامدادی تان محکم تر باشد، می توانید از بطری های 300 میلی لیتری آلومینیومی پپسی یا اسپرایت نیز استفاده کنید. هر چند بطری های فلزی انعطاف پذیری بطری های پلاستیکی را ندارند.

خوب مرحله دوم پس از برش بطری پلاستیکی، صاف کردن لبه های اعوجاج دار است. برای این کار کافی است لبه بطری به مدت 3 تا 5 ثانیه به اتو بچسبانید. با این کار لبه بطری به شکلی یکدست جمع شده و ظاهری صاف و مرتب به خود می گیرد. فقط توجه داشته باشید که بطری را زیاد روی کف اتو نگه ندارید زیرا ممکن است پلاستیک به کف اتو بچسبد. همان مدت 3 ثانیه برای صاف کردن لبه بطری کافی است.

در مرحله سوم ساخت جامدادی رومیزی باید پاپه یا بیس جامدادی را بسازیم. بیس جامدادی کاملا از طریق نخ کنفی ساخته خواهد شد. ابتدا با کمک دو دست خود، دو تا سه دور خاتمهی نخ کنفی را بدور هم بپیچانید تا یک دایره کوچک شکل بگیرد. سپس، میزانی چسب حرارتی را روی سطح بیرونی دایره زده و ادامه نخ را روی آن قرار دهید، این کار را تا زمانی ادامه دهید که بزرگی دایره نخی، به میزان کف بطری رسیده باشد. وقتی دایره آماده شد، نخ باقیمانده را نبرید! چرا که همین نخ را تا سر بطری و پوشاندن کامل بطری ادامه خواهیم داد. وقتی نخ یک تکه باشد، استحکام و زیبایی جامدادی شما نیز بیشتر خواهد شد.

پس از آماده شدن دایره، باید آنرا در خاتمهی بطری پلاستیکی قرار داده و نخ کنفی را به دور بطری بپیچانید. برای محکم شدن نخ ها سر جایشان، هر دو یا سه دور از چسب حرارتی بین لایه ها استفاده کنید. برای راحتی کار، کافی است سه دور نخ را به دور بطری بیچانده و سپس با دستتان، لایه های نخ را به سمت پایین و خاتمهی بطری فشار دهید. این کار را تا رسیدن به سر بطری ادامه دهید.

وقتی به لبه بطری رسیدید باید حتما از چسب حرارتی استفاده کنید. روی سطح لایه آخر را به طور کامل با چسب حرارتی پوشانده و سپس آخرین نخ را روی آن قرار دهید. در خاتمهی دور، نخ را بریده و خاتمهی بریده شده را با چسب به لبه بطری بچسبانید.

برای افزایش جذابیت طرح، می توانید از تزیینات اضافه نیز استفاده کنید. لازم نیست حتما طرح تان خیلی پیچیده باشد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، با گره زدن نخ کنفی به شکل تزیینی، یک المان دکوری زیبا روی جامدادی ایجاد خواهد شد. در خاتمه کار این گره تزیینی را با چسب حرارتی روی جامدادی بچسبانید.

اما برای ساخت جامدادی رومیزی با بطری پلاستیکی، بجای نخ کنفی می توانید از نخ های بافتنی رنگارنگ نیز استفاده کنید. حتی بجای یک رنگ، می توان از چند لایه رنگ به اشکال مختلف در بدنه جامدادی استفاده کرد. انتخاب رنگ نخ هم بستگی به سلیقه و علاقه شما به رنگ ها دارد. رنگ های صورتی، قهوه ای، سرمه ای، آبی و سبز، انتخاب خوبی برای طراحی جامدادی هستند. البته به طور کلی برای دکوراسیون دفتر اداری یا محیط های رسمی، رنگ های سرمه ای و قهوه ای انتخاب بهتری هستند.

گزینه جالب و خلاقانه دیگر بجای استفاده از بطری پلاستیکی، استفاده از هسته استوانه ای درون دستمال کاغذی رولی یا پلاستیک فریزر است. این جامدادی ها نیز فرایند ساخت بسیار آسانی داشته و شاید بخاطر بدنه محکم شان احساس بهتری به شما بدهند.

برای ساخت جامدادی رومیزی با هسته کاغذی دستمال رولی، ابتدا کف هسته کاغذی با چسب بپوشانید، سپس، یک پارچه نمدی را به میزان قطر هسته کاغذی برش زده و با چسب حرارتی به کف کاغذ بچسبانید. حال از پایین به بالا، شروع به پیچاندن نخ بافتنی به دور هسته استوانه ای کنید. هر دور را با چسب حرارتی به بدنه کاغذ بچسبانید و تا لبه استوانه این کار را ادامه دهید. در خاتمه می توانید از تزیینات ساخته شده به سلیقه خودتان روی جامدادی نیز استفاده کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1437

به "آموزش ساخت جامدادی رومیزی با بطری پلاستیکی فقط در 10 دقیقه" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش ساخت جامدادی رومیزی با بطری پلاستیکی فقط در 10 دقیقه" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت جامدادی رومیزی با بطری پلاستیکی فقط در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید