آیا تشک روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد؟

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/فارس زندگی امروزی پر شده از استرس و ترافیک کاری و شاید هیچ چیزی به اندازه یک خواب راحت نتواند خستگی را از تن شما بیرون کند. از طرفی، همین استرس زیاد می تواند روی کیفیت خواب شما اثر منفی داشته باشد؛ اتفاقی که در نهایت به بازده پایین تر شما در طول روز منتهی خواهد شد.

آیا تشک روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد؟

در کنار تمام عادت ها و وسواس هایی که ما در زندگی روزمره برای کاهش استرس های خود داریم، مثل اینکه چه غذایی بخوریم یا چه مدت از گوشی خود استفاده کنیم، آیا راهی برای بهبود کیفیت خواب هم وجود دارد؟ پاسخی که متخصصان به این سئوال می دهند، به اندازه ای جالب هست که احتمالا با مطالعه آن هرچه سریع تر برای خرید تشک جدید اقدام خواهید کرد!

به گفته یکی از مشاوران و متخصصان حوزه تغذیه و خواب، تشکی که شب بر روی آن می خوابید، یکی از مهم ترین فاکتورها در مشخص کیفیت خواب شماست. اما چگونه می توان اثر منفی یا مثبت تشک ما روی خواب مان را مشخص کرد؟

جنس تشک اهمیت زیادی دارد

امروزه تنوع تشک های موجود در بازار تا حد زیادی افزایش پیدا نموده و محصولات بسیار متنوع، از تشک لاتکس با بافت گیاهی تا تشک های فوم مصنوعی را می توان خریداری کرد.

در خصوص جنس تشک بسیاری از کارشناسان این حوزه، استفاده از محصولاتی با متریال طبیعی را توصیه می نمایند و می گویند از متریالی مثل پلی استر که باعث افزایش دمای بدن می گردد، باید دوری کرد:

چنین متریالی علاوه بر ایجاد اختلال در خواب، باعث می شوند دمای بدن نیز بیش از حد افزایش پیدا کند.

کارشناسان خرید تشک هایی از جنس لاتکس، پشم یا کتان ارگانیک را توصیه می نماید.

هرچند، اگر دما اصلی ترین مشکل شماست، برندهای مدرن زیادی وجود دارند که با به کارگیری فناوری روز، تجربه خوابی شیرین بر روی تشک هایی با متریال مصنوعی را نیز امکان پذیر می نمایند؛ مانند ژل ها یا کربن که اثری مشابه پشم دارند.

به عنوان مثال تشک دکتر ویستَر از خانواده تشک های طبی فنری Orthopedic با برند وستر که امروز محبوبیت خاصی در ایران پیدا نموده است.

به سفتی یا نرمی تشک توجه کنید

هیچ قانونی در خصوص میزان سفتی یا نرمی تشک وجود ندارد چون این موضوع بسته به هر فرد می تواند متفاوت باشد.

شما فقط باید مطمئن شوید محصولی که می خواهید خریداری کنید، راحت و مناسب وزن شماست. اگر نمی دانید که تشک نرم تر برای شما مناسب تر است یا سفت تر ، کارشناسان روشی جالب برای این کار دارد: روی زمین دراز بکشید و ببینید که راحت هستید یا نه!.

چند لایه حوله زیر خود قرار دهید تا زمانی که احساس کنید راحت هستید؛ با این روش می توان مشخص کرد که ضخامت تشک یا میزان سفتی و نرمی آن چه اندازه باید باشد.

تشک خود را بچرخانید

اگر تا به حال تشک خود را نچرخانده اید، خود را از خواب باکیفیت محروم نموده اید! چرخاندن تشک و عوض کردن محل قرار دادن سر و پا و بالعکس، به حفظ یکپارچگی ساختار تشک یاری نموده و از فشار بیش از حد به یک بخش جلوگیری می نماید.

در خاتمه توصیه می کنیم برای مشاهده مدل های مختلف انواع تشک و کالای خواب برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar-mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

خاتمهی رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 155

به "آیا تشک روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تشک روی کیفیت خواب تاثیر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید