استفاده منظم از روغن تردمیل: راه جلوگیری از خرابی دستگاه تردمیل

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از وسایل و دستگاه های ورزشی که به سبب طرز استفاده آسان آن در منازل زیادی یافت می گردد، دستگاه دوی ثابت یا تردمیل است. این دستگاه به خاطر امکانات بسیاری که به کاربران خود می دهد، از جمله دستگاه های پرفروش در بین وسایل ورزشی است. با این حال تردمیل برای این که بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد و دارای عمر مفید بیشتری گردد، لازم است تا به خوبی مورد مراقبت قرار گرفته و به طور مرتب روغن کاری گردد.

استفاده منظم از روغن تردمیل: راه جلوگیری از خرابی دستگاه تردمیل

این مورد مطلبی بود که از طریق مهندس مهدی شاه حمزه، مدیر عامل شرکت رول تسمه، در نمایشگاه تجهیزات ورزشی مورد اشاره قرار گرفت. در این نمایشگاه که ماه گذشته با حضور برخی از مطرح ترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات ورزشی داخلی و خارجی به ویژه انواع دستگاه های تردمیل و عرضه کنندگان قطعات جانبی برپا شد، از شرکت رول تسمه بابت تامین تجهیزات جانبی مورد نیاز این دستگاه نیز تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

از آنجایی که این شرکت چند سالی است که به ارائه خدمات مرتبط با تردمیل و تولید و پخش نوار نقاله تردمیل و تجهیزات جانبی آن همچون روغن تردمیل می پردازد، در این زمینه گفتگویی با مدیریت این مجموعه جناب مهندس شاه حمزه داشتیم که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

جناب شاه حمزه اگر بخواهید مهم ترین موردی که در زمینه استفاده از تردمیل باید مورد توجه قرار بگیرد را بیان کنید، به چه موردی اشاره می کنید؟

به نظر بنده روغن کاری مرتب و مداوم تسمه تردمیل اولین چیزی است که در مورد نگهداری از تردمیل مورد حائز اهمیت است. در واقع نقش مهم نوار نقاله تردمیل یا تسمه تردمیل در کارکرد صحیح این وسیله آنقدر بالا است که می باید برای سالم نگه داشتن تسمه تردمیل، به طور منظم و جدی با کمک روغن تردمیل های تایید شده به روغن کاری آن پرداخت. زیرا تسمه تردمیل یا نوار نقاله تردمیل جزئی از این وسیله است که وظیفه انتقال نیرو و قدرت را به بخش های مختلف تردمیل برعهده داشته و از این طریق باعث به حرکت در آمدن تردمیل می شود، و چنانچه این بخش از دستگاه آسیب ببیند، در واقع از عمر مفید آن کاسته می شود.

البته لازم به ذکر است که تسمه تردمیل عمر مفید مشخصی ندارد و در واقع به مرور زمان که مورد استفاده قرار می گیرد، به تدریج کیفیت آن کاهش پیدا کرده و پس از چند سال ممکن است نیاز به تعویض آن باشد. با این حال در صورتی که در فواصل زمانی مشخص روغن تردمیل به تسمه تردمیل افزوده شود، می تواند از بروز بسکمک از مسائل و خرابی های تردمیل جلوگیری کند.

فواصل روغن کاری تسمه تردمیل یا نوار نقاله تردمیل باید چقدر باشد تا به بالاتر رفتن عمر مفید آن منجر شود؟

تردمیل ها را باید پس از هر 40 ساعت یکبار روغن کاری کنیم. هم چنین اگر قصد داشته باشید از تردمیل خود برای مدتی استفاده نکنید، باز هم لازم است تا هر 3 الی 6 ماه نوار نقاله تردمیل را روغن کاری کنید تا از این طریق عمر نوار نقاله تردمیلبالاتر رود. اگر در شهری زندگی می کنید که آب و هوای گرم تر از حد استاندارد دارد، لازم است تا دفعات روغن کاری نوار نقاله تردمیل را بیشتر کرده و فاصله بین هر دفعه روغن کاری را کاهش دهید چرا که در هوای گرم روغن تردمیل سریع تر تبخیر می شود و در نتیجه امکان آسیب دیدن نوار نقاله تردمیل افزایش پیدا می کند.

بهترین نوع روغن تردمیل برای روغن کاری نوار نقاله تردمیل کدام است؟

تولید کنندگان مطرح تردمیل در جهان، توصیه می کنند تا برای روغن کاری تسمه تردمیل از روغن تردمیل هایی استفاده کنید که در فرمولاسیون آن سیلیکون به کار رفته باشد. در واقع برندهای مطرح تردمیل انجام روغن کاری با روغن معمولی را توصیه نمی کنند. زیرا با این که روغن های مختلف فرایند چرب کنندگی را انجام می دهند، با این حال استفاده از روغن های متفرقه به عنوان روغن تردمیل ممکن است سبب افت کیفیت تسمه تردمیل و در نهایت پایین آمدن تجربه کاربری شود.

پس با این حساب تهیه روغن تردمیل استاندارد و باکیفیت باید یکی از مهم ترین وظایفی باشد که صاحب دستگاه تردمیل در لیست امور خود قرار می دهد. طبق تجربه شما، این عزیزان می توانند از کجا روغن تردمیل اورجینال تهیه کنند؟

شرکت رول تسمه با داشتن چندین سال سابقه در تولید و پخش نوار نقاله تردمیل و تسمه های انتقال قدرت، مفتخر است تا روغن تردمیل کاملا سازگار با انواع تسمه تردمیل را در کنار لوازم جانبی دیگر به فروش برساند. بخش بازرگانی این مجموعه با داشتن کنندگی از کشورهای ژاپن، آلمان، ایتالیا ، اسپانیا، ترکیه، هند و چین محصولات تولیدشده از طریق مطرح ترین برندهای جهان را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد، و کاربران می توانند برای تهیه انواع تجهیزات جانبی تردمیل و روغن تردمیل اورجینال از طریق وبسایت رول تسمه با ما در ارتباط باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1600

به "استفاده منظم از روغن تردمیل: راه جلوگیری از خرابی دستگاه تردمیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده منظم از روغن تردمیل: راه جلوگیری از خرابی دستگاه تردمیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید