استقبال وزارت خارجه از فرایندهای جذب گردشگر

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت خارجه ایران گفت: وزارت امور خارجه از فرایندهایی که به جذب گردشگر می شود و همچنین نتایج پنل های تخصصی که به صدور ویزا کمک می کنند، استقبال می کند.

استقبال وزارت خارجه از فرایندهای جذب گردشگر

مجتبی کریمی امروز در کنفرانس ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در هتل ثامن مشهد اظهار کرد: در سال های قبل چندین کنفرانس در مشهد مقدس در ارتباط با ویزا گردشگری سلامت و فرایند آن برگزار گشت که نتایج خوبی به همراه داشت. یکی از نتایج این پنل های تخصصی و این نوع همایش ها در سال های گذشته صدور ویزا گردشگری سلامت در وزارت خارجه بود.

وی اضافه نمود: ما تا 5 سال گذشته ویزای تحت عنوان ویزا سلامت در وزارت خارجه نداشتیم اما پس از برگزاری پنل های تخصصی در این کنفرانس ها این نوع ویزا در دستور کار قرار گرفت و در وزارت خارجه این ویزا جدید ابداع شد. ویزا گردشگری سلامت ویزایی است که با نصف قیمت صادر می شود و به فردی که قصد دارد برای درمان به جمهوری اسلامی ایران سفر کند، تعلق می گیرد.

رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت خارجه ایران ادامه داد: پس از این مورد، چند مدل ویزا دیگر نیز در وزارت امور خارجه به مجموعه ویزاهای جمهوری اسلامی ایران اضافه شد. ویزا سرمایه گذاری نمونه ای از این موارد است که به مدت 3 سال و به صورت رایگان صادر می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: ویزا مربوط به بانوان ایرانی مزدوج با مردان خارجی نوع دیگری از ویزاست که تا سقف یک سال، بدون هیچ تشریفاتی و با یک سوم قیمت، برای افراد صادر می شود.

رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت خارجه ایران تشریح کرد: از سال 1395 وزارت امور خارجه ویزا الکترونیک را طراحی کرد و افرادی که با بخش ویزا ما همکاری دارند، دریافته اند که ویزا الکترونیک کار را بسیار راحت کرده و امور مربوط به صدور آن خیلی تسهیل شده است.

کریمی بیان کرد: این تسهیلات منجر به افزایش تعداد گردشگران خارجی شده به طوری که در سال جار تاکنون حدود 6 میلیون و 700 هزار نفر به ایران سفر کرده اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در دستور کار وزارت خارجه قرار گرفته، مذاکره با دیگر کشورها در زمینه لغو ویزا دو طرفه است. لغو ویزا اگر به صورت دو طرفه اتفاق افتد، مزایای آن شامل اتباع جمهوری اسلامی ایران و اتباع کشور طرف مقابل می شود و گردشگران می توانند راحت تر وارد کشوری شوند.

رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت خارجه ایران اضافه نمود: یکی از مواردی که امسال بسیار به ورود گردشگران کمک کرد، حضور رئیس جمهور ایران در کشور عراق و رایگان شدن ویزا این 2 کشور بود که همین امر منجر به سفر تعداد زیادی گردشگر عراقی به کشور ما شد و همچنان این فرایند ادامه دارد. امیدوارم بتوانیم با بهره گیری از نظرات بخش خصوصی هرچه بیشتر در این امر پیروز باشیم و بتوانیم به ارتقای آن کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 41

به "استقبال وزارت خارجه از فرایندهای جذب گردشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال وزارت خارجه از فرایندهای جذب گردشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید