معرفی کامل فرودگاه های مالزیآشنایی بهتر با فرودگاه های مالزی

به گزارش تور کانادا، اگر برای اولین بار قصد سفر به مالزی را دارید بهتر این است که اطلاعاتی را درباره مقصد ینی مالزی وشهر مورد نظر خود بدست بیاورید تا تجربه یک سفر پیروز را بدست بیاورید کشور مالزی یکی از کشورهایی است که در سفر به این کشور میتوانید لذت ببرید .

معرفی کامل فرودگاه های مالزیآشنایی بهتر با فرودگاه های مالزی

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

از جاذبه های گردشگری کشور مالزی بعد از جزیره ها و مکان های جهانگردی میتوان به جرعت از فرودگا های این کشور نیز نام برد که در این مقاله میخواهیم به شما اطلاعاتی بدهیم چراکه فرودگاه های هر کشور مکانی برای اطلاعات وکمک به گردشگران اولین گزینه روی به روی شما خواهد بود.

فرودگاه های مالزی یکی از قطب های مهم این کشور هستند که روزانه تعداد بسیار زیادی مسافر و جهانگرد در حال جابجایی هستند که فرودگاه مالزی یکی از عظیم ترین وشلوغ ترین فرودگاه های جهان محسوب میشوند.

معرفی فرودگاه های مالزی

فرودگاه بین المللی کوالامپور (Kuala Lumpur International Airport)

این فرودگاه که یکی از بهترین و پیشرفته ترین فرودگاه های جهان هم میتواند محسوب شود از پر رفت و امد ترین فرودگاه های جهان است و این فرودگاه 45 کیلیومتر با کوالالامپور پایتخت مالزی واقعه شده است.فرودگاه مالزی در سال 1993 و با 2.5 میلیارد اعتبار که برای این طرح بودجه داشتن این طرح بنا شد.

طراحی فرودگاه کوالالامپور بر عهده کیشو کوروکاوا بود که این فرودگاه دو باند دارد ویک فرودگاه عمومی محسوب میشود فرودگاه KLIA یکی از شلوغ ترین ها در جنوبی ترین نقطه شهر کی ال یا کوالالامپور است و از خدمات و کیفیت بالایی برخوردار است که جایزه های زیادی را دریافت نموده است.

این فرودگاه یکی از 5 فرودگاه های معتبر و معروف جهان است که تقریبا قدیمی به شمار می اید و از گواهینامه زیمن سبز برخوردار است در این فرودگاه درختان نخل موجود که به زیبایی این فرودگاه می افزاید را می بینید که بخاطر همین شعاری معروف فرودگاه در جنگل جنگل در فرودگاه برای این فرودگاه می باشد.

این فرودگاه جنگل بسیار گسترده از درختان نخل را دارد که فرودگاه را احاطه نموده اند این فرودگاه دارای دو ترمینال است که یکی از انها ترمینال اصلی است.

اگر میخواهید به مالزی سفر کنید باید بلیط هواپیما را تهیه کنید و با پرواز مستقیم به این کشور که نزدیک 8 ساعت در هوا هستید و بعد از فرود وپیاده شدن در فرودگاه مالزی اولین ساختمان فرودگاه میشوید که در انجا سوار مترو فرودگاه می شوید وبه سالن اصلی فرودگاه می رسید

زمانی که به ساختمان اصلی می رسید باید به طبق پایین بروید تا پاسپورت شما کنترل شود

اطلاعات کلی درباره فرودگاه کوالالامپور

بعد از اینکه پاسپورت شما چک شود مهر در ان درج میشود که میتوانید از فرودگاه خارج شوید وبار های خود را تحویل بگیرید گفتنی است که باید مراقب باشید که راه خروجی را گم نکنید در این فرودگاه رستوران های شبانه روزی هستند که در 24 همواره اماده خدمت رسانی است.

اگر قصد دارید که مدت زیادی را در فرودگاه بمانید باید پتو داشته باشید چون تهویه خوب هوا در این مکان سرد است و اذیت میشوید همچنین میتوانید از وای فای رایگان بهره ببرید که در همه بخش های فردوگاه وای فای وجود دارد.

این فرودگاه بسیار عظیم می باشدو از یک ترمینال اصلی و ترمینال شماره 2 تشکیل شده که فاصله بین آن ها 30 دقیقه است این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان و در عین حال بسیار مدرن ساخته شده است و امکانات خوبی را ارائه می دهد و بسیار هم تمیز است تا هر زمان که بخواهید می توانید بمانید و کسی یا شما کاری ندارد.

اگر خواستید که بیش از دو ساعت در فرودگاه بمانید و خسته شدید می توانید با خیال راحت دراز بکشید و استراحت کنید و به این منظور صندلی ونیمکت های بسیاری در فرودگاه هستند که باید سریع جا بگیرید که اشغال نشوند

به طور معمول امکانات ترمینال اصلی بهتر و بیشتر از ترمینال 2 می باشد پس بهتر است که شب در ترمینال اصلی بمانید البته چون غذاخوری های طبقه دوم خلوت است خیلی از مسافران شب را در آن جا سپری می نمایند .

در راهروی ورودی ترمینال شماره 2 دو بخش است که از طریق شیشه پارتیشن بندی شده و خلوت می باشد و دارای کف پوش فرش است و می توانید از آن جا بهره ببرید ضمناً داخل فرودگاه هتلی هست که می توانید شب در آن جا بمانید و یا از هتل های اطراف فرودگاه بهره ببرید.

در این فرودگاه ، تعداد سالن های لانج یعنی سالن مسافران ویژه زیاد است و وای فای رایگان تا 3 ساعت در یک زمان فعال می باشد وبرای استفاده از این وای فای به شبکه [email protected] متصل می شوید .

اگر موبایل ندارید از کیوکس های اینترنتی ساختمان ماهواره استفاده نمایید و به اینترنت رایگان وصل شوید ، همچنین از خدمات و امکانات دیگر این فرودگاه می توان به عابر بانک نگهداری از بچه ها مرکز بیزنس کرایه اتومبیل فضای بازی برای بچه ها تبدیل ارز غذا و آشامیدنی نگهداری از چمدان خدمات پزشکی شارژ گوشی موبایل سالن تماشای فیلم داروخانه و دفتر پست و نمازخانه اشاره نمود.

دسترسی و حمل و نقل فرودگاه مالزی

توجه داشته باشید که می توانید اتومبیل اجاره کنید بدین منظور تعدادی آژانس کرایه اتومبیل در سالن ورودی فرودگاه هستند که از آن ها می توان ، اتومبیل مورد نظر را کرایه کرد .

این فرودگاه اتوبوس های سریع السیر اتوبوس های خطی فرودگاه اتوبوس های خطی شهری و اتوبوس های دربستی دارد که می توانید از آن ها هم بهره ببرید موضوع بعدی اینکه در این جا 4 نوع تاکسی مختلف در دسترس می باشد و یادتان باشد همواره قبل از این که سوار شوید

کوپن مخصوص هر کدام از آن ها را از باجه ای در سالن که در ورودی فرودگاه است بخرید علاوه بر تاکسی دو خط قطار به سمت فرودگاه بین المللی کوالالامپور وجود دارد که قطار سریع السیر آن قطاری راحت و مدرن می باشد

و با آن می توان از مرکز کوالامپور در عرض نیم ساعت به فرودگاه رسید و کرایه آن برای عظیمسالان برای یک راستا 55 رینگیت است و برای بچه ها زیر 12 سال تخفیف دارد و علاوه بر این قطار دیگری نیز هست ولی سریع السیر نیست و در3 ایستگاه توقف می نماید.

فرودگاه بین المللی پنانگ (Penang Bayan Lepas)

مالزی در این روزها بسیاری از گردشگران جهان را پذیرا می باشد و یکی از شهر های بسیار زیبای مالزی که از جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می رود پنانگ است که سالانه هزاران تورست را جذب خود و مالزی می نماید.

فرودگاه بین المللی پنانگ بایان لپاس نام دارد و یکی از فرودگاه های عظیم و مجهز مالزی است که در این قسمت به آن می پردازیم.

تاریخچه فرودگاه پنانگ

این فرودگاه بین المللی در سال 1935 در ایالت پنانگ بنا شد و نزدیک به یک قرن قدمت دارد و هنوز که هنوز است فعالیت می نماید و از بهترین فرودگاه های مالزی است

این جا قدیمی ترین فرودگاه کشور مالزی را می بینید که در طی سال های مختلف بازسازی شده است و آخرین بازسازی آن مربوط به سال های 2009 تا 2013 می باشد که این بازسازی ها علاوه بر بازسازی توسعه و نوسازی این فرودگاه را نیز به همراه داشته است

ضمناً فرودگاه پنانگ از نظر رفت و آمد در مقایسه با فرودگاه های دیگر مالزی صندلی سوم را دارد و با این ترتیب هر سال بالغ بر 6 میلیون مسافر در این فرودگاه در رفت و آمد می باشند

گفتنی است که از بسیاری از مقصدهای مهم قاره آسیا به این فرودگاه پرواز وجود دارد و بالعکس و خطوط هوایی ایر آسیا (AirAsia) فیرفلای (Firefly) مالزیا ایر (Malaysia Air) ماس کارگو (MASkargo) و مالیندو ایر (Malindo Air) در این فرودگاه پرواز انجام می دهند خوب است بدانید که در حال حاضر پروازی بین ایران و فرودگاه پنانگ انجام نمی شود.

ترمینال های فرودگاه بین المللی پنانگ

با این که فرودگاه پنانگ جز فرودگاه های عظیم مالزی است ولی نسبت به فرودگاه های شهرهای مرکزی کوچک تر می باشد و فقط دارای یک ترمینال است و تمامی امور پرواز ها چه داخلی چه بین المللی از همین ترمینال انجام می گیرد

این ترمینال دو طبقه جدا از هم دارد و هر کدام مختص به پرواز های مختلف می باشد پرواز های ورودی در طبقه همکف و در طبقه بالا پروازهای خروجی انجام می پذیرد و همچنین خدمات مختلفی به مسافران ارائه می شود.

دسترسی فرودگاه بین المللی پنانگ

تاکسی

اگر هزینه برای شما اهمیتی ندارد بهترین راه دریافت تاکسی و رفتن به فرودگاه است که در این صورت از فرودگاه تا مرکز شهر 25 دقیقه زمان احتیاج دارید و تاکسی هه را می توانید در کنار درب ورودی فرودگاه ببینید.

اتوبوس

اگر می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید از اتوبوس استفاده نمایید و برای این که مسافران فرودگاه بین المللی پنانگ به راحتی سفر نمایند شرکت اتوبوس رانی رپید پنانگ 5 خط اختصاصی فقط برای فرودگاه پنانگ مستقر نموده که کار مسافران را بسیار راحت نموده است ، این اتوبوس ها از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 11 شب سرویس می دهند و هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند

امکانات فرودگاه بین المللی پنانگ

فردگاه پنانگ از جمله فرودگاه هایی است که امکانات زیادی برای مسافران فراهم نموده است که شامل امکاناتی مثل کافه های مختلف صرافی رستوران خدمات بانکی و دفتر هایی برای ماشین های اجاره ای و فروشگاه های متنوع که تعدادشان زیاد است همچنین در این فردوگاه حتی باشگاه گلف برای علاقه مندان این رشته موجود است که دوستداران این ورزش میتوانند با پرداخت هزینه به کلاب می توانند وارد شوند و از امکانات ان استفاده نمایند.

فرودگاه بین المللی لنکاوی (IATA: LGK, ICAO: WMKL)

لنکاوی یکی از جزیره های محبوب برای کسانی است که به کشور مالزی سفر نموده اند و مکان زیبایی برای خرید کردن می باشد که فرودگاه این شهر در پادانگ ماتسیرات (Padang Matsirat) واقعه است که فاصله نزدیک به 25 دقیقه ای با ماشین تا مرکز شهر کواه (Kuah) فاصله دارد.

نکته ای که باید به ان توجه کرد این است که پروازهای شهر کوالالامپو به مقصد فرودگاه لنکاوی چیزی حدود یک ساعت طول می کشد فرودگاه بین المللی لنکاوی خود نیز به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی و لنکاوی محسوب میشود این فرودگاه مکانی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی با موضوع دریایی وفضایی لنکاوی به حساب می اید

نکته قابل توجه اینکه فردوگاه جذاب لنکاوی در سال 2009 رکورد جابجایی افراد و پرواز هواپیما را جابجا نموده است که در ان سال تعداد 1.539.271 نفر و تعداد 39.815 پرواز هواپیما در این فرودگاه رکورد شکنی کردند.

مالزی

منبع: الی گشت
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 808

به "معرفی کامل فرودگاه های مالزیآشنایی بهتر با فرودگاه های مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل فرودگاه های مالزیآشنایی بهتر با فرودگاه های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید