انتخاب ریاست IOC مجازی شد، هشدار کمیته بین المللی المپیک به وزنه برداری و بوکس

به گزارش تور کانادا، در نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک چندین مسئله مورد آنالیز نهاده شد و وزنه برداری دوباره حاشیه ساز شد.

انتخاب ریاست IOC مجازی شد، هشدار کمیته بین المللی المپیک به وزنه برداری و بوکس

به گزارش خبرنگاران، نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک برگزار گردید. در این نشست تصمیم گرفته گردد سیصد و هفتمین مجمع IOC که قرار است از 10 تا 12 مارس 2021 (20 تا 22 اسفند 99) برگزار گردد به صورت مجازی باشد.

پیش از این قرار بود این نشست در آتن یونان باشد اما به دلیل پروتکل های سختگیرانه ای که در سراسر دنیا برای مهار شیوع ویروس کرونا وجود دارد، این نشست مجازی شد.

در آن نشست قرار است رییس IOC انتخاب گردد که البته توماس باخ بدون رقیب است. همچنین هیات اجرایی در مجمع مجازی این پیشنهاد را مطرح می نماید که میزبانی نشست IOC در سال 2025 به یونان داده گردد.

اخطار IOC به بوکس

هیات اجرایی IOC شرایط فدراسیون دنیای بوکس را مورد آنالیز قرار داد و نسبت به عدم پیشرفت این فدراسیون در انجام اصلاحات در زمینه مدیریت، داوری و دیگر موارد ابراز نگرانی کرد. قرار است مواردی که مورد نگرانی IOC است به فدراسیون دنیای بوکس منتقل گردد.

ابلاغ قوانین جدید ضد دوپینگ وزنه برداری بدون مشورت با IOC بود

همچنین در نشست هیات اجرایی، نگرانی های جدی در خصوص عدم رعایت قوانین ضد دوپینگ و مدیریت در فدراسیون دنیای وزنه برداری مطرح شد. قوانین جدیدضد دوپینگی که فدراسیون دنیای تصویب نموده بدون مشورت با IOC بوده است. IOC قرار است از فدراسیون دنیای وزنه برداری درخواست کند در خصوص این اقدام شرح روشن بدهد و در جلسه بعدی هیات اجرایی که ماه فوریه برگزار می گردد، این مسئله را آنالیز خواهد نمود.

فرار ایتالیا از تعلیق

با توجه به دخالت دولت ایتالیا در امور کمیته ملی المپیک این کشور، IOC نسبت به حذف پرچم این کشور در المپیک توکیو تذکر جدی داده بود که اکنون دولت ایتالیا اعلام نمود کمیته ملی المپیک این کشور می تواند مستقل و طبق منشور المپیک کار کند بنابراین این مسئله نیز حل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 980

به "انتخاب ریاست IOC مجازی شد، هشدار کمیته بین المللی المپیک به وزنه برداری و بوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب ریاست IOC مجازی شد، هشدار کمیته بین المللی المپیک به وزنه برداری و بوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید