4 سال انتظار برای تحویل لندکروز نسل تازه!

به گزارش تور کانادا، تقاضای بسیار زیاد و محدودیت های گسترده فروش لندکروز نو صف عجیبی را برای تحویل گرفتن این خودرو به وجود آورده است. خریدارن باید حدود 4 سال برای دریافت خودروی خود در نوبت باشند.

4 سال انتظار برای تحویل لندکروز نسل تازه!

از ماه گذشته به علت کمبود بعضی قطعات این خودرو، فراوری آن متوقف شده است. تا پیش از این اتفاق، ظرفیت خط فراوری لندکروز تویوتا برای 12 ماه بعد پر شده بود. تخمین زده شده است که خریداران در بعضی منطقه ها به ویژه استرالیا که تعداد عرضه محدود است، مجبور شوند تا 4 سال در نوبت تحویل بمانند.

اگرچه لندکروز تازه در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد، بااین حال تویوتا نسخه مشابه لندکروز در برند لوکس خود یعنی لکسوس ال ایکس را برای بازار آمریکا و کانادا فراوری خواهد نمود. بر اساس برنامه تویوتا، نسخه تازه لندکروز در بسیاری از منطقه ها ازجمله اروپا نیز عرضه نخواهد شد. این خودرو قرار است فقط در منطقه ها محدودی ازجمله ژاپن، شرق آسیا و خاورمیانه به فروش برسد.

در سال 1951 تویوتا تصمیم گرفت که خط فراوری لندکروزر را راه اندازی کند. این خودرو که لندروور را به چالش می کشید، از یک سیستم چهار چرخ متحرک برخوردار بود و توانست ظرف مدت کوتاهی به محبوبیت دنیای دست پیدا کند.

تویوتا تا سال 2019 پیروز شده بود بیش از 10 میلیون دستگاه از این خودرو را در بسیاری از بازارهای خودرو دنیا به فروش برساند. لندکروز هنوز هم در استرالیا و بسیاری از شهرها و کشورهایی که ازنظر محیط و دما یکی از پر چالش ترین هاست، جزء پرفروش ترین وسیله نقلیه های چهار چرخ متحرک است.

تویوتا به جای موتور 8 سیلندر، در نسل تازه از یک موتور 6 سیلندر بنزینی توربو استفاده نموده است که 415 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. دنده ماشین هم 10 سرعته اتوماتیک است. بعلاوه در بعضی کشورها، احتمالاً لندرکروز دیزل با موتور 3.3 لیتری، قدرت 305 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر هم عرضه خواهد شد.

با وجود اینکه بدنه از نو طراحی شده، اما ابعاد ماشین تغییری ننموده است و طراحان کماکان ظاهر آشنای لندکروز را حفظ کرد ه اند. تغییرات نسبت به نسل قبل، بیشتر در اتاق ماشین دیده می گردد. تویوتا نسل قبلی لندکروز را 13 سال پیش ساخت و اتاق ماشین در سال های گذشته قدیمی شده بود. وزن این مدل به علت استفاده از گیربکس بزرگ تر و اضافه شدن توربوشارژر بیشتر است و به 3230 کیلوگرم می رسد.

قیمت این محصول 42 هزار و 345 پوند اعلام شده که 2000 پوند گران تر از نسل قبلی است. برای نمونه های آپشنال قیمت به 57 هزار و 490 پوند افزایش پیدا می نماید؛ زیرا دارای سیستم کنترل دمای درون خودرو مبتنی بر شرایط آب و هوای بیرونی، قفل دیفرانسیل عقب، گرمکن های جایگاه، افزونه های مشکی رنگ جانبی و لنزهای تازه چراغ است.

آخرین قیمت تویوتا لندکروز 4 در

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1617

به "4 سال انتظار برای تحویل لندکروز نسل تازه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 سال انتظار برای تحویل لندکروز نسل تازه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید