انواع درب ورودی ساختمان

به گزارش تور کانادا، درب ورودی ساختمان

درب ورودی یکی از بخش های ضروری در هر منزل می باشد که حریم خصوصی را مشخص کرده و امنیت ساکنین را تضمین می نماید.

انواع درب ورودی ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

درب ورودی ساختمان در مدل های گوناگون و همچنین از جنس های متفاوتی نیز ساخته می شوند که بنا به سلیقه افراد و کاربرد در ورودی ساختمان و هنگام بازسازی ساختمان قدیمی نصب می شوند.

تنوع و تعداد درب ها بسیار بالاست ، که هم می توان سفارش ساخت آن را داد و هم به صورت آماده در فروشگاه ها آن ها را تهیه نمود. در ادامه به انواع درب ورودی ساختمان خواهیم پرداخت.

درب ورودی

درب چوبی ساختمان

در زمان های قدیم چوب به عنوان یک مولفه اصلی در ساخت انواع درب و همچنین پنجره مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از خصوصیات اصلی درب و پنجره چوبی ، دسترسی آسان به متریال چوب و راحتی ساخت آن از طریق نجارهای محلی می باشد.

در حال حاضر انواع متفاوت چوب در دسترس است و افراد بر اساس طول عمر چوب و بودجه خود اقدام به انتخاب چوب مورد نظر می نمایند.

اگر چه می توان از درب چوبی برای تمامی بخش های منزل استفاده نمود ، ولی بهترین مکان جهت استفاده از آن درب های خارجی می باشد. چوب به عنوان مرسوم ترین متریال در ساخت درب و پنجره در نظر گرفته شده است.

درب چوبی ساختمان

درب آهنی ساختمان

یکی از پر مصرف ترین انواع درب در بین درب های ساختمانی ، درب آهنی ساده است. از آن جایی که درب ورودی ساختمان تاثیر بسزایی در نمای خارجی منزل دارد ، در انتخاب آن نیز باید دقت نمود. از این جهت سازندگان درب های آهنی علاوه بر استحکام به زیبایی این درب ها نیز توجه می نمایند. نکته مهم در این نوع درب ، ساخت چهار چوب قوی و همچنین تراز بودن آن نیز می باشد.

درب ویلایی ساختمان

این نوع درب می توانند نمونه ای از درب های مناسب برای ساختمان و نمونه ای مناسب به عنوان مدل درب حیاط نیز باشد. درب ویلایی ساختمان نمونه ای از درب های پرطرفدار برای منازل ویلایی می باشد.

درب با وادارهای افقی و عمودی

این نوع درب جز ساده ترین شکل درب می باشند که از سالیان گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. این درب ها از چوب های عمودی به اندازه طول درب با ضخامت 35 میلی متر که معمولا زبانه دار و همچنین دارای شیار متصل هستند تشکیل شده است.

معمولا سه چوب افقی ، یکی در بالا ، یکی در وسط و یکی در پایین درب قرار گرفته است. این نوع درب ها می توانند از طریق تسمه سفت شده و یا درون فریم قرار بگیرند که موجب استحکام و همچنین ظاهری زیباتر شوند. از این گونه درب ها معمولا در حمام ، سرویس های بهداشتی و منازلی که صرفه مالی در الویت واقع شده است ، استفاده می شوند.

درب دارای قاب و پنل

درب ها و پنجره هایی که دارای قاب و صفحه می باشند برای منازل ساخته می شوند. چهارچوب این نوع درب ها از چوب ، صفحات چوبی ، تخته سه لایه ، تخته های چند لایه ، تخته های فیبری و … تشکیل شده است.

صفحات درب را می توان به صورت های متفاوتی طراحی نمود و در نتیجه باعث ایجاد درب های تزئینی خواهد شد. از شیشه نیز می توان جهت ساخت این نوع پنل ها استفاده نمود.

به درب هایی که بخشی از درب ، در پنل های چوبی قرار گرفته و قسمت باقی مانده از شیشه ساخته شده باشد ، درب های پنل دار و صیقلی می گوند.

این گونه درب ها قابلیت هرگونه طراحی را خواهند داشت که موجب ظاهری زیباتر خواهند شد. این طراحی می تواند مطابق با احتیاج و محل قرار گیری درب ، صورت پذیرد. در فراوری چهارچوب این نوع درب ها می توان از چوب و یا فلزهایی همانند استیل استفاده نمود.

درب شیشه ای ساختمان

از شیشه جهت ساخت درب و پنجره استفاده می نمایند. بنا به درخواست افراد می توان درب های شیشه ای را در مکان های خاص استفاده نمود.

به طور معمول این نوع درب ها در قسمت پشت منزل مورد استفاده قرار می گیرند که باعث چشم اندازی زیبا از حیاط خلوت می شوند.

استفاده از این نوع درب ها جهت درب اصلی ساختمان نیز از زیبایی به خصوصی برخوردار است ، ولی در این موارد باید به استحکام و همچنین حفظ حریم شخصی توجه نمود.

پنل های شیشه ای که در اسکلت های چوبی قرار گرفته اند ، انتخابی زیبا برای درب ساختمان به حساب می آیند. نصب این گونه درب ها از هزینه نسبتا بالایی برخوردار می باشد و احتیاج به مراقبت به خصوصی نیز دارد. درب های شیشه ای معمولا نسبت به درب های دیگر وزن بیشتری دارند و گران تر می باشند.

درب استیل ساختمان

استیل و یا دیگر سازه های فلزی سال های زیادی است که به علت کارایی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند و گزینه ای بسیار مناسب برای درب های داخلی و همچنین خارجی می باشند.

فلز جایگزین مناسبی برای چوب خواهد بود و از آن جهت ساخت چهارچوب نیز استفاده می نمایند. در ساخت درب استیل لولای درب به قاب فلزی جوش داده می گردد.

چهارچوب های فلزی در بین عموم مرسوم بوده و به صورت گسترده برای درب منازل و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا که نسبت به چهارچوب های چوبی به صرفه تر خواهند بود.

درب های استیل را می توان با استفاده از استیل هایی که به نسبت ضخامت کمتری دارند ، تحت آنالیز دقیق فراوری نمود. این درب ها از عمر زیادی برخوردار بوده و نگهداری از آن ها آسان تر خواهد بود که در رنگ های مختلف و زیبا با طرح و بافت چوبی نیز در دسترس می باشند. از این درب ها برای مکان هایی که حفظ امنیت از اهمیت برخوردار است نیز استفاده می نمایند.

درب استیل ساختمان

از دیگر انواع درب می توان به درب پی وی سی ، درب فایبرگلاس ، درب پلیمری ، درب آلومینیومی ، درب کامپوزیتی بامبو ، درب پلی وود ، درب ضد سرقت و درب کرو اشاره کرد.

منبع: رویا مال
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 449

به "انواع درب ورودی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع درب ورودی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید