اوبرایان درباره ایران، از آلمان ها چه می خواهد؟

به گزارش تور کانادا، ایرنا نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه رویکرد فشار حداکثری و جنگ اقتصادی دولت دونالد ترامپ علیه ملت ایران، از آلمان خواسته از سیاست های واشنگتن مبتنی بر تحریم کشورمان پیروی کند.

اوبرایان درباره ایران، از آلمان ها چه می خواهد؟

به گزارش دویچه وله آلمان، رابرت اوبراین که 18 سپتامبر(28 شهریور) پس از کنار گذاشته شدن جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا به این پُست منصوب شده، از دولت آلمان خواسته است به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران خاتمه دهد.

اوبراین خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران و اعمال سیاست تحریم ها با هدف کسب یک توافق هسته ای جامع و دائمی شده است.

اوبراین در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد از سیاست های اقتصادی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده و گفته، آلمان نیز باید راه چاره دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیده و تحریم های اقتصادی شدیدی علیه تهران اعمال کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا گفته، او نمی تواند دلیل پافشاری آلمان به ادامه معامله و همکاری اقتصادی با تهران را متوجه شود. او با انتقاد از سیاست محبت آمیز دولت آلمان در برابر ایران، خاطرنشان کرده: دولت آلمان باید از طریق همراه شدن با تحریم های جامع و فراگیر اقتصادی ایران از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی را وادار به شرکت در مذاکره بر سر مناقشه هسته ای کند.

به اعتقاد اوبراین، توافق مورد نظر آمریکا در ارتباط با مناقشه هسته ای با ایران باید دائمی باشد؛ همچنین این توافق باید برنامه موشکی ایران، شرایط حقوق بشر و دخالت های منطقه ای را نیز در بر گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن در چند مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند. کاخ سفید همچنین تحریم های اقتصادی دیگری را نیز علیه کشورمان اعمال کرده است.

هرچند که با خروج آمریکا از برجام، دیگر امضاکنندگان این توافق آن را محکوم و اعلام کردند برای ادامه تجارت با ایران بویژه در بخش بانکی، سازوکارهایی را برای این منظور راه اندازی می کنند اما بی تعهدی طرف اروپایی سبب شده ایران از اردیبهشت امسال تاکنون، چهار گام عملی خود در کاهش تعهدات برجامی را آغاز و تصریح کند اگر سایر طرف های باقی مانده در برجام تصمیم بگیرند تعهدات خود را مطابق با توافق اجرا کنند، گام های کاهش تعهدات برجامی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

دخالت درباره همکاری آلمان با هووای چین

اوبراین همچنین در این مصاحبه با انتقاد از سیاست خارجی برلین در همکاری با شرکت های چینی، از دولت آلمان خواسته برای ایجاد و گسترش شبکه موبایل نسل پنج (5G) از همکاری با شرکت چینی هوآوی خودداری کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته، بین شرکت چینی هوآوی و حزب کمونیست چین تفاوتی وجود ندارد و این شرکت در خدمت این حزب فعالیت می کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 24

به "اوبرایان درباره ایران، از آلمان ها چه می خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبرایان درباره ایران، از آلمان ها چه می خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید