ایران در فراوری برون داد های علمی برای بعضی کشور ها تهدیدزا است

به گزارش تور کانادا، رئیس دانشگاه آزاد گفت: کشور های سلطه گر، روی برون داد های علمی حساس هستند و ایران برای آن ها تهدیدزا است.

ایران در فراوری برون داد های علمی برای بعضی کشور ها تهدیدزا است

خبرنگاران - محمدمهدی طهرانچی گفت: دانشگاه های ایرانی از فاصله زمانی 1996 تا سال 2000 با شتاب ده برابری دنیای در فراوری برون داد های علمی حرکت پژوهشی موثری انجام داده اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طی دو دهه ایران از رتبه 54 دنیای به 15 دنیا ارتقا یافته است و طبق گفته کارشناسان آموزش عالی حرکت های علمی ایران طولانی مدت است و نباید در کوتاه مدت انتظار رشد داشته باشیم.

او گفت: در سال های اخیر کیفیت رتبه علمی ایران در سطح دنیا افزایش یافته است و افراد جامعه باید بدانند که نظام سلطه روی برون داد های علمی حساس است.

مطابق آخرین گزارشات، کشور چین در 2021 با برنامه 10 ساله توانسته است آمریکایی ها را شکست دهد و رتبه علمی خود را افزایش دهد.

طهرانچی گفت: در اسناد ملی ایالات متحده به شدت نسبت به مسئله ارتقای رتبه علمی چین هشدار داده شده بود؛ چرا که حضور کشور هایی مانند چین، ایران، هندوستان و روسیه در صحنه فراوری کنندگان برون داد های اسناد علمی و فناوری می تواند برای رهبری دنیای کشور های سلطه گر، تهدید زا باشد.

به گفته مسئولان دانشگاهی یکی از پیشرفت های ویژه و مفتخر ایران، حضور علمی ما در جمع 20 کشور اول دنیا است که تنها در حوزه های عمومی نبوده؛ بلکه در حوزه های تخصصی هم از آن با رتبه تک رقمی یاد می گردد.

او گفت: با پیشرفت علم، ابتدا فناوری و سپس صنعت زاییده می شوند که دانشگاه آزاد در یک کمپانی نانو جزء 20 نفر اول بود که 15 سال برگزار گشت و چین هم در آن حضور داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1510

به "ایران در فراوری برون داد های علمی برای بعضی کشور ها تهدیدزا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در فراوری برون داد های علمی برای بعضی کشور ها تهدیدزا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید