بازسازی سالن بدنسازی

به گزارش تور کانادا، بدنسازی یکی از بهترین ورزش هایی است که هم به تناسب اندام می پردازد و هم باعث سلامتی و طول عمر انسان ها می گردد. این ورزش باید تحت آموزش مربی انجام گردد و خوشبختانه امروزه تعداد سالن های بدنسازی بسیار گسترش یافته و در مجاورت محل سکونت شما حتما یک سالن بدنسازی وجود دارد. یکی از موارد بسیار موثر و مهم برای بیشتر افراد، ظاهر فضای داخلی باشگاه می باشد زیرا در روحیه ورزشکاران و کیفیت تمرینات آن ها تاثیر بسزایی دارد.

بازسازی سالن بدنسازی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

طراحی و بازسازی باشگاه ورزشی

یک سالن بدنسازی باید انقدر هیجان انگیز و الهام بخش باشد که شما را به رفتن به باشگاه ترغیب کند. به عنوان مثال باشگاهی که شامل یک سالن مستطیل عظیم پر از دستگاه است در همان نگاه اول، باعث اضطراب و استرس در ورزشکار می شود، در صورتیکه در فضاهایی که طراحی اصولی داشته و سالن را بصورت حرفه ای تفکیک نموده اند ، آرامش و انگیزه بیشتری برای ورزش را منتقل می کند. طراحی و بازسازی سالن بدنسازی به ابعاد، فضا، کاربرد، رشته های ورزشی مورد نظر و بودجه صاحب استادیوم بستگی دارد.

طراحی سالن بدنسازی

فضاهای اختصاصی برای هر ورزش

فضای ورزش های مختلف براساس ماهیت، متفاوت هستند. به عنوان مثال فضای مناسب جهت ورزش های کششی و آرام مانند یوگا و پیلاتس، خلوت و آرامش بخش با رنگ های ملایم سفید، کرم، بژ، رنگ های چوب و … می باشد. سالن های مناسب این ورزش ها باید دارای پنجره های عظیم باشد تا نورگیری خوبی داشته و تهویه هوا نیز بطور مناسب انجام شود. اما برای تی ار ایکس سالنی با سقف بلند، رنگهای تند زرد و مشکی و فضایی سراسر هیجان احتیاج داریم.

در برخی از سالن ها، طراحی باید به صورتی باشد که صدا کمتر به بیرون برود مثلا در ورزش هایی مثل اسپینینگ و یا ایروبیک که موسیقی های کوبنده با صدای بلند پخش می شود احتیاج است در و دیوار این قسمت ها را آکوستیک در نظر بگیریم تا افرادی که در سالن اصلی در حال فیتنس هستند از صدای بلند موسیقی آزرده خاطر نشوند و بتوانند به موسیقی مناسب تمرینات خود گوش دهند.

نورپردازی سالن بدنسازی

رعایت اصول نور پردازی در سالن های ورزشی بسیار مهم است. مثلا نورهای خیره نماینده جایگاهی در این مکان ها ندارند زیرا چشم را خسته می نمایند. نورپردازی سالن بدنسازی باید مناسب باشد و تا حد امکان از نور طبیعی برای روشنایی فضا در روز استفاده شود. وجود پنجره های عظیم یا نورگیر به میزان قابل توجه منجر به روشن شدن سالن های ورزشی شده و علاوه بر آن به کاهش هزینه های مصرف برق یاری می کند. رعایت تعادل در پخش نور مصنوعی مهم ترین نکته ای است که در طراحی و بازسازی خانه دکوراسیون باشگاه به آن پرداخته می شود و مناسب ترین رنگ نور، سفید یا کرم است که هیچ آسیبی به چشم ها وارد نمی کند.

سیستم تهویه مناسب

سالن های ورزشی از جمله مکان هایی هستند که افراد در آنجا به تحرک و فعالیت می پردازند، از این رو تعبیه یک سیستم تهویه مناسب امری لازم است که حتما باید به آن توجه کرد زیرا عدم وجود تهویه منجر به رشد میکروب و در نتیجه بیماری می شود. علاوه بر آن، پنجره های عظیم نیز می توانند هوای تازه وارد فضا نمایند و رفاه و آسایش را برای ورزشکاران به ارمغان آورند.

طراحی اتاق رختکن

رختکن مکانی است که ورزشکاران در آنجا به تعویض لباس های خود قبل و بعد از تمرین می پردازند. این مکان باید از تهویه مناسب برخوردار باشد زیرا فضای آن معمولا کوچک و دارای کمد است و در صورت عدم بهره مندی از هوای تازه و مطبوع منجر به نارضایتی مراجعین خواهد شد. همچنین سایز کمد باشگاه بدنسازی باید به اندازه ای باشد که افراد بتوانند وسایل خود را در آن جا داده و از امنیت آن مطمئن باشند.

کفپوش سالن بدنسازی

یکی دیگر از مهمترین نکات در طراحی و یا بازسازی سالن بدنسازی، کفپوش سالن ورزشی است. در کف سالن ورزشی احتمال رشد قارچ و باکتری وجود دارد، از طرفی سخت بودن کف ممکن است منجر به آسیب دیدن بدن ورزشکاران شود، بنابراین انتخاب یک پوشش مناسب بسیار مهم است. کف پوش خوب باید ضد باکتریال، نرم، دارای رنگ مناسب، دارای قابلیت شستشو و دارای ماندگاری زیاد باشد.

نوع کفپوش نیز متناسب با نوع ورزش انتخاب می شود. کفپوش گرانولی بهترین گزینه برای سالن هایی است که در آن ها تجهیزات سنگین بدنسازی قرار گرفته اند. این کفپوش دچار فرورفتگی نشده و در صورت برخورد با بدن هیچ آسیبی وارد نمی کند. کفپوش ورزشی پلی اورتان نیز مناسب باشگاه خانگی و یا سالن های معمولی است.

چیدمان تجهیزات باشگاهی

چیدمان تجهیزات باشگاهی

دستگاه ها و تجهیزات ورزشی باید به گونه ای در باشگاه قرار گیرند که افراد در حین کار با آن ها به یکدیگر برخورد ننمایند. چیدمان وسایل نکته ای مهم در طراحی و بازسازی سالن بدنسازی است و باید با نهایت دقت صورت گیرد. از طرفی فضای چنین مکانی باید مرتب و عاری از شلوغی و هرج و مرج باشد. ظاهر مرتب و آراسته باشگاه عاملی است که در نگاه اول توجه مراجعین را به خود جلب می کند.

آینه های سالن بدنسازی

آینه های قدی در باشگاه باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران می شوند. همچنین این آینه ها باعث می شوند که تمام تمرکزتان را روی حرکاتی که می خواهید انجام دهید، معطوف کنید .آینه ها در سالن بدنسازی باعث انجام صحیح حرکات، مقایسه خود با دیگران و سرمشق دریافت از آنان، تشویق شدن به ادامه انجام تمرینات می شود. در برخی از باشگاه ها آینه های سرتا سری را روی دیوار ها نصب می نمایند یا بدین شکل که روبروی هر دستگاه یک آینه قدی نصب خواهد شد .

منبع: رویا مال
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 424

به "بازسازی سالن بدنسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سالن بدنسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید