بانوان منطقه 6 به روش خودشان کار خوب می نمایند

به گزارش تور کانادا، معتقدند برای داشتن شهر، منطقه و محل زندگی بهتر باید دست به دست هم دهند و آستین بالا بزنند برای خیر رساندن به همنوع و این کار را هم با جدیت و پیگیری دنبال نموده اند.

بانوان منطقه 6 به روش خودشان کار خوب می نمایند

خبرنگاران آنلاین - نصیبه سجادی: تعدادی از بانوان منطقه 6، خانه دار و کارمند و با هر تحصیلاتی، مدتی است با یکدیگر یا به تنهایی فعالیت هایی را انجام می دهند فراتر از وظیفه ؛ خودشان آن را مسئولیت شهروندی می دانند و می نامند. از همه جای منطقه هستند، یوسف آباد؛ بهجت آباد، بلوار کشاورز و... طی سال ها به علت همین دغدغه مشترک یک جا جمع شده اند و در گروه های یک یا چندنفره، حواس شان به محیط زیست است، هوای امنیت خانواده ها را دارند و به سلامت بچه ها شان می اندیشند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

جور دیگر باید دید

فاطمه کرمی یکی از این بانوان است که دغدغه محیط زیست او را عضو این گروه نموده است. نیلوفر حسینی بانوی دیگری است که برای سلامت بچه ها دل می سوزاند و آن دیگری آتش نشان داوطلب است و اطلاعات ایمنی ساختمان را در اختیار اهالی قرار می دهد. کرمی، به تنهایی یا با گروه، هر از گاهی سری به مدارس، مغازه ها، نانوایی ها و... می زند و به دانش آموزان، صاحبان کسب و کار و مردم از اهمیت استفاده از کیسه های پارچه ای می گوید یا از آب می گوید که در حال تمام شدن است: روزی که بخواهیم این کار را با همدیگر انجام دهیم به دیگر دوستان اطلاع می دهم و در دسته های 2 ـ 3نفره به محل می رویم و یک-دو ساعت و گاهی بیشتر برای این کار وقت می گذاریم.

کرمی می گوید 9 سال پیش که وارد این کار شده اطلاعات چندانی نداشت و به علت علاقه در کلاس های سراهای محله و کانون های شهرداری شرکت نموده است و الان، به گفته خودش، آنقدر می داند که بسیاری از مدارس از او و دوستانش دعوت می نمایند که به میان دانش آموزان بروند و برای شان از دانسته های شان بگویند. این گروه در ادامه برنامه هایش گاهی به جاهای پرتردد منطقه می رود و فیلترهای سیگارهای رهاشده در نهرها، فضای سبز پارک ها و کوچه های محل را جمع می نماید.

می گوید: هر بار به یکی از پارک های منطقه، مثلاً پارک لاله، می رویم شاید در عرض یک یا 2 ساعت 3 بطری بزرگ نوشابه خانواده را پر از ته سیگار می کنیم. وقتی مردم ما را در حال این کار می بینند، گاهی تشویق مان می نمایند، گاهی می ایستند از ما سؤال هایی می نمایند و گاهی هم بی تفاوت از کنارمان رد می شوند. به گفته کرمی و دوستانش، خوبی و خیر رساندن به همنوع با روش های مختلفی امکان پذیر است. حتما نباید جیب پر پول داشت. فقط باید راهش را پیدا کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1723

به "بانوان منطقه 6 به روش خودشان کار خوب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان منطقه 6 به روش خودشان کار خوب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید