تور ارزان آلمان: آنالیز سنگتراشی هخامنشی به وسیله آلمان و ایران

به گزارش تور کانادا، سمپوزیوم آنلاین سنگتراشی دوره هخامنشی: روش ها، تئوری ها و تکنیک ها به وسیله مؤسسه باستان شناسی آلمان با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به زبان انگلیسی برگزار می گردد.

تور ارزان آلمان: آنالیز سنگتراشی هخامنشی به وسیله آلمان و ایران

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ایسنا: روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، زهره زهبری، باستان شناس ایرانی و عضو مؤسسه باستان شناسی آلمان گفت: تعداد زیادی از پژوهشگرهای ایرانی و غیرایرانی در حوزه های باستان شناسی، زبان شناسی، بازسازی و باستان سنجی دعوت شده اند که در این برنامه راجع به پژوهش های نو خود در سه روز سخن بگویند. قرار است 24 سخنرانی برگزار گردد.

او در ادامه اعلام کرد: سنگتراشی از جمله هنرهای بسیار کاربردی در دوره هخامنشی بوده و آثار منقول و غیرمنقول زیادی از جنس سنگ از این دوران به جا مانده که نشانگر شناخت کافی تعداد زیادی از سنگتراشان است که برای دربار این شاهنشاهی خدمت می نموده اند.

عضو مؤسسه باستان شناسی آلمان گفت: بحث راجع به چگونگی کار با سنگ، ابزارهای به کار رفته، معادن سنگ مورد استفاده، تکنیک های به کارگیری شده در ساخت سازه های سنگی و مباحثی از این قبیل، دهه هاست مورد پژوهش قرار گرفته است.

زهبری اضافه کرد: در این میان پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی، سال ها برای روشن شدن زوایای گوناگون این موضوع تلاش نموده اند، ولی با این وجود، تا به امروز برنامه سخنرانی منسجمی که تنها بر هنر سنگتراشی دوره هخامنشی متمرکز باشد، برگزار نشده بود و همیشه این موضوع مهم در کنار سایر مباحث این دوره ارائه شده بود.

این باستان شناس اظهار کرد: مؤسسه باستان شناسی آلمان، شعبه تهران (DAI Eurasien-Abteilung, Außenstelle Teheran)، با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری 26 تا 28 شهریور 1400 خورشیدی سمپوزیوم آنلاینی را به زبان انگلیسی با اسم سنگتراشی دوره هخامنشی: روش ها، تئوری ها و تکنیک ها که مشخصاً بر این موضوع مهم متمرکز است، برگزار خواهد نمود.

این برنامه به وسیله یودیت تومالسکی (مؤسسه باستان شناسی آلمان)، زهره زهبری (مؤسسه باستان شناسی آلمان) و الکساندر ناگل (دانشگاه نیویورک) و با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برنامه ریزی شده و مقالات استخراج شده از آن پس از برگزاری سمپوزیوم، به زبان انگلیسی در آلمان منتشر خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1305

به "تور ارزان آلمان: آنالیز سنگتراشی هخامنشی به وسیله آلمان و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: آنالیز سنگتراشی هخامنشی به وسیله آلمان و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید