تعلل شهرداری باعث شد خانه کتاب با کتاب فروشی های تهرانی تسویه حساب کند

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران ، بدهی کتاب فروشان تهرانی که در طرح پاییزه کتاب 98 حضور داشتند، بعد از گذشت 6 ماه پرداخت شد؛ اما نه از سوی شهرداری تهران؛ بلکه از سوی خانه کتاب. این اتفاق در حالی رخ داد که شهرداری تهران با شعار مسئولیت اجتماعی، پرداخت یارانه مربوط به کتاب فروشی های پایتخت را تقبل نموده بود.

تعلل شهرداری باعث شد خانه کتاب با کتاب فروشی های تهرانی تسویه حساب کند

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ماجرا از این قرار است که از زمان اتمام پاییزه کتاب 98 پیگیری های متعددی از سوی مدیران خانه کتاب و معاونت امور فرهنگی صورت گرفت اما بدهی 300 میلیون تومانی شهرداری به کتاب فروشان پایتخت، همچنان معوق ماند و موسسه خانه کتاب با توجه به درخواست و مطالبه به حق کتاب فروشان تهرانی و بدعهدی شهرداری تهران، نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کرد.

از طرف دیگر تعطیلی طولانی مدت کتاب فروشی ها و فشار اقتصادی که به دنبال شیوع ویروس کرونا متحمل آن شده بودند، تسریع در پرداخت این مبلغ را ضرورت می بخشید اما نکته قابل توجه این است که مگر پرداخت 300 میلیون تومانی، در چرخه اقتصادی بزرگ شهرداری تهران چه جایگاهی دارد؟!

آزاده نظر بلند، معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب در گفت و گو با خبرنگار ایبنا، درباره تسویه حساب با کتاب فروشی های طرح پاییزه کتاب 98 بیان نمود: خانه کتاب با کتاب فروشی های عضو پاییزه شهر تهران تسویه حساب کرد؛ چراکه نمی خواستیم بیش ازاین منتظر شهرداری تهران بمانیم.

وی اضافه نمود: هرچند این بدهی از سوی خانه کتاب پرداخت شده اما شهرداری تهران همچنان به موسسه بدهکار است؛ بنابراین پیگیر دریافت بدهی خود خواهیم بود.

نظ ر بلند، درباره ادعای شهرداری مبنی بر اینکه خانه کتاب در ارائه اسناد اقتصادی پاییزه کتاب تاخیر داشته است، گفت: بعد از انتها پاییزه کتاب و پیگیری پرداخت بدهی کتاب فروشان تهران، مسئولان امور اقتصادی خانه کتاب چندین بار برای پیگیری موضوع به شهرداری مراجعه کردند اما نتیجه بخش نبود.

وی با رد ادعای تاخیر در ارائه اسناد اقتصادی، شرح داد: دلیل اصلی تاخیر در پرداخت، طولانی شدن گردش این اسناد بین بخش های مختلف شهرداری تهران و همچنین محدودیت های اقتصادی شهرداری است.

معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جریان پیگیری ها از سوی شهرداری شنیده می شد، این بود که با توجه به میزان مبلغ طرح، اسناد باید به بخش دیگری ارسال گردد. این سلسه مراتب باید از سوی خود شهرداری تهران و اداره کل امور فرهنگی پیگیری می شد که هنوز به انتها نرسیده است.

نظربلند تاکید نمود: در پاسخ به مطالبه به جای کتاب فروشان تهرانی، خانه کتاب این بدهی را پرداخت کرد اما شهرداری تهران باید مبلغ 300 میلیون تومان را به موسسه پرداخت کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 459

به "تعلل شهرداری باعث شد خانه کتاب با کتاب فروشی های تهرانی تسویه حساب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل شهرداری باعث شد خانه کتاب با کتاب فروشی های تهرانی تسویه حساب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید