تفاوت انواع تیپ های پژو پارس

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران- فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو در آخرین روز های آذر سال جاری با عرضه دو محصول وارد مرحله نوی شد. در این مرحله علاوه بر سورن پلاس دوگانه سوز، پژو پارس ELX با موتور XU7p عرضه شدند و متقاضیان می توانند تا روز دوشنبه 28 آذر برای دریافت آن ها اقدام نمایند. پژو پارس ELX نو ترین عضو این خانواده پرجمعیت به شمار می رود و الان کنار آن نسخه های مختلف پژو پارس در بازار حضور دارند. مدل های ELX با موتور TU5 گران ترین پژو پارس موجود در بازار محسوب می شوند و مدل های معمولی با موتور XU7 مقرون به صرفه ترین انتخاب به حساب می آیند.

تفاوت انواع تیپ های پژو پارس

شماره یک| پژو پارس معمولی

پژو پارس معمولی مقرون به صرفه ترین مدل بین تیپ های مختلف این خودرو محسوب می گردد. سایت های تخصصی اعلام قیمت خوردو، ارزش فعلی پژو پارس معمولی را در بازار آزاد 405 میلیون تومان اعلام می نمایند، اما اگر پلتفرم های خرید و فروش خودرو را ملاک قرار بدهیم، قیمت پژو پارس معمولی تا 420 میلیون تومان می رسد. مدلی که با پیشرانه XU7 عرضه می گردد و این موتور 1.8 لیتر حجم دارد و حداکثر گشتاور خروجی و توان فراوریی آن به ترتیب 153 نیو تن متر و 100 اسب بخار است.

شماره دو| پژو پارس LX

پژو پارس LX از سال 87 به خط فراوری ایرانخودرو راه پیدا کرد و فراوری آن همچنان ادامه دارد. ایرانخودرو قیمت پژو پارس LX را 176 میلیون و 800 هزار تومان اعلام نموده، اما در بازار آزاد همین مدل را در آخرین روز های آذرماه نزدیک 490 میلیون تومان دست به دست می نمایند. این یکی با پیشرانه های TU5 پا به بازار گذاشتند که حجم موتور آن 1.6 لیتر است. با این حال آنالیز ها نشان می دهد پژو پارس LX با موتور TU5 مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل هایی که به موتور XU7 مجهز شده اند، دارد.

شماره سه| پژو پارس سفارشی

پژو پارس سفارشی نو ترین عضو خانواده پرشیا به شمار میرود. اوایل سال جاری شاهد تحویل اولین مدل های پژو پارس سفارشی بودیم که البته ایرانخودرو آن را با دو موتور مختلف یعنی TU5 و XU7p وارد بازار کرد. رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی که از پژو پارس LX حذف شده، به لیست آپشن های پژو پارس سفارشی اضافه شد و نسخه های TU5 پژو پارس سفارشی از نعمت کروز کنترل هم برخوردار هستند. در لیست قیمت محصولات ایرانخودرو، قیمت پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7p کمی بیش از 209 میلیون تومان و قیمت پژو پارس سفارشی با موتور TU5 حدود دو میلیون تومان بیشتر است. در بازار آزاد بابت پژو پارس سفارشی با موتور XU7p و TU5 به ترتیب 450 و 560 میلیون تومان رد و بدل می گردد. رقم 560 میلیون تومانی پژو پارس سفارشی با موتور TU5 آن را به گران ترین عضو این خانواده پرجمعیت تبدیل می نماید.

شماره چهار| پژو پارس دوگانه سوز

پژو پارس دوگانه سوز پارسال از خط فراوری ایرانخودرو خارج شد. مدلی که البته هنوز در لیست قیمت محصولات ایرانخودرو موجود است و این کارخانه بابت فروش پژو پارس دوگانه سوز مثل مدل های LX با موتور TU5 حدود 176 میلیون تومان از متقاضیان دریافت می نماید. جالب است بدانید در بازار آزاد، پژو پارس دو گانه سوز به جمع مدل های نیم میلیاردی اضافه شده و ارزش آن روز یکشنبه 27 آذر دقیقا 500 میلیون تومان بود. از لحاظ فنی پژو پارس دو گانه سوز، همان نسخه های پژو پارس معمولی هستند که با پیشرانه XU7 پا به بازار گذاشتند. حجم موتور 1.8 لیتر، حداکثر گشتاور خروجی 153 نیو تن متر، حداکثر توان خروجی 100 اسب بخار، حداکثر سرعت 180 کیلومتری و مصرف سوخت 9.5 لیتری به ازای 100 کیلومتر، نقاط مشترک پژو پارس دو گانه سوز و پژو پارس معمولی به شمار می رود.

شماره پنج| پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک به شکل سفارشی تحویل داده می گردد و فراوری آن از اواخر دهه 80 کلید خورده است. مدلی که از سال 97 به گیربکس چهار دنده اتومات مجهز شد و ایرانخودرو آن را با موتور TU5 وارد بازار کرد. مهمترین تفاوت پژو پارس اتوماتیک با مدل های LX که به موتور TU5 مجهز شده اند، افزایش مصرف سوخت است. طوری که پژو پارس اتوماتیک به جای 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، کمی بیش از هشت لیتر بنزین می سوزاند که این موضوع به اشتهای بیشتر آن اشاره دارد. در بازار الان قیمت پژو پارس اتوماتیک صفرکیلومتر به وسیله بعضی فروشنده ها نزدیک 550 میلیون تومان اعلام می گردد که از این نظر باید آن را بعد از مدل های پارس سفارشی با موتور TU5، دومین عضو گران قیمت این خانواده بدانیم.

تفاوت قیمت انواع مدل های پژو پارس

نسخه

قیمت کارخانه

قیمت بازار

پژو پارس معمولی

-

405 میلیون تومان

پژو پارس LX با موتور TU5

176 میلیون تومان

492 میلیون تومان

پژو پارس سفارشی با موتور XU7p

209 میلیون تومان

450 میلیون تومان

پژو پارس سفارشی با موتور TU5

211 میلیون تومان

560 میلیون تومان

پژو پارس دوگانه سوز

176 میلیون تومان

500 میلیون تومان

پژو پارس اتوماتیک

-

550 میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1694

به "تفاوت انواع تیپ های پژو پارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت انواع تیپ های پژو پارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید