مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 و هیوندای توسان

به گزارش تور کانادا، از سال 1397 بود که مونتاژ ریگان کوپاها در ایران شروع شد. اوایل سال بعدش هم بود که پیش فروش نسخه های نو کوپا شروع شد و در پایان همان سال به دست علاقه مندانش رسید. همه کارهایش را هم ریگان خودرو انجام داد. در واقع ریگان کوپاهای موجود، خودروهایی کاملا به روز محسوب می شوند و به همین دلیل قیمت بالایی هم دارند.

مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 و هیوندای توسان

گفته می شود که کوپای تازه فیس لیفت است و حتی اسمش را هم گذاشته اند کوپا نیوفیس اما طبق چیزی که بعضی متخصصان می گویند، هر چه که هست روی پلتفرم زوتی T600 است، وگرنه تفاوتی در این نیوفیس دیده نمی شود. سری دوم کوپا در ایران فقط در تیپ فول تحویل داده شده است که به فلگشیپ معروف است؛ هرچند که گفته می شود تفاوت چندانی با تیپ فلگشیپ سری اول کوپا ندارد.

در کل، ریگان کوپا خودرویی است که امکانات مناسبی دارد و شتاب و عملکرد فنی اش هم قابل توجه است. هرچند که اشکالاتی چون خدمات پس از فروش هم دارد.

در رده خودروهای کراس اوور این چنینی گزینه های مناسب دیگری هم وجود دارند. خودروهایی چون فوتون ساوانا، بورگوارد BX7، هن تنگ X7 و نمونه های کارکرده اسپورتیج و توسان و … .

در ادامه این مطلب نگاهی می اندازیم به مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 و هیوندای توسان کارکرده تا ببینیم ریگان کودا در برابر این رقبا چه چیزی در توان دارد.

نمای پشت ریگان کوپا

مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7

هر دو خودرو چینی هستند. خودروهایی که به واسطه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، حسابی قیمت شان بالا رفت و مورد توجه خریداران خودرو در ایران قرار گرفت. به هر حال، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید توجه داشته باشیم که در زمینه کراس اوورها، چینی ها فعلا دست برتر را دارند.

چری تیگو 7 را اولین محصول چینی می دانند که در بازار ایران به رقابت با کراس اوورهای کره ای و ژاپنی برخاسته است. البته خودروهای دیگری هم با ماهیت چینی راهی این بازار شدند که ریگان خودرو، با ارائه ریگان کوپا، یکی از آن ها بود؛ که برای اولین بار در سال 96 و در نمایشگاه خودروی تهران، زوتی کوپا T210 را ارائه کردند و از سال بعد هم راهی بازار کردند. همان خودرویی که تقریبا نسخه اصلی ریگان کوپا است.

مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 کار چندان دشواری نیست. تیگو 7 در همان تابستان 1396 بود که راهی بازارهای ایرانی شد. قرار بود که رقیبی برای اسپورتیج و توسان باشد. مشخص است که کارش سخت بود؛ هرچند که قیمت کمتری داشت و با خدمات و نحوه پرداخت و تسهیلات و همچنین، خدمات پس از فروشی که ارائه می کردند، می خواستند این ضعف ها را پر کنند. اما افزایش قیمت ها و کاهش واردات خودروی خارجی، حسابی برای مدیران خودرو خوب تمام شد؛ چرا که قیمت هیوندای توسان و کیا اسپورتیج بالا رفت و دیگر بخش ماز طریقی که دست شان به دهان شان می رسید، قادر به خرید آن نبودند. شاید بزرگترین ضعف ریگان کوپا را بتوان همان خدمات پس از فروش و سختی دسترسی به قطعات آن دانست. بعضی از دارندگان خودرو، اشاره می کنند که حتی تا چند ماه، بعضی از قطعات آن در دسترس نیست و کنندگی ها نیز مسئولیتی در این زمینه عهده دار نمی شوند.

با مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 از نظر طراحی و ظاهر باید گفت که هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند. البته کمی شرایط چری تیگو 7 را می توان بهتر دانست. این امر هم به این علت است که کمپانی چری، سعی کرده از خودروسازان و متخصصان معتبر جهانی در این جهت استفاده کند که جواب هم گرفته است. چراغ های کشیده و زاویه دار این خودرو، حالتی به روزتر و تهاجمی تر به آن می بخشد. دی لایت در بالای چراغ ها، جلوپنجره کم ارتفاع و منحصر به فرد، خط افقی متصل کننده چراغ های جلو و جلوپنجره و …، از دیگر نشانه های منحصر به فرد ظاهر چری تیگو 7 است. جالب این که تیگو 7 در بخش هایی از طراحی خود، ممکن است حس کراس اوورهای کره ای را به شما ببخشد. اما ریگان کوپا هم طراحی خوبی دارد؛ مخصوصاً این که شما را بیشتر یاد خودروهای آلمانی می اندازد. جالب این که نمای جلویی این خودرو ممکن است کمی شما را به یاد فولکس واگن تیگوان هم بیندازد. طراحی کناری ساده با طرح خاص ستون C، در کنار رینگ های آلومینیومی 18 اینچی ظاهر این خودرو را خاص کرده است.

از نظر داخل کابین هم، دو خودرو تقریباً یکسان هستند و جالب این که شما را به یاد خودروهای چینی نمی اندازند و بیشتر شبیه کره ای ها و اروپایی ها هستند. هرچند که شاید جوان ترها، کابین زیباتر تیگو 7 را بیشتر بپسندند.

چری تیگو 7 اولین محصول مدیران خودرو بود که با پیشرانه توربوشارژر راهی بازار شد که یک موتور کم حجم با خروجی قابل قبول است. این موتور در نهایت هم می تواند 147 اسب بخار قدرت تولید کند. ریگان کوپا هم همین سیستم را دارد با این تفاوت که می تواند 156 اسب بخار قدرت تولید کند. در نهایت می توان هر دو خودرو را یکسان تصور کرد، با این تفاوت که قیمت ریگان کوپا کمی بالاتر است و نحوه خدمات و دسترسی به قطعات چری تیگو 7 را باید بهتر ارزیابی کنیم.

نمای داخلی ریگان کوپا

مقایسه ریگان کوپا با هیوندای توسان کارکرده

اجازه بدهید که مقایسه دوم یک مقایسه خاص تر باشد: مقایسه ریگان کوپا با هیوندای توسان کارکرده! البته شاید بپرسید که توسان ها که خیلی گران تر هستند و شرایط فنی بهتری دارند. بله، حق با شماست. ولی ما داریم درباره توسان های کارکرده صحبت می کنیم؛ آن هم توسان های سال 2014 به قبل. در آن نسخه های هیوندای توسان، می توانید رقبایی پیدا کنید که از حیث قیمت به ریگان کوپا شباهت دارد.

در سال 2004 بود که اولین نسل از کراس اوورهای توسان عرضه شدند. دومین نسل هم که در سال 2015 میلادی عرضه شد؛ که البته سعی کرد در ظاهر متفاوت باشد و موتور پرقدرت تر و آپشن ها و هندلینگ کاملاً باب میل کاربران خودرو ارائه کند. پس به این ترتیب، ما صرفاً باید نسل اول توسان ها را برای مقایسه با ریگان کوپا مد نظر داشته باشیم.

توسان ها به واسطه این که از طریق هیوندای ساخته شده اند، خودروهایی محترم هستند. در مقایسه ریگان کوپا با هیوندای توسان می توان گفت که توسان ها دارای کنترل حرکت در سرپایینی و نیز دستیار پایداری تریلر هستند که هم امنیت را بالا می برد و هم موقع مشکل دار بودن و نیاز به یدک کشی، حسابی به کارتان می آید.

کابین هیوندای توسان بسیار خوش ساخت و مجهز است و جای خوبی هم دارد و البته اینکه حسابی جادار است. صندوق عقب آن هم حجم زیادی دارد که وقتی جایگاه های عقب را می خوابانید، فضای زیادی در اختیارتان می گذارد. جالب این که توسان ها در نظرسنجی های رضایت کاربران خودرو هم امتیازات خوبی آورده اند و جزو 25 خودروی اول بوده اند. کاربران هم فضای کابین و بار زیاد، تجهیزات ایمنی، سیستم اطلاعات و کابین راحت و ارگونومی مناسب و … را از جمله دلایل این امر دانسته اند.

شاید هزینه نگهداری بالا و ضعف های جزئی در عملکرد پیشرانه و گیربکس را بشود از اشکالات هیوندای توسان نسل اول دانست. تهویه هوا، شش کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیک، ورود به خودرو بدون استفاده از کلید و … از آپشن های توسان است. اگر حال و حوصله تقبل هزینه هایش را دارید، قطعاً گزینه ای بهتر از ریگان کوپا است هرچند که بعضی در مورد هندلینگ چنین نظری ندارند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای توسان نسل اول با خودروهای هم رده اش را مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی و کاربردی از ریگان کوپا در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش ریگان کوپا مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه هابا ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1618

به "مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 و هیوندای توسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ریگان کوپا با چری تیگو 7 و هیوندای توسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید