خانه بچه های آسمان اینجاست

به گزارش تور کانادا، اینجا خانه امید بچه هایی است که اگرچه زندگی روی سخت خود را به آنها نشان داده، اما به مدد حضور گرم نیکوکاران و داوطلبان دلسوز، مهر پدری و مادری از آنها دریغ نشده است. موسسه خیریه بچه های آسمان، خانه امید بچه ها معلولی است که با یاری های مردمی و نیت خیر نیکوکاران داوطلب اداره می گردد.

خانه بچه های آسمان اینجاست

خبرنگاران - حسن حسن زاده: داستان شکل گیری موسسه خیریه بچه های آسمان، داستان عشق و محبت پدری است به فرزند دلبندش. ولی الله نقابی بنیانگذار مؤسسه خیریه بچه های آسمان می خواست رنج هایی که پسرش کامران به علت معلولیت تحمل نموده بود، سراغ دیگر بچه ها معلول شهر نرود.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

همین شد که موسسه خیریه ای را برای نگهداری از بچه ها معلول بنیاد نهاد و اکنون سال هاست که 3 آسایشگاه این موسسه در نقاط مختلف شهر به خانه امید افراد کم توان تبدیل شده است. اگرچه عمر کامران کوتاه بود، با کوشش های نقابی و همراهی خیّران دیگر، قدم اول برای ساخت مؤسسه خیریه برداشته شد و حالا آسایشگاه خیریه نگهداری از بچه ها معلول جسمی و ذهنی بچه های آسمان، بیش از 400 معلول بی سرپرست را در 3 آسایشگاه زیر پوشش قرار داده است. سال 1377 آسایشگاه آسمان یک با هدف نگهداری از بچه ها معلول زیر 14 سال با ظرفیت پذیرش 100 کودک معلول جسمی، ذهنی، سندرم داون و CP در نزدیکی بلوار میرداماد راه اندازی شد. مرکزی که هنوز هم با نیّت خیر خیّران و یاری های مردمی مشغول به فعالیت است. یک سال بعد نوبت به آسایشگاه آسمان 2 ویژه معلولان پسر بالای 14 سال رسید. مرکزی با هدف نگهداری از پسران معلول بالای 14 سال و با ظرفیت پذیرش 300 نفر در فشم تأسیس شد. سال 1383 هم آسایشگاه آسمان 3 این بار در مهرشهر کرج و با هدف نگهداری و توانبخشی معلولان اعصاب و روان آغاز به فعالیت کرد.

موسسه خیریه بچه های آسمان اما با یاری های مردمی اداره می گردد؛ با حضور گرم داوطلبان نیکوکار و خیرانی که علاوه بر یاری های مالی با نذر هنر و توانمندی های خود بچه ها معلول این مراکز را تنها نمی گذارند. با وجود همراهی خیّران و یاری های مردمی برای تأمین دارو و درمان بیماران، بچه ها معلول آسایشگاه بچه های آسمان نیازمند دست نوازشی هستند که بر سرشان کشیده گردد و چهاردیواری آسایشگاه را برایشان به محیطی شاد و لذت بخش تبدیل کند. برای ارسال یاری های نقدی و غیرنقدی تان به خیریه بچه های آسمان و یا بازدید از معلولان آسایشگاه می توانید با شماره تماس 02143613 تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1732

به "خانه بچه های آسمان اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه بچه های آسمان اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید