خبرنگاران استاندار اصفهان: مطالبات عشایر با همدلی عوامل مرتفع می گردد

به گزارش تور کانادا، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان گفت: باید با همکاری و همدلی دست اندرکاران در جهت اجرای خواسته ها و مطالبات به حق و منطقی عشایر این استان گام برداریم.

خبرنگاران استاندار اصفهان: مطالبات عشایر با همدلی عوامل مرتفع می گردد

عباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه سفر به بخش عشایرنشین جرقوبه سفلی استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عشایر فراورینماینده هستند و مناطق ییلاق و قشلاق کارخانه فراوری پروتئین است که باید موانع و مسائل آن ها آنالیز قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این رو به منظور رسیدگی به رفع مسائل و مسائل عشایر به این منطقه آمدیم تا احتیاجمندیهایشان را رفع کنیم.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، 9هزار و 605 خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می نمایند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان 27 هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان 24 هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید خواسته های به حق و معقول عشایر محقق گردد، توضیح داد: عدم برگزاری مانورهای نظامی در مناطق کوچ عشایر و بهره برداری صحیح از معادن از جمله خواسته های عشایر این منطقه است.

وی افزود: نهاده های دامی و خوراک مورد احتیاج دام عشایر از دیگر خواسته های عشایر این منطقه است.

به گفته رضایی با توجه به پوشش گیاهی ضعیفی که براثر عدم بارش باران به وجود آمده باید در فصول مختلف خوراک مورد احتیاج دام تامین گردد.

وی اعلام کرد: سال گذشته کشور با مسائلی در راستای تامین نهاده های دامی روبرو شد که این نهاده ها کمتر در دسترس عشایر هم قرار گرفتند.

استاندار اصفهان با اشاره به مسأله سوخت عشایر گفت: در بیابان گاز نیست و عشایر برای گرمایش و فراوری فرآورده های لبنی و دامی خود احتیاج به نفت دارند.

وی، رفع مسائل جاده نصرآباد به شهرضا را از دیگر مطالبات عشایر است و افزود: باید برای حل مسائل این جاده اقدامات اساسی انجام گردد.

رضایی گفت: برند صنایع دستی عشایر از دیگر مطالبات آن ها است که در هر مورد باید با شوراها و مدیران کل مربوطه موارد رسیدگی گردد.

وی ادامه داد: ایجاد مجتمع های دامداری از جمله اقدامات مهم در منطقه جرقویه است که اکنون اجرایی شده البته نقایص آن باید رفع گردد.

استاندار اصفهان گفت: از اداره کل امور عشایر درخواست می گردد برای توسعه مجتمع دامداری منطقه کوشش کند و ما هم برای رفع مسائل آن ها اعلام آمادگی می کنیم.

استاندار اصفهان همچنین از بیمارستان خیرساز امام خمینی(ره) نیک آباد جرقویه بازدید کرد و برای تامین تجهیزات این بیمارستان قول مساعد داد.

افتتاح و بهره برداری از ساختمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیک آباد با مساحت کل پنج هزار و 700 مترمربع، مساحت زیربنای ساختمان اداری 300 مترمربع و اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر برنامه های سفر عباس رضایی به بخش جرقویه سفلی بود.

به گزارش خبرنگاران، بخش جرقویه سفلی یکی از بخش های تابعه شهرستان اصفهان است که از فاصله حدود50 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان آغاز و تا عمق حدود 40 کیلومتری (گردنه مزرعه عرب) امتداد دارد.

از شمال به محدوده بخش جلگه، از جنوب به محدوده شهرستان شهرضا، از شرق به بخش جرقویه علیا و از غرب به محدوده بخش مرکزی اصفهان منتهی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1093

به "خبرنگاران استاندار اصفهان: مطالبات عشایر با همدلی عوامل مرتفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اصفهان: مطالبات عشایر با همدلی عوامل مرتفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید