خبرنگاران بایدن: ترامپ به خشونت در شهرها دامن می زند

به گزارش تور کانادا، تهران- خبرنگاران- جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: دونالد ترامپ مدتهاست که رهبری اخلاقی این کشور را از دست داده و رئیس جمهوری نمی تواند خشونت در شهرها را متوقف کند زیرا او سالهاست که به این خشونت ها دامن می زند.

خبرنگاران بایدن: ترامپ به خشونت در شهرها دامن می زند

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه ان.بی.سی نیوز، بایدن دوشنبه شب در سخنانی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا اظهار کرد که ترامپ قادر به بیان حقیقت و رویارویی با واقعیت نیست.

وی افزود: ترامپ معتقد است که به زبان آوردن واژه های نظم و قانون، او را قوی تر می کند اما او نمی تواند به هوادارانش بگوید که مثل گروه های شبه نظامی عمل نکنند و این مسأله او را ضعیف نشان می دهد.

بایدن این سؤال را بیان نمود: آیا کسی هست که اعتقاد داشته باشد با انتخاب دوباره ترامپ به ریاست جمهوری، خشونت کمتری در آمریکا وجود خواهد داشت؟

بایدن، ترامپ را به ایجاد هرج و مرج و دامن زدن به خشونت متهم کرده و در انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا و حامیان جمهوری خواه وی، گفت: شورش، غارت و به پا کردن آتش به معنای اعتراض نیست.

نامزد دموکرات در بخش دیگری از صحبت هایش به بحران های پیش روی آمریکا اشاره کرد و گفت: کرونا، نابودی اقتصاد، خشونت بدون مجوز پلیس، جسارت ملی گرایان سفیدپوست، مسائل نژادی و کاهش اعتماد به آینده روشن آمریکا؛ فصل مشترک اینها چیست؟ رئیس جمهوری که چیزها را بدتر می کند و بهتر نمی کند.

بایدن همچنین در پیامی توئیتری نوشت: امسال پلیس های بیشتری بخاطر کرونا مرده اند تا اینکه در گشتزنی کشته شده باشند. حدود یک ششم از کسب وکارهای کوچک این کشور تعطیل شده اند. آیا واقعاً در دوره ترامپ احساس امنیت بیشتری دارید؟

بایدن پس از شیوع کرونا سخنرانی های خود را اغلب به صورت مجازی انجام داده و از سفرهای تبلیغاتی پرهیز کرده است. اما سخنرانی دوشنبه وی در پیتسبورگ، نخستین کمپین وی در خارج از شهرش ولمینگتون ایالت دلاور بود.

پیش از این سخنرانی، ترامپ در توئیتی نوشت: او زودتر از زمانی که انتظارش را داشت از زیرزمین خانه اش خارج شد زیرا اطرافیانش گفته بودند که او چاره ای جز این ندارد و آمارش در نظرسنجی ها رو به کاهش است.

با افزایش خشونت های نژادی در آمریکا و امتناع ترامپ از محکوم کردن هواداران برتری سفیدپوستان، بایدن تلاش کرده است تا موضوع امنیت را محور مبارزات انتخاباتی اش قرار دهد.

قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا موجی از تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا به راه انداخت.

نیروهای امنیتی فدرال به بهانه مقابله با خشونت، به سرکوب معترضان در برخی شهرها پرداختند و ترامپ از این اقدام حمایت کرد.

هفته گذشته نیز شلیک پلیس به جوانی سیاهپوست در شهر کنوشای ایالت ویسکانسین اعتراضات علیه نژادپرستی را احیا کرد.

جمعه گذشته هزاران نفر از مردم آمریکا در شهر واشنگتن علیه نابرابری نژادی و خشونت پلیس این کشور تظاهرات کردند.

این تظاهرات در نزدیکی بنای یادبود لینکلن و در پنجاه و هفتمین سالگرد سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ به نام رؤیایی دارم برگزار شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 697

به "خبرنگاران بایدن: ترامپ به خشونت در شهرها دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن: ترامپ به خشونت در شهرها دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید