خبرنگاران مرحله اول طرح هادی 376 روستای استان تهران اجرا شد

به گزارش تور کانادا، تهران- خبرنگاران- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: 530 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که سال گذشته در فاز اول برای 376 روستا طرح هادی اجرا شد.

خبرنگاران مرحله اول طرح هادی 376 روستای استان تهران اجرا شد

علی خوئینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به مناسبت سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن اضافه کرد: در مرحله یک اجرای طرح هادی، موضوع احداث معابر و مناسب سازی آنها اجرا شد.

وی یادآورشد: در سال 98 بنیاد استان تهران در 15 شهر زیر 25 هزار نفر استان برنامه اجرای صدور سند را داشت و برای 363 روستا با همکاری اداره کل ثبت اسناد، 92 هزار جلد سند صادر کرد.

خوئینی اظهارداشت: از محل قیر یارانه ای در اختیار بنیاد مسکن با همکاری مسئولان محلی، 176 کیلومتر از معابر روستایی با متوسط عرض 10 متر زیرسازی شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: این اقدام کمک بزرگی به بهسازی معابر روستایی و افزایش بهداشت و ساماندهی شبکه آب های سطحی روستاها کرد و سیما و منظرو روستایی را بهبود بخشید.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که امسال با همکاری دهیاران و بخشداران بتوان طرح های هادی را در قالب اقدام مشترک انجام داد تا به اثر بخشی مطلوب و تامین رضایت حداکثری روستاییان دست یافت.

خوئینی ادامه داد: برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تهران طرح هادی تهیه شده است و برای بالغ بر 300 روستا در دست انجام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار داریم که در این زمینه بخشی نگری را کنار بگذارند و همفکری بیشتری داشته باشند تا سریعتر استعلام ها پاسخ داده شود و بتوان طرح ها را در زمانبندی مورد نظر به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در زمینه ارائه خدمات فنی بیش از سه هزار فقره پاسخ استعلام برای پروانه های ساختمانی صادر شد و به مرحله اجرایی رسید که ثمره آن رعایت استانداردها و مقررات ملی در ساخت بناهای روستایی بود.

خوئینی گفت: نتیجه چنین اقدامی در آینده در مقاومت خانه های روستایی در برابر حوادث طبیعی و زلزله خود را نشان خواهد داد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: در همین زمینه برای نوسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی تسهیلاتی با سود 14 درصد و بازپرداخت 15 ساله به روستاییان اعطا می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه استقبال قابل قبولی از این تسهیلات انجام نگرفته است، اضافه کرد: هم اکنون 40 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان تهران نوسازی شده و 60 درصد دیگر نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

خوئینی نکته مهم در بحث بهسازی روستایی در بنیاد مسکن را استفاده از مصالح بومی و طبیعی خواند و به کار دریافت چنین الگویی را زمینه ساز افزایش توریست پذیری این مناطق برشمرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: امید می رود که وزارت میراث فرهنگی و وزارت کشور نیز در این زمینه همکاری داشته باشند تا بتوان در سالی که مزین به نام جهش تولید است، گام های موثری در بهسازی روستایی این استان برداشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 453

به "خبرنگاران مرحله اول طرح هادی 376 روستای استان تهران اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله اول طرح هادی 376 روستای استان تهران اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید