خبرنگاران معرفی فروشندگان گوشت فاسد به دادگاه و واکسیناسیون دام در آستارا

به گزارش تور کانادا، آستارا - خبرنگاران - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از کشف و ضبط 123 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی هفت عرضه کننده آن به محاکم قضایی و واکسیناسیون چهار هزار و 700 راس دام سبک و سنگین خبر داد.

خبرنگاران معرفی فروشندگان گوشت فاسد به دادگاه و واکسیناسیون دام در آستارا

حبیب بنی رستم روز دوشنبه در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: گوشت های فاسد طی 410 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی در خرداد ماه کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند.

وی گفت: واحد قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره کل گمرک دایر است و در خرداد ماه، 730 تن گوشت گرم گوسفند در قالب 14 کانتینر را، در حین ورود به کشور از مرز این شهرستان بازبینی و پایش بهداشتی کردیم.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ادامه داد: با همکاری پنج مامور دامپزشکی در خرداد ماه، چهار هزار و 700 راس دام سنگین و سبک در 30 روستا علیه بیماری های سیاه زخم و تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند و کانون بیماری مشاهده نشد.

وی اضافه کرد: سیاه زخم یا شاربن، بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوان و تاثیرگذار بر پوست است و تب برفکی نیز بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر است و مهمترین راه انتشار آن، تماس دام آلوده با دام حساس بوده و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در دام به شمار می آید.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا به شهروندان و گردشگران توصیه کرد، هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ، به مهر سلامت دامپزشکی دقت کنند.

حدود 6 هزار واحد صنفی در آستارا فعال است و دامداران این شهرستان از 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

بندر مرزی و گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 608

به "خبرنگاران معرفی فروشندگان گوشت فاسد به دادگاه و واکسیناسیون دام در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معرفی فروشندگان گوشت فاسد به دادگاه و واکسیناسیون دام در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید