خبرنگاران نگاهی به پرفروش ترین کتاب های تاریخ؛ ادبیات فانتزی در صدر

به گزارش تور کانادا، تهران- خبرنگاران- آنالیز کلی پرفروش ترین کتاب های تاریخ نشان می دهد از 10 کتاب پرفروش، 5 اثر در ژانر فانتزی هستند.

خبرنگاران نگاهی به پرفروش ترین کتاب های تاریخ؛ ادبیات فانتزی در صدر

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) از سال 1995 میلادی 23 آوریل هر سال را به عنوان روز دنیای کتاب نامگذاری کرد تا مردم را ترغیب کند برای پرکردن اوقات فراغت خود کتاب بخوانند.

دیروز آدینه (3 اردیبهشت) دنیا برای بیست وششمین بار این روز را گرامی داشت آن هم در شرایطی که با شیوع کرونا و حذف تفریحاتی چون رستوران و کافه گردی و فیلم دیدن در سینماها، مردم دنیا برای پر کردن اوقات فراغت خود به کتابفروشی های آنلاین (برخط) یا کتابخانه هاشان روی آورده و آمار مطالعه در بسیاری از کشورها بالا رفته است.

روزنامه نشنال روز گذشته به مناسبت روز دنیای کتاب فهرستی از ده کتاب پرفروش تاریخ منتشر کرد که پیشتازی آثار فانتزی در آن به خوبی مشهود است. در ادامه این فهرست را با هم مرور می کنیم:

1. دن کیشوت

رمان کلاسیک دن کیشوت به قلم میگوئل د سروانتس در صدر فهرست پرفروش ترین کتاب های تاریخ جای می گیرد که البته با روز دنیای کتاب مناسبت دارد چون این روز در اصل برای بزرگداشت سالمرگ این نویسنده شهیر اسپانیایی به این نام انتخاب شد.

این رمان که در سال 1605 برای اولین بار منتشر شد به عنوان اولین رمان مدرن شناخته می گردد و تا به امروز بیش از 500 میلیون نسخه از آن در دنیا به فروخته شده است.

2. داستان دو شهر

داستان دو شهر به قلم چارلز دیکنز، نویسنده برجسته انگلیسی، با بیش از 200 میلیون نسخه فروش، در رتبه دوم این فهرست قرار می گیرد. ماجراهای این رمان تاریخی که در سال 1859 میلادی منتشر شد، در لندن و پاریس قبل و بعد از انقلاب فرانسه اتفاق می افتد. این رمان بین مردم محبوبیتی بی چون و چرا دارد و تا به امروز چند فیلم، سریال، برنامه رادیویی و نمایش تئاتر با اقتباس از آن ساخته شده است.

3. ارباب حلقه ها

ارباب حلقه ها از جی. آر. آر. تالکین در سال 1954 منتشر شد و دروازه ای به روی یک دنیای کاملا جدید به نام سرزمین میانی باز کرد. اُرک ها، الف ها، کوتوله ها و هابیت ها هر کدام با فرهنگ، زبان و شیوه زندگی خاص خود در این دنیای تخیلی زندگی می کردند و همه چیز به طرز اعجاب آوری واقعی به نظر می رسید. این سه گانه یکی از پرجزئیات ترین رمان های تاریخ است و تا به امروز بیش از 150 نسخه آن به فروخته شده است.

4. شازده کوچولو

رمان شازده کوچولو که در سال 1943 از آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده و خلبان فرانسوی منتشر شد، با کاراکترهای خارق العاده از خود شازده کوچولو گرفته تا پادشاه بدون رعیت، تاجری که در سودای مالکیت ستاره هاست، یک روباه سخنگو و گلش، خواننده را در یک ماجراجویی از جنس عشق و فقدان با خود همراه می نماید. این رمان ماندگار تا به امروز بیش از 140 میلیون نسخه فروش نموده است.

5. هری پاتر و سنگ جادو

رمان هری پاتر و سنگ جادو که آغازگر یک جریان فرهنگی مدرن بود و خالقش را به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا تبدیل کرد، از سال 1997 که چاپ شد تا به امروز بیش از 120 نسخه فروش نموده است. البته این حقیقت که این کتاب به 80 زبان ترجمه شد هم چندان در این فروش بالا بی تاثیر نبود. مجموعه 13 جلدی هری پاتر یکی از پرفروش ترین مجموعه رمان های تاریخ است و تا به امروز در مجموع 500 میلیون نسخه از آن در دنیا خریداری شده است.

6. هابیت

رمان هابیت از جی. آر. آر تالکین که پیش درآمدی بر مجموعه ارباب حلقه ها بود در سال 1937 منتشر شد. این کتاب به عنوان یکی از بهترین آثار فانتزی تاریخ شناخته می گردد و تا به امروز بیش از 100 نسخه از آن به فروخته شده است.

7. سپس هیچ کدام باقی نماندند

سپس هیچ کدام باقی نماندند آگاتا کریستی، پرفروش ترین کتاب معمایی دنیا است. تا به امروز چند فیلم، سریال، برنامه رادیویی و نمایش تئاتر براساس این رمان ساخته شده است. بازی ویدئویی خانه مرموز (Mystery House) محصول سال 1980 نیز براساس همین رمان ساخته شد. تا به امروز بیش از 100 نسخه از زمان سپس هیچکدام باقی نماندند کریستی به فروخته شده است.

8. رویای تالار سرخ

رویای تالار سرخ (Dream of the Red Chamber) اثر سائو شچین نویسنده قرن هجدهمی چینی، یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین به شمار می رود. دو فرضیه درباره این کتاب وجود دارد اول این داستان آن زندگینامه خود نویسنده است و دوم این که داستان زندگی شاعر قرن هفدهمی نالان هیسنگ ته را روایت می نماید. رویای تالار سرخ برای توصیفات دقیقی که درباره ساختارهای اجتماعی و زندگی در چین تحت حکمرانی سلسله چینگ ارائه داده، تحسین می گردد. تا به امروز بیش از 100 میلیون نسخه از این کتاب فروخته شده است.

9. شیر، ساحره و کمد لباس (جلد دوم ماجراهای نارنیا)

رمان شیر، ساحره و کمد لباس نوشته سی. اس. لوییس هم برای خوانندگان بزرگسال و هم مخاطبان جوان، چیز زیادی برای ارائه دارد. این رمان روایتگر داستان چهار خواهر و برادر است که به وسیله یک کمد لباس قدیمی به دنیای دیگری قدم می گذارند. شیر، ساحره و کمد لباس در سال 1950 منتشر شد و تا به امروز بیش از 100 نسخه از آن به فروش رسیده است.

10. کد داوینچی

رمان هیجانی کد داوینچی اثر دن براون وقتی در سال 2003 برای اولین بار منتشر شد در دنیا حسابی محبوب شد و روحیه نمادشناسی را در همه ما بیدار کرد. این رمان با عرضه یک تاریخ دینی جایگزین، توجه مخاطبان را به داستان جام مقدس و نقش مریم مجدلیه در زندگی عیسی مسیح جلب کرد. کد داوینچی به 44 زبان ترجمه شده و تا به امروز بیش از 80 نسخه آن به فروخته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1122

به "خبرنگاران نگاهی به پرفروش ترین کتاب های تاریخ؛ ادبیات فانتزی در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاهی به پرفروش ترین کتاب های تاریخ؛ ادبیات فانتزی در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید