دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند

به گزارش تور کانادا، کشف سیاهچاله های مرموز همواره برای دانشمندان جالب بوده است و طی چند سال گذشته اطلاعات زیادی از شکل گیری یا ادغام آن ها بدست آمده است.

دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ طی پنج سال گذشته، زمانی که دانشمندان از امواج گرانشی آگاه شده اند تا راز های دنیای سیاهچاله ها را نشان دهند، انقلابی در نجوم ایجاد شد. امواج گرانشی زمانی بوجود می آیند که دو سیاهچاله با آزادسازی انرژی عظیمی در یکدیگر ادغام شوند، اما تا به امروز، سرنخ های کمی درباره چگونگی و چرایی ادغام سیاهچاله وجود دارد.

امروزه، همکاری محققان رصدخانه موج گرانشی با تداخل سنج لیزری (لیگو) و ویرگو مجموعه ای از اکتشافات ارائه دادند که اولین نکات را درباره منشا ادغام سیاهچاله ها ارائه می دهند.

دانشگاه فیزیک و نجوم دانشگاه موناش شرح می دهد: ما در حال کشف 44 ادغام تایید شده سیاهچاله هستیم که چهار برابر بیشتر از تعداد سیگنال های امواج گرانشی است که قبلا شناخته شده بود. با مطالعه سیاهچاله های زیاد، ما می توانیم به سوالات عمیق درباره چگونگی ادغام این سیستم ها پاسخ دهیم.

سرنخ کلیدی از این موضوع ناشی می گردد که سیاهچاله می چرخد. جهت چرخش سیاهچاله ها بر سیگنال موج گرانشی تاثیر می گذارد. دکتر کلم تالبوت نویسنده این مطالعه از دانشکده فیزیک و نجوم گفت: دو تئوری برای چگونگی ادغام دو سیاهچاله وجود دارد. گاهی اوقات، جفت ستاره هایی به نام مزدوج ها جفت سیاهچاله هایی تشکیل می دهند که ادغام شده و امواجی در فضا به نام امواج گرانشی فراوری می نمایند. همچنین دو سیاهچاله می توانند به یکدیگر برخورد نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 799

به "دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان از چگونگی ادغام سیاهچاله ها پرده برداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید