راهنمای سفر به فنلاند

به گزارش تور کانادا، راهنمای مسافرتی به فلاند | Travel Guide To Finland

فنلاند یکی از کشورهای بسیار خوب منطقه اسکاندویناوی اروپا و مامن کوهستان ها، دریاچه ها، آبشارها و منظره های بی نهایت زیباست. این کشور، یکی از برترین آسمان ها را برای تماشای شفق قطبی دارد. چه دوستدار طبیعت باشید چه سرگرمی و فعالیت های ورزشی، این کشور از هر حیث می تواند کاملا راضی نگهتان دارد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه منظرهی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به فنلاند خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور فنلاند همراهی کنید.

راهنمای سفر به فنلاند

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های جهانگردی | بایدها و نبایدها در فنلاند

موقعیت جغرافیایی کشور فنلاند

فنلاند کشوری در منطقه اسکاندیناوی است که در شمال اروپا قرار گرفته و مرکز آن شهر هلسینکی است. فنلاند از لحاظ مساحت هشتمین کشور در اروپا است و از سدهٔ دوازدهم تا شروع سدهٔ نوزدهم جزئی از سوئد بوده است. این کشور از شمال با نروژ از سمت شرق با روسیه و از غرب هم با سوئد نیز همسایه است. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته حدود 5 میلیون نفر در این کشور زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ

اولین مردمان در اواخر قرن اول و در اوایل قرن دوم میلادی از جنوب خلیج فنلاند وارد این سرزمین شدند. اما در قرن دوازدهم، روس ها به آن ها حمله کردند و فنلاندی ها برای حفظ خود در مقابل دشمنانشان از سوئد یاری خواستند و بدین صورت فنلاند به تصرف سوئد در آمد. اما در در سال 1809 سوئد کشور فنلاند را به الکساندر یکم (روسیه) تسلیم کرد و درسال 1901 مردم فنلاند دارای مجلس قانون گذاری و حق رأی شدند تا در نهایت در سال 1917 به استقلال رسیدند.

آب و هوای کشور فنلاند

فنلاند، آب و هوای ملایمی دارد. در فصل تابستان، دمای هوا تقریبا بین 13 تا 17 درجه و در فصل زمستان هوا بسیار سرد می شود و دما از منفی 3 تا منفی 22 است. جالب است بدانید که در فصل زمستان، در منطقه ها شمالی این کشور، خورشید تا 2 ماه طلوع نمی نماید.

با توجه به این موضوع، برترین زمان سفر به فنلاند کاملا بستگی به شما دارد. اگر سرمای شدید را دوست دارید و می خواهید از برف و ورزش های زمستانی بهره ببرید، باید بین ماه های دسامبر تا مارس به آنجا سفر کنید و اگر هم هوای آفتابی را می پسندید، ژوئن تا آگوست برترین زمان سفر است.

اطلاعات کلی کشور فنلاند

هزینه اقامت در فنلاند

برای اقامت در شهرهای فنلاند مثل هلسینکی دو راه پیش روی شما وجود دارد؛ اول این که بخواهید سفری مالی داشته باشید که در این صورت می توانید با پرداخت رنج قیمت 30 تا 80 یورو هاستل هایی که در این شهر وجود دارند را انتخاب کنید بعلاوه اگر اهل سفرهای ماجراجویانه هستید می توانید به سمت کمپ هایی که در خارج شهر وجود دارند بروید و هزینه کمتری مثل 10 تا 25 یورو بپردازید. راه دومی که پیش رویتان است رزرو هتل در این شهر است که با توجه به امکاناتی که در اختیارتان می گذارند هزینه بالاتری دارد. گفتنی است که از اکتبر تا آوریل، قیمت ها کاهش پیدا می نمایند و برخی از هتل ها واقعا مقرون به صرفه می شوند.

هزینه خورد و خوراک در فنلاند

در ادامه راهنمای سفر به فنلاند به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 60 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کشور فنلاند به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 7.47 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.50 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 3.5 یورو بپردازید.

هزینه حمل و نقل در فنلاند

هزینه بلیط تک سفره 3 یورو

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 54 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 6 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.50 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 47 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.50 یورو

شهرهای مهم کشور فنلاند

  • هلسینکی

هلسینکی مرکز فنلاند و شهری است که به راحتی می توانید روزها، ماه ها و حتی سال ها در آن گشت و گذار کنید و هیچ وقت از آن سیر نشوید. انواع گالری، رستوران، موزه های تاریخی، مراکز خرید، کلیساها مثل کلیسای زیر زمینی Rock church و معماری های بی نظیر را در این شهر می توانید ببینید.

  • تامپره | Tampere

یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای این کشور و سومین شهر بزرگ فنلاند است. تامپره به علت اتفاقات فرهنگی و زندگی فرهنگی سرزنده اش، مشهور است. در تامپره حتما از خیابان هامینکاتو که خیابان اصلی آن است تماشا کنید.

  • بورو

بورو از شهرهای قدیمی فنلاند است. این شهر به علت داشتن خانه های چوبی زیبا و منحصر به فرد معروفیت دارد. شما می توانید هنگام قدم زدن میان خیابان های سنگ فرش شده بخش قدیمی شهر، مکان های متعلق به قرن سیزده را مشاهده کنید و لذت ببرید. این شهر سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی و برای هر سلیقه ای مقصدی ایده آل به شمار میرود.

  • اولو | Oulu

شهر کوچکی در انتهای شمالی خلیج یوتنی در دهانه رود اولو واقع شده و در این شهر اهالی آن به زمان سوئدی صحبت می نمایند.

از دیگر شهرهای مهم کشور فنلاند می توان به تورکو، کمی و لیوای اشاره نمود.

جاذبه های جهانگردی در فنلاند

  • موزه ملی هنر فنلاند | Ateneum

یکی از برترین مجوعه های هنرهای معاصر در موزه ملی هنر فنلاند جمع آوری شده است. این موزه در وجه جنوبی میدان اسکوئر استیشن هلسینکی واقع می باشد. به طور معمول این موزه را با نام بنای آن یعنی آتنئوم می شناسند. سبک این بنا نئوکلاسیک بوده و ساخت آن در سال 1887 به انتها رسید. حدود 650 اثر هنری بین المللی در این مجموعه نگهداری می شود. در تالار مجسمه سازی، آثار هنرمندان فنلاندی و بین المللی نگهداری می شود.

آدرس: Kaivokatu 2, 00100 Helsinki, Finland

ساعت کار: 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

  • دریاچه سایما | Saimaa

بیشتر منطقه ها شرقی فنلاند را دریاها و دریاچه ها در بر گرفته اند. ده ها هزار رودخانه، برکه، دریاچه و تالاب در این بخش از این کشور وجود دارند. یکی از بزرگترین دریاچه های این منطقه، دریاچه بزرگ سایما مشهور به دریاچه هزار جزیره است. این دریاچه وسعی معادل 1300 کیلومترمربع دارد که شامل تعداد زیادی جزیره است.

  • موزه ملی فنلاند | Kansallismuseo

موزه ملی فنلاند در خیابان مانرهایم در ادامه آن را معرفی می کنیم واقع شده است. این موزه در سال 1912 پایه گذاری شده است. در این موزه آثار گرانبهایی که با فرهنگ کشور فنلاند مرتبط می باشد، به نمایش گذاشته شده است. به طور مثال آثار نقاشی یکی از فوق العاده ترین نقاش های فنلاندی به نام Akseli Gallén-Kallela در این موزه نگهداری می شود.

آدرس: Mannerheimintie 34, 00100 Helsinki, Finland

ساعت کار : 11 صبح تا 6 بعد از ظهر، دوشنبه ها تعطیل است.

  • خیابان مانرهایم | Mannerheimintie

یکی از مشهورترین و پر ترددترین خیابان هلسینکی، خیابان مانرهایم می باشد. این خیابان از انتهای گردشگاه هلسینکی تا شمال غربی ایستگاه مرکزی قطار ادامه می یاید. این منطقه، مکانی عالی برای تماشای سبک زندگی مردم و اهالی شهر است، رستوران های اطراف آن همگی رستوران های مشهور و باکیفیت و البته گران هستند. تندیسی از مارشال مانرهایم در کناره اداره پست این خیابان قرار دارید او یکی از شخصیت های مهم تاریخ فنلاند بوده است. گشت و گذار در این خیابان، شما را با مهم ترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر که بعدا آنها را معرفی می کنیم، آشنا می نماید از جمله ساختمان مجلس، مغازه های متعدد و برترین رستوران های شهر. علاوه بر این در این خیابان به اتوبوس و تراموا دسترسی دارید و با استفاده از آنها می توانید به تمام نقاط شهر سر بزنید.

  • شفق قطبی

برای بیشتر افراد، تماشای شفق های قطبی، تجربه ای است که فقط یک بار در طول زندگی اتفاق می افتد. فنلاند یکی از برترین کشورهایی است که در آن امکان تماشای این پدیده شگفت انگیز وجود دارد.

  • جزیره سوراساری | Seurasaari

جزیره زیبا و هیجان انگیزی در بخش شرقی شهر هلسینکی قرار گرفته است که به وسیله یک پل پیاده روی به زمین اصلی متصل است. موزه جذابی در این جزیره وجود دارد که در آن خانه های های روستایی قدیمی، کلیساهای قدیمی برای بازدید جهانگردان وجود دارد. برای این که با فرهنگ پیشین این شهر جزیره سوراساری برترین مکان است.

ساعت کار: 11 صبح تا 5 بعد از ظهر، ماه های کاری ژوئن تا آگوست است.

  • پارک ملی مجمع الجزایر

این پارک ملی که به طور خلاصه ANP هم نامیده می شود در سال 1983 ساخته شده است. جزایری که این پارک ملی را تشکیل داده اند، ترکیبی از فرهنگ های سوئدی، روسی و فنلاندی هستند.

  • میدان سنا

سنا یکی از معروف ترین میدان های کشور فنلاند است، در شهر هلسینکی قرار گرفته است. تندیس برنزی از سزار الکساندر در مرکز این شهر وجود دارد. جاذبه های زیادی در میدان سنا برای جهانگردان وجود دارد که نظیر کاخ ریاست جمهوری، گارد هاوس و… ساختمان های قدیمی اطراف نواحی اطراف میدان، تاریخ فنلاند را یادآوری می نمایند. بسیاری از ساختمان های مهم دولتی می باشد.

آدرس: 00170 Helsinki, Finland

  • پارک مرکزی

یک پارک مرکزی بسیار بزرگ در شهر هلسینکی مرکز کشور فنلاند وجود دارد، وسعت این پارک بیش از 10 کیلومتر بوده و گزینه مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد. ساخت این پارک در سال 1911 به وسیله برتل جانگ انجام شد.

  • کلیسای صخره ای

یک بنای جالب و تاریخی که در شهر هلسینکی وجود دارد کلیسای صخره ای است. این کلیسا در دهه 1960 در فضای داخلی و زیرزمینی داخل یک صخره قدیمی تراشیده شد. نور این کلیسا به طور طبیعی از خورشید تامین می شود. برای بازدید از این کلیسا احتیاج به پرداخت هزینه نمی باشد مگر این که کنسرتی در آن برگزار باشد.

آدرس: Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki, Finland

  • شهر بازی Linnanmäki

شهربازی یکی از هیجان انگیزترین جاذبه هایی تفریحی در هر شهر محسوب می شود. ساخت این پارک در سال 1950 انجام شد و در طول این سال های بر تجهیزات و امکانات تفریحی این مجموعه افزوده شده است.

آدرس: Tivolikuja 1, 00510 Helsinki, Finland

مراکز خرید فنلاند

  • پاساژ Kamppi هلسینکی

آدرس: Urho Kekkosen katu 1، 00100 Helsinki، Finland

  • مرکز خرید Old Market Hall هلسینکی

آدرس: Eteläranta 125، 00101 Helsinki، Finland

  • بازار Hakaniemi هلسینکی
  • کاپاتوری

برای تهیه سوغاتی از شهر هلسینکی، کاپاتوری برترین منطقه برای شما محسوب می شود. مشهورترین بازار هلسینکی در بندر جنوبی و در محل ورودی پارک اسپلانادی واقع است. در این بازار می توانید انواع پوست گوزن شمالی، چوب های حکاکی شده و دیگر صنایع دستی زیبایی که در این شهر وجود دارد را تهیه کنید.

  • بازار مرکزی

پایین تر از منطقه بندری، این بازار قرار گرفته است که محلی فوق العاده برای خرید سوغات است. در این بازار می توانید برترین غذاهای محلی را امتحان کنید و سبزیجات تازه خریداری کنید. در تابستان، تازه ترین توت های وحشی در این بازار به فروش می رسد. اینجا معمولا پر از جهانگرد است ولی باز هم فرصت مناسبی است که در آن زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و دوست فنلاندی پیدا کنید.

بایدها و نبایدها در فنلاند

  • سعی کنید در سفرتان به هلسینکی از تاکسی استفاده نکنید، با توجه به هزینه نسبتا بالایی که دارد این وسیله نقلیه در سفر گزینه خوبی نیست سعی کنید، حتی الامکان از اتوبوس و مترو در سفرهای درون شهری خود بهره ببرید.
  • یکی از راه هایی که می تواند سفر شما را مالی کند این است که شما خودتان غذا بپزید، سعی کنید وسایل مورد احتیاج برای تهیه غذاهای راحت را از سوپر مارکت های هلسینکی تهیه کنید.
  • در سایت کوچ سرفینگ یک همراه در این شهر برای خودتان پیدا کنید تا در سفر به هلسینکی همراه شما باشد او حتی می تواند میزبان شما در سفر هم باشد که این خود نیمی از هزینه های شما را می کاهد.
  • از سپتامبر تا ماه مه، هوا در فنلاند سرد است اما در این مدت زمان، هزینه های سفر به فنلاند بسیار کاهش می یابد و شهرهای شلوغ و بزرگ، خلوت می شوند.
  • در شهرهای فنلاند حتما از تورهای پیاده روی بهره ببرید و براحتی با جاذبه های جهانگردی و تاریخی این شهر آشنا شوید. سایت Freetours.com یک تور برای هلسینیکی دارد.
  • کارت جهانگردی هلسینکی را تهیه کنید. این کارت شامل حمل و نقل رایگان با وسایل حمل و نقل عمومی، ورودی رایگان به بسیاری از جاذبه های جهانگردی و تورهای گشت شهری رایگان با قایق یا اتوبوس است.
  • جهت اطلاع از نحوه و شرایط دریافت ویزای این کشور می توانید را در سایت خبرنگاران مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1574

به "راهنمای سفر به فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید