راهکارهای لازم برای جلوگیری از مداخلات خانوادگی در ازدواج دختر 12 ساله کرمانی اندیشیده شد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/کرمان قصه زندگی در بی بی سختی های زیادی دارد که نزدیک بود با مرگ دختر 12 ساله اش با داغی عظیم تر همراه گردد که به خیر گذشت.

راهکارهای لازم برای جلوگیری از مداخلات خانوادگی در ازدواج دختر 12 ساله کرمانی اندیشیده شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دُر بی بی مادری 37 ساله است که 9 سال قبل همسر خود را از دست داده و با کارگری و کار در زمین های کشاورزی و یارانه 45 هزار تومانی روزگار خود و فرزندانش را می گذراند.

این مادر سه دختر دارد که خانواده شوهرش و در واقع عمو و عمه فرزندانش اصرار دارند دختر 12 ساله این زن با فردی ازدواج کند که گویا بهش علاقه ندارد؛ همانطور که زهرای 14 ساله را سال قبل به زور عروس نموده بودند.

زهره که تازه 12 سالش تمام شده، راضی به ازدواج نیست و می گوید: می خواهم درس بخوانم و نمی خواهم ازدواج کنم.

در بی بی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران می گوید: عمو و عمه زهره گفته اند حالا که ازدواج نمی کنی باید در خانه ما کار کنی.

در بی بی اضافه کرد: دختر 14 ساله ام را هم سال قبل شوهر دادند که به همراه شوهرش در جای دیگری کارگری می نمایند و وضع مالیشان خوب نیست.

براساس پیگیری های خبرنگار خبرنگاران، معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان به این موضوع ورود نموده و با پیگیری و تماس وی با رییس دادگاه شهرستان فهرج، دستور پیگیری شرایط این خانواده صادر شد.

لازم به ذکر است: در آخرین تماس (یک ساعت قبل از انتشار این خبر) خبرنگار خبرنگاران با در بی بی، وی با ابراز خوشحالی از پیگیری ها، راهی دادگاه بود تا پرونده و شکایتش از خانواده شوهر را پیگیری کند و حال زهره نیز خوشبختانه خوب بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در گفت و گو با خبرنگاران درباره جزییات این پرونده گفت: با ورود این معاونت و دستور مستقیم رییس دادگاه عمومی فهرج موضوع اختلاف خانوادگی ناشی از مداخلات غیرمعقول و غیر قانونی بستگان دختر 12 ساله برای ازدواج با فردی که علاقه ای به وی ندارد، در دستور کار فوری دادگاه عمومی فهرج نهاده شد.

سید مهدی قویدل در تشریح این خبر اضافه کرد: در این رابطه با احضار طرفین و صدور دستورات قضایی لازم برای مداخله فوری مشاورین و مددکاران معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره بهزیستی راهکارهای لازم برای حل موضوع و جلوگیری از تنش های بعدی و ورود آسیب به این خانواده اتخاذ گشت.

وی با اشاره به طرح شایعات بی اساس درباره ازدواج اجباری دختر 12 ساله کرمانی، اعلام نمود: براساس سنت های خانوادگی، بعضی اختلافات و مداخلات نابهجایی برای ازدواج یک دختر اجرا شده بود که با پیگیری قضایی این موضوع برطرف شده است.

قویدل ضمن تشکر از هوشیاری ودقت کاربران فضای مجازی از رسانه های استان به ویژه کاربران شبکه های مجازی مبتنی بر تلفن همراه خواست با رعایت اخلاق و انصاف، ضمن اطلاع رسانی موارد صحیح و قانونی، از دامن زدن به شایعات بی اساس و خدشه وارد کردن به امنیت روانی جامعه خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 585

به "راهکارهای لازم برای جلوگیری از مداخلات خانوادگی در ازدواج دختر 12 ساله کرمانی اندیشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای لازم برای جلوگیری از مداخلات خانوادگی در ازدواج دختر 12 ساله کرمانی اندیشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید