رفع مسائل کشور در گروی اهمیت به ظرفیت های دانشگاهی

به گزارش تور کانادا، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از اهمیت پتانسیل های دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در راستای رفع مسائل کشور گفت.

رفع مسائل کشور در گروی اهمیت به ظرفیت های دانشگاهی

علیرضا عشوری گفت: وزارت علوم در دوره نو با راه اندازی سامانه نان مسائل صنعتی را شناسایی کرده و ارتباط صنعت با دانشگاه ها را تقویت می کند.

تمام مسئولان و دانشجویان کشور باید با شناسایی معضلات در سامانه نان آن ها را شناسایی کرده و جهت برطرف مسائل راه حل های مناسبی را ارائه دهند.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: بحث ارتباط صنعت با دانشگاه موضوعی است که نمی توان یک شبه آن را تقویت کرد و با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد با استفاده از آن ها می توان مسائل را برطرف کرد.

در آینده ای نه چندان دور به دستاورد های مطلوبی در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه ها خواهیم رسید؛ چرا که ارگان های مختلف در این حوزه همکاری های لازم را داشته اند.

عشوری گفت: ایجاد پارک علم و فناوری مشترک و تخصصی در حوزه خودرو به عنوان یک مرکز و پارک برای پیگیری نیاز های مختلف فناوری و نوآوری می تواند مناسب باشد؛ چرا که اگر می خواهیم صنعت خودرو رقابت پذیر، با کیفیت و با نوآوری بالا باشد، راهی جز توجه به مراکز و شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور نداریم.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1559

به "رفع مسائل کشور در گروی اهمیت به ظرفیت های دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع مسائل کشور در گروی اهمیت به ظرفیت های دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید