برطرف موانع موفقیت کارآفرینان جوان در مقابله با آثار مالی کوید 19 نقش اساسی دارد

به گزارش تور کانادا، بر اساس اعلام معاونت بین الملل اتاق ایران، اداره امور مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد در گزارش جهانی جوانان 2020 تأکید نموده برطرف موانعی که از موفقیت کارآفرینان اجتماعی جوان جلوگیری می نماید در پیشبرد اهداف توسعه پایدار و مقابله با تأثیرات مالی-اجتماعی کوید-19 نقش اساسی دارد.

برطرف موانع موفقیت کارآفرینان جوان در مقابله با آثار مالی کوید 19 نقش اساسی دارد

در این گزارش از دولت ها و سایر تصمیم گیرندگان خواسته شده تا موانع کارآفرینی اجتماعی جوانان از جمله دسترسی به صندوق های استارت آپی که در حال حاضر توانایی جوانان برای انجام فعالیت های سودآور را محدود می نماید، مرتفع گردد. اغلب نظام های نظارتی به طور معمول مانع از دستیابی جوانان به محصولات و خدمات مالی موردنیاز برای راه اندازی شغل می شوند که این امر گاهی ناخواسته است. عدم دسترسی به آموزش، پشتیبانی فنی، شبکه ها و بازارها نیز باعث دلسرد شدن رشد شرکت های اجتماعی جوانان شده است.

گزارش دنیای جوانان 2020، کارآفرینی اجتماعی را به عنوان مشاغلی تعریف می نماید که در حین کوشش برای ایجاد تأثیرات اجتماعی، سودآوری دارند.

بیکاری در بین 1.2 میلیارد جوان در دنیا بسیار بیشتر از بیکاری عظیم سالان است و همه گیری کوید-19 چشم انداز شغلی آنها را نامطلوب تر نموده است. برآوردهای مربوط به پیش از همه گیری نشان می دهد که برای تأمین نیازهای شغلی جوانان در 15 سال آینده باید 600 میلیون شغل ایجاد گردد.

یکی از تأثیرات مالی کوید-19، ایجاد چالش بیشتر در بازار کار برای جوانان است. بر اساس گزارش سازمان دنیای کار (ILO)، در سه ماهه اول سال 2020، حدود 5.4 درصد از ساعات کار دنیای که معادل 155 میلیون شغل تمام وقت است، نسبت به سه ماهه چهارم سال 2019 اتلاف شده است.

در این راستا کارآفرینی اجتماعی می تواند راهی مناسب برای جوانان به منظور تأمین معاش و یاری به برطرف نیازهای جوامع خود ضمن پیشبرد اهداف توسعه پایدار باشد. این گزارش به ویژه، مؤید آن است که کارآفرینی اجتماعی می تواند درگیری اجتماعی گروه های آسیب پذیر را افزایش دهد.

از سویی لئو ژنمین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور مالی و اجتماعی معتقد است ایجاد مسیرهایی برای کارآفرینی اجتماعی جوانان می تواند نتایج مثبتی برای همه جامعه به وجود آورد. کارآفرینی اجتماعی با حمایت سیاست ها و برنامه های مؤثر می تواند راهی مطلوب برای تأمین هزینه های زندگی جوانان و بهبود دنیای اطراف آنها باشد.

مزایای کارآفرینی اجتماعی

در این گزارش آمده است که کارآفرینی اجتماعی می تواند به ایجاد شغل پایدار و فراگیر یاری کند. برآوردها نشان دهنده آن است که در سال 2016، بنگاه های اجتماعی 871 میلیون نفر در 9 کشور در اروپا و آسیای میانه، با ارائه خدمات و محصولات به ارزش 6 میلیارد یورو و ایجاد اشتغال، به ویژه در حاشیه ای ترین گروه های اجتماعی، سود کسب نموده اند.

الیوت هریس، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور توسعه مالی و اقتصاددان ارشد بر این بارو است هر جا سیاست ها، برنامه های حمایتی و توانمندی کارآفرینی وجود داشته باشد، کارآفرینی اجتماعی جوانان می تواند از انرژی و خلاقیت جوانان به عنوان عوامل تغییر استفاده کند. با این حال، حمایت از کارآفرینی اجتماعی جوانان، تصمیم گیرندگان را از تعهد خود در برطرف نیازهای جوانان، به ویژه از نظر اشتغال، مبرا نمی نماید.

توصیه ها

این گزارش از دولت ها درخواست می نماید که سیاست ها و چارچوب های نظارتی را برای ارتقای مهارت ها، اطمینان از در دسترس بودن سرمایه و خدمات مالی مناسب، ارائه پشتیبانی فنی و ایجاد زیرساخت های مربوطه و همچنین گگرددن شبکه ها و بازارها به روی کارآفرینان اجتماعی جوان در نظر بگیرند. پرورش فرهنگ و هنجارهای اجتماعی که از کارآفرینی اجتماعی جوانان حمایت می نمایند نیز از عوامل لازم است.

برای دسترسی به متن کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 758

به "برطرف موانع موفقیت کارآفرینان جوان در مقابله با آثار مالی کوید 19 نقش اساسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع موفقیت کارآفرینان جوان در مقابله با آثار مالی کوید 19 نقش اساسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید