ساخت نوعی موتور موشک که بدون سوخت فسیلی کار می نماید

به گزارش تور کانادا، ساخت نوعی موتور موشک که از سوخت فسیلی استفاده نمی کند می تواند به فراوری کربن کمتر یاری کند.

ساخت نوعی موتور موشک که بدون سوخت فسیلی کار می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تکنا، محققان چینی پیروز به ساخت نوعی موتور هوشمند شده اند که بدون سوخت فسیلی کار می نماید. بدین ترتیب امید به داشتن سفرهای هوایی بدون فراوری کربن قوت گرفته است. سوخت این موتور از نوعی پلاسمای یوهمه شده بدست می آید.

ساخت نوعی موتور موشک که از سوخت فسیلی استفاده نمی نماید می تواند به فراوری کربن کمتر یاری کند. در این موتور ریزموج های هوا را فشرده و یوهمه نموده و در نهایت نوعی پلاسما فراوری می گردد که به اسم سوخت موتور موشک استفاده خواهد شد. این موتور هنوز آزمایش های عملی را پشت سر نگذاشته است. پژوهشگران امیدوارند بتوانند از این نوع موتور در هواپیماها هم استفاده نمایند.

جاو تانگ، محقق این پژوهش از دانشگاه ووهان می گوید: دوام این موتور نسبت به موتورهای فسیلی بهتر بوده و در آینده جایگزین ان خواهد بود. موتورهایی که ما فراوری خواهیم کرد یاری زیادی به محیط زیست و گرمایش زمین خواهد نمود. موتورهایی با سوخت فسیلی که در هواپیما و خودروها کاربرد دارند سهم زیادی در گر کردن زمین دارند، در حالی که موتورهای نو احتیاج به سوخت فسیلی ندارند و کربن هم فراوری نمی نمایند.

بطور کل سفرهای هوایی سهم زیادی در فراوری گازهای گلخانه ای دارند. آمارها نشان می دهد که این سفرها و بعلاوه موشک های نظامی در فراوری 2.5 درصد از گازهای گلخانه ای سهیم هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1275

به "ساخت نوعی موتور موشک که بدون سوخت فسیلی کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نوعی موتور موشک که بدون سوخت فسیلی کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید