چین ده ها شهروند خود را از افغانستان خارج کرد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران : دولت چین روز شنبه بیان کرد که 210 نفر از شهروندان خود در افغانستان را پیش از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور خارج کرد.

چین ده ها شهروند خود را از افغانستان خارج کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از فارس، چین روز شنبه اطلاع داد که ده ها نفر از شهفرایندان خود را از افغانستان خارج نموده است.

دولت چین روز شنبه اظهار داشت که 210 نفر از شهفرایندان خود در افغانستان را پیش از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره امور کنسولگری چین امروز در بیانیه ای اظهار داشت: دولت چین به شهفرایندان خود توصیه می نماید برای حفظ سلامتی خودف افغانستان را در سریعترین زمان ممکن ترک نمایند.

این سازمان چینی اضافه کرد که آماده ارائه یاری ، به شهفرایندان این کشور برای خروج از افغانستان است.

پیش از این، شرکت هواپیمایی شیامن چین اظهار داشت که طی روزهای اخیر دست کم 210 شهفرایند این کشور را به کابل به شهر ووهان منتقل نموده است.

وانگ وین سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته با انتقال از خروج سراسیمه آمریکا از افغانستان گفته بود: آمریکا اب خروج شتابزده از افغانستان، مسئولیت ها و وظایف خود را نادیده گرفته است که این موضوع زمینه را برای هرج و مرج و جنگ در این کشور و کشورهای منطقه فراهم می نماید.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، فرایند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شد. همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه نظامیان گروه طالبان هم به حملات خود اضافه کرده و در هفته های گذشته منطقه ها وسیعی را به کنترل خود در آورده اند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن موقع، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

از سوی دیگر، شهاب الدین دیلاوار سخنگوی هیأت طالبان که در مسکو به سر می برد، در یک کنفرانس خبری مدعی تسلط طالبان بر 85 درصد خاک افغانستان شد و گفت که فقط کابل و منطقه ها اطراف آن در اختیار طالبان نیست.

به نوشته روسیا الیوم، او گفت که تمامی نهادها و ادارات در منطقه ها تحت کنترل طالبان به امور طبیعی خود ادامه می دهند و هدف از سفر به روسیه ارائه اطلاعات مربوط به خود به مقامات مسکو است.

دیلاوار اضافه کرد: مردم ما در سایه امارت اسلامی در شرایط بهتری خواهند بود و در مقابل هرگونه اشغالگری خارجی خواهند ایستاد. به مبارزه و مقاومت تا زمانی که ایالات متحده و دیگر کشورها حق ما برای مشخص سرنوشت خودمان را به رسمیت بشناسند، ادامه خواهد داشت. در طول 20 سال در معرض اشغالگری وحشیانه بودیم و تمامی گروههای خارجی باید از افغانستان بیرون فرایند.

او مدعی شد که در حکومت امارت اسلامی تمامی گروهها و نژادها و مذاهب مشارکت خواهند کرد و طالبان با تمامی همسایگان افغانستان از جمله چین و ایران و ترکمنستان و تاجیکستان روابط و شراکت دارد و علاقه مند است تا با این کشورها همکاری کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1255

به "چین ده ها شهروند خود را از افغانستان خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ده ها شهروند خود را از افغانستان خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید