سازمان جهانی بهداشت خطاب به پامپئو: در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه شود

به گزارش تور کانادا، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ادعاهای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص استقلال این سازمان را رد کرد.

سازمان جهانی بهداشت خطاب به پامپئو: در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه ضمن تکذیب ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در خصوص عدم استقلال این سازمان تاکید کرد که چنین اظهاراتی باعث منحرف شدن این سازمان از انجام وظیفه خود در مبارزه با ویروس کرونا نخواهد شد.

به گزارش یورونیوز، اظهارات آدهانوم پاسخی است به صحبت های تندی است که پامپئو روز سه شنبه در ملاقات با مقام های انگلیسی در خصوص سازمان جهانی بهداشت طرح کرده بود.

روزنامه گاردین گزارش داده بود که پامپئو در آن جلسه مدعی شده که سازمان جهانی بهداشت تحت اختیار چین بوده و مقصر اصلی مرگ بریتانیایی ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا همین سازمان است. او همچنین سازمان جهانی بهداشت را یک نهاد سیاسی و نه یک سازمان علمی معرفی کرده بود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین در ادامه پاسخ خود به اظهارات پامپئو افزود: ادعاهایی که وزیر خارجه آمریکا طرح کرده کاملا بی اساس و غیر قابل قبولند. تمرکز اصلی ما در سازمان جهانی بهداشت نجات جان انسان ها در سراسر جهان است و طرح چنین اظهاراتی باعث انحراف حواس ما نخواهد شد.

آدهانوم همچنین تاکید کرد سیاسی نگاه کردن به موضوع بیماری کووید-19 یکی از اصلی ترین خطرهایی است که در جهت مبارزه با بیماری می تواند به وجود بیاید. او در ادامه افزود: سیاست و حزب گرایی اوضاع را در جهت مبارزه با ویروس کرونا بدتر می کند. کووید-10 هیچ مرز، ایدئولوژی یا حزب سیاسی نمی شناسد و به جهت خود ادامه می دهد. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید کرد که سیاست در دوران کووید-19 باید قرنطینه شود.

آدهانوم ماه ها زیر فشار حملات دونالد ترامپ قرار داشته چرا که رئیس جمهوری آمریکا معقتد است سازمان جهانی بهداشت مانند دست نشانده چین در فرایند مبارزه با ویروس کرونا برخورد کرده است. رئیس جمهوری آمریکا همچنین بالاخره خروج این کشور را از سازمان جهانی بهداشت گفت. ایالات متحده در حالی از سازمان جهانی بهداشت خارج شد که بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان در اثر بیماری کووید-19 در جهان را دارد.

تدروس آدهانوم بار دیگر از مردم خواست به محدودیت ها و ممنوعیت ها احترام بگذارند و اجازه ندهند با ساده انگاری زندگی خود و دیگر افراد به خطر بیفتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 638

به "سازمان جهانی بهداشت خطاب به پامپئو: در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت خطاب به پامپئو: در دوره کرونا سیاست باید قرنطینه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید