مادورو: همکاری نظامی خارجی هم زمان با توسعه تسلیحات داخلی ادامه می یابد

به گزارش تور کانادا، رئیس جمهور ونزوئلا گفت، این کشور همکاری نظامی خود با روسیه، چین و ایران را با وجود برنامه های خود برای توسعه سیستم های تسلیحاتی، ادامه خواهد داد.

مادورو: همکاری نظامی خارجی هم زمان با توسعه تسلیحات داخلی ادامه می یابد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز آدینه نیکولاس مادورو که در گرامیداشت پانزدهمین سالگرد عملیات فرماندهی استراتژیک ونزوئلا صحبت می کرد، گفت که این کشور در حال برنامه ریزی برای فراوری تسلیحات خود بوده و یک شورای ویژه نظامی و علمی دقیقاً به همین منظور، تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: ما همه چیزهای مورد احتیاج برای ایجاد سیستم تسلیحاتی خودمان را دارا هستیم و در حین ادامه همکاری با روسیه، چین، کوبا، ایران و کل دنیا، به دریافت یاری علمی، فن آورانه، مربوط به تسلیحات و البته یاری استراتژیک نیز ادامه می دهیم، اما باید به سمت استقلال حرکت کنیم.

روسیه و ونزوئلا دهه ها از روابط بسیار خوب بهره مند شده اند و مسکو نیز یکی از تأمین نمایندگان اصلی تسلیحات و فناوری نظامی برای کاراکاس است.

روز دوشنبه، آمریکا به خاظر همکاری مادورو با ایران، علیه او تحریم های اضافی اعمال کرد. بنا بر گفته وزیر امور خارجه آمریکا، مقامات تهران به مدت نزدیک به دو سال با رژیم غیرقانونی در ونزوئلا همکاری نموده اند تا به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل اهانت نمایند.

در پاسخ، وزارت خارجه ونزوئلا گفت که کاراکاس تحریم های جدید آمریکا علیه رئیس جمهور این کشور را نوعی تهاجم در نظر می گیرد و اضافه کرد که کاخ سفید نمی تواند مانع ونزوئلا در ساخت روابط تجاری و مالی با ایران گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 733

به "مادورو: همکاری نظامی خارجی هم زمان با توسعه تسلیحات داخلی ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: همکاری نظامی خارجی هم زمان با توسعه تسلیحات داخلی ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید