سیل بی سابقه در اسلوونی، شکستن سد

به گزارش تور کانادا، بزرگراه ها و بسیاری از جاده ها به علت ادامه سیل مسدود شدند و ترافیک سنگین در مهم ترین مسیرهای ترانزیتی به سمت کرواسی گزارش شده است. بعلاوه اوضاع در کرواسی نیز نگران کننده توصیف شده است.

سیل بی سابقه در اسلوونی، شکستن سد

سیلاب شدید و بی سابقه در اسلوونی، زندگی بسیاری از مردم را مختل نموده و طبق آخرین خبرها، عصر روز گذشته (شنبه)، سد رودخانه مور واقع در شرق این کشور شکسته است.

این سیل ویرانگر تا به امروز جان سه نفر را گرفته، جاده ها، پل ها و خانه ها را تخریب نموده و دو سوم از سرزمین اسلوونی را تحت تاثیر قرار داده است.

بعلاوه دویچه وله به نقل از تلویزیون دولتی اسلوونی گزارش داده است که حدود 500 نفر بلافاصله از روستای اطراف سد شکسته روی رودخانه مور به منطقه ها امن منتقل شدند.

با این حال اداره حفاظت مدنی و امداد در مقابله با بلایای طبیعی اعلام نموده است که 9 شهر اسلوونی به علت شکستن سد مور در معرض خطر قرار گرفته اند.

اکنون کوشش می گردد حفره های چند متری سد با بلوک های سیمانی به یاری بالگردها مسدود گردد. ارتباط منطقه ها سیل زده با دنیای خارج نیز قطع شده است.

نخست وزیر اسلوونی روز شنبه گفت: سیل در روزهای پنجشنبه و آدینه، بزرگترین فاجعه طبیعی در تاریخ این کشور کوچک در منطقه آلپ است.

گزارش های محلی بعلاوه از احتمال بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها و رانش زمین در مرز این کشور با اتریش خبر داده است.

در شهر لیوبنو اوب ساوینجی در مرز اتریش، رانش زمین چهار خانه را از بین برده است. بعلاوه پل های زیادی فرو ریخته اند و بسیاری از جاده ها و خطوط راه آهن زیر آب مانده اند.

اوضاع در اتریش و کرواسی نیز با افزایش سطع آب رودخانه مور که در این کشورها هم جریان دارد، نگران کننده گزارش شده است.

منطقه های در جنوب اتریش با ادامه بارندگی ها بیشتر در معرض خطر آبگرفتگی قرار گرفته اند و بیش از 2500 نیروی آتش نشان در حال آماده باش هستند.

بزرگراه ها و بسیاری از جاده ها به علت ادامه سیل مسدود شدند و ترافیک سنگین در مهم ترین مسیرهای ترانزیتی به سمت کرواسی گزارش شده است. بعلاوه اوضاع در کرواسی نیز نگران کننده توصیف شده است.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1790

به "سیل بی سابقه در اسلوونی، شکستن سد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل بی سابقه در اسلوونی، شکستن سد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید