شانس اول قهرمانی تعیین شد!، تیم لیگ رجحان در آستانه یک رکورد شگفت انگیز!

به گزارش تور کانادا، سپاهان شروعی ویژه ای در فصل نو لیگ برتر داشته و با یک برد دیگر، صاحب رکورد پیروزی های پیاپی در شروع فصل خواهد شد.

شانس اول قهرمانی تعیین شد!، تیم لیگ رجحان در آستانه یک رکورد شگفت انگیز!

به گزارش خبرنگاران آنلاین، سپاهان در چهارمین هفته از فصل نو لیگ برتر با وجود 10نفره شدن توانست پیکان را شکست دهد تا رکورد 100درصد پیروزی خود را در هفته های ابتدایی فصل نو حفظ کند. این تیم حالا با 12امتیاز از 4بازی، صدرنشین لیگ و تنها تیمی است که هنوز امتیاز از دست نداده است.

این فزونین شروع سپاهان در تاریخ لیگ برتر و البته در تاریخ لیگ های کشور است، چون زردپوشان در سال های پیش از راه اندازی لیگ برتر اساسا آنقدرها تیم بزرگ و قدرتمندی نبودند که بخواهند لیگ را به این خوبی و با 4برد متوالی شروع نمایند. تا 22سال پیش که لیگ حرفه ای در ایران راه اندازی شد، سپاهان هرگز به چنین آماری نرسیده بود و البته هرگز سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم نداشت.

فصل 82-1381 که نخستین قهرمانی تاریخ این تیم در دومین دوره لیگ برتر رقم خورد، سپاهان فرهاد کاظمی از 10بازی اول خودش صاحب 9برد و یک مساوی شد اما مساوی در همان هفته دوم رقم خورد و به این ترتیب آمار سپاهان بعد از 4هفته، 3برد و یک تساوی بود.

سال94 سپاهان که تازه با حسین فرکی قهرمان لیگ چهاردهم شده بود، لیگ پانزدهم را هم با 3پیروزی شروع کرد اما تیم فرکی بعد از غلبه بر استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس، در گام چهارم مقابل فولاد خوزستان با تساوی یک-یک متوقف شد. جالب اینکه سپاهان با وجود این شروع توفانی در خاتمه آن فصل به مقام یازدهم رسید اما استقلال خوزستان و پرسپولیس که در هفته های ابتدایی مغلوب این تیم شده بودند، به مقام های اول و دوم رسیدند!

ذوب آهن، ذوب آهن، پرسپولیس

در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، تیم ذوب آهن 2بار و پرسپولیس یک بار توانسته اند لیگ برتر را با 4برد شروع نمایند و جالب اینکه تفاضل گل تیم ها در هر 4شروع با هم برابر بوده است. سال1382 و در شروع سومین دوره لیگ برتر، ذوب آهن 4برد به دست آورد و تفاضل گل این تیم 7+ بود.

ذوبی ها در آن فصل 9گل زده و 2گل خورده داشتند؛ یعنی دقیقا مساوی با سپاهان سال جاری. سال84 و در ابتدای لیگ پنجم باز هم ذوب آهن هر 4بازی ابتدایی اش را برد؛ این بار ذوبی ها 8گل زده و یک گل خورده داشتند. سال86 و در شروع فصل هفتم، یعنی همان فصلی که پرسپولیس با افشین قطبی به مقام قهرمانی رسید، سرخپوشان 4بازی را بردند و گل های زده و خورده این تیم 10 بر 3 بود.

همین شروع با توجه به گل های زده بیشتر می تواند عنوان فزونین شروع تاریخ لیگ برتر را در 4هفته ابتدایی از آن خودش کند و ذوب آهن و سپاهان پشت سر سرخپوشان قرار می گیرند. اما همه اینها درصورتی است که فقط 4هفته ابتدایی را ملاک مقایسه قرار دهیم. اگر هفته پنجم را هم به این آمارها اضافه کنیم، پرسپولیس قطبی و ذوب آهن لیگ پنجم از دور خارج می شوند و فقط ذوب آهن لیگ سوم است که با حداکثر امتیاز در صدر می ماند.

ذوبی ها در فصل 83-82 با راهنمایی رسول کربکندی بعد از اینکه 4بازی ابتدایی را از فجرسپاسی، پیکان، سپاهان و استقلال اهواز بردند، در هفته پنجم مقابل استقلال تهران هم 2 بر یک پیروز شدند. آنها تنها تیم تاریخ لیگ برتر هستند که 5بازی ابتدایی را برده و حالا سپاهان در کمین رسیدن به رکورد آنهاست.

فزونین تیم 10 نفره لیگ

سپاهان علاوه بر اینکه 4هفته ابتدایی را با 4برد متوالی شروع نموده صاحب فزونین خط حمله و فزونین گلزن لیگ برتر نیز هست. تیم مورایس در 4بازی به 9گل رسیده و بالاتر از تمامی تیم ها قرار گرفته است. جالب اینکه سپاهان در 4بازی 3اخراجی داده که در نوع خودش یک رکورد محسوب می گردد اما این اخراج ها و 10نفره شدن مقابل رقبا هم نتوانسته مانع موفقیت زردپوشان گردد. در همین بازی آخر مقابل پیکان، اصفهانی ها یک نیمه کامل را 10نفره بازی کردند اما 2گل فزونی خود را دقیقا در همین نیمه به حریف زدند.

این نخستین بازی فصل سپاهان بود که تیم مورایس امید گل کمتری نسبت به حریفش داشت (1.19 به 1.31) اما با وجود این 3امتیاز را کسب کرد و رکورد 100درصدی خودش را حفظ کرد. سپاهان در هفته پنجم میزبان فولاد خواهد بود و برای رسیدن به رکورد قدیمی ذوب آهن باید خوزستانی ها را با سرمربی نوشان شکست دهد.

سپاهان شانس اول قهرمانی است و فقط حوادث عجیب می تواند مانع از جام بردن این تیم گردد

اگرچه بسیار خام دستانه است که بعد از گذشت فقط 4هفته از لیگ برتر در خصوص شانس مسلم قهرمانی حرف بزنیم اما بدون تعارف به نظر می رسد سپاهان برازنده این عنوان است. در این مورد وضع طوری است که می توان گفت فقط یک معجزه شاید جام قهرمانی را به دست تیم دیگری برساند.

کام بک درخشان و 10نفره سپاهان در زمین پیکان، تأییدی دیگر بر این فرضیه بود. طلایی پوشان در تمام طول نیمه دوم این مسابقه با یک بازیکن کمتر بازی کردند اما نهایتا توانستند 3 بر یک تیم حریف را شکست بدهند و به چهارمین پیروزی پیاپی خود در شروع فصل نو دست پیدا نمایند. در ابتدای این بازی پیکان از سپاهان جلو افتاد اما تیم اصفهانی قافیه را نباخت و با دست کاملا پر از تهران خارج شد.

داستان سپاهان این است که پول خوبی دارد، این پول خوب را سر موقع و بدون دردسر به حساب بازیکنان می ریزد، به پشتوانه همین پول خوب فزونین نفرات ممکن را دور هم جمع نموده و البته کادرفنی مجربی را هم به استخدام درآورده است. ژوزه مورایس و همکارانش پارسال تا حدودی با فضای فوتبال ایران بیگانه بودند و شاید به همین علت نتوانستند در بعضی بزنگاه ها نتایج مطلوب را به دست بیاورند. سال جاری اما مورایس و شاگردانش با تجربه و وسواس بیشتری عمل می نمایند و از همین اول هم کار را سفت و سخت گرفته اند.

به علاوه سپاهان مهره بازی در آور زیاد دارد؛ از شهریار مغانلو و رضا اسدی که فصل گذشته فزونین گلزنان لیگ بودند تا رامین رضاییان و گلری مثل پیغام نیازمند. حالا با جسارت مورایس، به این مجموعه، بازیکنان جوانی مثل محمدجواد حسین نژاد، محمد قربانی و آریا یوسفی هم اضافه شده اند که این سومی با به ثمر رساندن گل سوم سپاهان در بازی با پیکان حسابی خودنمایی کرد. با این اوصاف کشیدن ترمز سپاهان واقعا کار سختی به نظر می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1799

به "شانس اول قهرمانی تعیین شد!، تیم لیگ رجحان در آستانه یک رکورد شگفت انگیز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس اول قهرمانی تعیین شد!، تیم لیگ رجحان در آستانه یک رکورد شگفت انگیز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید