بازسازی ویلا: آغاز بازسازی بنای تاریخی زاهدی در شوشتر

به گزارش تور کانادا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آغاز بازسازی بنای تاریخی زاهدی در شوشتر صورت گرفت.

بازسازی ویلا: آغاز بازسازی بنای تاریخی زاهدی در شوشتر

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علی محمد چهارمحالی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر با بیان اینکه در ادامه بازسازی دیگر خانه های تاریخی شهرستان شوشتر، بازسازی و ساماندهی خانه زاهدی در دستور کار نهاده شد و شروع بکار کرد، اضافه کرد: این بنا که مربوط به دوره قاجاریه است، در محله تاریخی کوره شهرستان شوشتر و در همجواری با چندین خانه قدیمی دیگر قرار گرفته است.

او در توصیف این بنای تاریخی گفت: خانه زاهدی دارای یک تارمه عظیم با ستون های سنگی و سقف تیرپوش در ضلع جنوبی خانه و چندین اتاق با فرم های مختلف است؛ ضمن اینکه بنا به مانند بسیاری از خانه های شوشتر، در چهار طبقه شامل همکف، طبقه اول و هم دو طبقه در زیر زمین، شامل شبستان و شوادان ساخته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر در خصوص نحوه چگونگی اجرای کار و تأمین اعتبار مورد نظر هم اسم کرد: برنامه ها و دستور کار این خانه شامل برچیدن الحاقات ناموزون در بخش شرقی خانه، بازسازی و ساماندهی آن و بعلاوه بازسازی بخشی از تزئینات است که اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی مشارکت در بازسازی است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1298

به "بازسازی ویلا: آغاز بازسازی بنای تاریخی زاهدی در شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: آغاز بازسازی بنای تاریخی زاهدی در شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید