شیوع بالای اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس

به گزارش تور کانادا، نتایج یک مطالعه نشان می دهد میزان شیوع اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس در ایران بالا است.

شیوع بالای اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس

به گزارش ایسنا، اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس یک شکایت شایع است. محققان در پژوهشی با هدف معین میزان شیوع اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس در ایران، این موضوع را آنالیز نموده اند.

در این مطالعه، 320 مرد مبتلا به ام اس از شمال، جنوب، شرق، غرب و نقاط مرکزی کشور شرکت کردند. شرایط آن ها توسط پرسشنامه های مختلف مربوط به سلامت جنسی مردان و شاخص IIEF آنالیز شد.

یافته های این پژوهش بیانگر این است که 114 بیمار از میان 320 مرد دارای ام اس که در این مطالعه حضور داشتند دارای اختلالات جنسی هستند.

نتایج مطالعه نشان داد که شیوع اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس در ایران حدود 36 درصد است. محققان این مطالعه معتقدند شیوع اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس در ایران نسبتا بالا است. آن ها می گویند که این بیماران باید به لحاظ اختلات جنسی غربالگری، تشخیص و درمان شوند.

نتایج این مطالعه که توسط جمعی از محققان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شاهد و بیمارستان قائم رشت صورت گرفته در مجله Neurology and Therapy به چاپ رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1197

به "شیوع بالای اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع بالای اختلالات جنسی در مردان مبتلا به ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید