عمارت اسرارآمیز وینچستر

به گزارش تور کانادا، کاخ وینچستر، یکی از مشهورترین کاخ های کالیفرنیاست که از طریق سارا وینچستر، بیوه ی یکی از اشراف زادگان آمریکا، به نام ویلیام وینچستر ساخته شده است. اما رموز جالبی در مورد کاخ وجود دارد که باعث شده معروفیت این عمارت بیش از یک بنای تاریخی باشد!

عمارت اسرارآمیز وینچستر

عمارت اسرارآمیز وینچستر

تهیه و تنظیم : نگار

(کاخ اشباح)

کاخ وینچستر، یکی از مشهورترین کاخ های کالیفرنیاست که از طریق سارا وینچستر، بیوه ی یکی از اشراف زادگان آمریکا، به نام ویلیام وینچستر ساخته شده است. اما رموز جالبی در مورد کاخ وجود دارد که باعث شده معروفیت این عمارت بیش از یک بنای تاریخی باشد!

در سال 1881، وقتی سارا فقط چند سال بعد از مرگ تنها کودک خود، همسرش ویلیام را نیز در اثر ابتلا به سل از دست داد، به خود قبولاند که خانواده اش نفرین شده و یکی از دوستانش که احضار ارواح می کرد، به او گفت که نفرین اشباح تمام کسانی که با تفنگ وینچستر کشته شداند، او را گرفته است و راه حل نجات سارا این است که او به جای دوری نقل مکان کند و خانه یی بسازد، اما ساخت خانه هیچ وقت قطع نشود، زیرا به محض اینکه ساخت خانه را متوقف کند، نفرین اشباح، باعث مرگ او خواهد شد.

سارا وینچستر سخنان دوستش را باور کرد و زمینی به مساحت بیش از چهار هزار متر مربع را در منطقه سن خوزه ی کالیفرنیا خرید و شانزده کارگر، ساخت و سازی بی وقفه را شروع کردند که نزدیک به چهل سال به طول انجامید.

یکی از نکات عجیب این خانه این بود که نقشه ی ساخت نداشت و تنها تعدادی از اتاق ها نقشه داشت که سارا آن را طراحی کرده بود. بخش هایی از خانه ساخته می شد، سپس اصلاح می شد یا به کلی تغییر می کرد، تخریب و دوباره بازسازی می شد و این فرایند 38 ساله تا تاریخ مرگ سارا ادامه پیدا کرد.

بعد از مدتی او خرافات خود را نیز در ساخت خانه دخالت داد و تزیینات عجیبی را اعمال کرد. مثل دری که به یک دیوار خالی باز می شد، اتاق های مخفی، راه پله هایی که به هیچ جا نمی رسید یا درهایی که به یک جهت انحرافی منتهی می شد و تعداد زیادی از دالان های اسرارآمیز یا مثلاً استفاده از عدد سیزده برای تعداد شمعدان ها، ردیف های درختان، تعداد پنجره های حمام و ...

امروزه، هرجمعه یی که مصادف با سیزدهم ماه باشد، ناقوس موجود در خانه را در ساعت یک بعد از ظهر به یاد سارا، سیزده بار به صدا در می آورند.

او به خاطر اعتقادش درباره ی اشباح کاخ، هیچ گاه بیشتر از یک شب در یک اتاق نمی خوابید و هر شب به صورت تصادفی یکی از اتاق خواب ها را برای استراحت انتخاب و از نیمه شب تا ساعت دو بامداد با ارواح گفت و گو می کرد:

زلزله ی سال 1906 سان فرانسیسکو باعث خرابی سه طبقه ی بالایی عمارت شد و خود سارا نیز ساعت ها در یکی از اتاق خواب ها محبوس شده بود و کارگران ساختمان او را نجات دادند. او که اعتقاد داشت زلزله نیز کار اشباح است. نیمه ی جلویی خانه را که ناقص و نیمه ساخته بود، بست. سارا وینچستر در سال 1922 در هشتاد سالگی فوت کرد و گروه ساختمانی او، فوراً کار را تعطیل کردند و تا امروز تعدادی از اتاق ها و دیوارها نیمه تمام رها شده است.

اکنون عمارت وینچستر بعد از آن زلزله، 160 اتاق، 47 اجاق، ده هزار قطعه شیشه برای پنجره ها، هفده بخاری، 950 در و چهل راه پله دارد. امروز که این عمارت، یک بنای توریستی است، هنوز بازدیدکنندگانی هستند که اعتقاد دارند این کاخ، خانه ی ارواح است و صداهای عجیب و غریبی از آن به گوش می رسد!

همچنین در شب های هالووین و جمعه هایی که سیزدهم ماه هستند، در خانه مراسم نورافشانی برگزار می شود.

منبع: 7 روز زندگی شماره 93

منبع: راسخون
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1389

به "عمارت اسرارآمیز وینچستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت اسرارآمیز وینچستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید