فستیوال خرید استانبول، برترین زمان برای خرید مقرون به صرفه

به گزارش تور کانادا، فستیوال خرید استانبول برترین فرصت برای خرید از مغازه های رنگارنگ و فروشگاه های بزرگ و کوچک این شهر پر فراز و نشیب است. سرگرمی و گردش در مراکز خرید بزرگ شهر استانبول یکی از بخش های مجذوب کننده سفر به این شهر در کشور ترکیه محسوب می گردد و اغلب گردشگران تمایل دارند در زمان سفر به استانبول با تخفیف های ویژه خرید خود را انجام دهند، اگر شما هم برای خرید قصد سفر به شهر استانبول در کشور ترکیه را دارید باید به شما بگوییم که مدت زمان برپایی فستیوال خرید استانبول برترین موقعیت برای سفر به این شهر است.

فستیوال خرید استانبول، برترین زمان برای خرید مقرون به صرفه

این جشنواره مجذوب کننده هر سال معمولا دو بار در استانبول به صورت هماهنگ در اغلب مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ این شهر آغاز می شود و حدود دو هفته ادامه دارد. جشنواره تابستانی خرید استانبول در اواخر تیرماه و فستیوال خرید زمستانی استانبول هم در اوایل دی ماه در این شهر برگزار می شود. اغلب فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ استانبول در این فستیوال شرکت نموده و به مشتریان خود تخفیف های مجذوب کنندهی را ارائه می دهند. اگر می خواهید در زمان سفر به استانبول با تخفیف های چشمگیر خرید کنید، حتما این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را تا انتها دنبال کنید تا اطلاعات کامل و مجذوب کنندهی در خصوص فستیوال خرید استانبول در اختیارتان بگذاریم.

زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول

شهر استانبول مراکز خرید و فروشگاه های زیادی دارد و اغلب برندهای مشهور دنیا در حوزه مد و لباس در مراکز خرید این شهر حداقل یک شعبه دارند. با حضور در فستیوال خرید استانبول می توانید از معروفترین برندها اقلام مورد نظر خود را با تخفیف های ویژه و شگفت انگیزی تهیه کنید و لذت سفر خود به شهر استانبول را دوچندان نمایید. به علت استقبال زیاد مردم محلی و گردشگران خارجی از جشنواره خرید شهر استانبول، این فستیوال معمولا دو بار در سال به صورت هماهنگ در مراکز خرید مختلف این شهر برگزار می شود، اما زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول تنها فرصت خرید با تخفیف از فروشگاه های این شهر نیست و اغلب فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول در طول سال هم تخفیف های متنوع و مجذوب کنندهی را به مناسبت های مختلف همانند عید فطر، عید قربان و جشن سال نو میلادی به مشتریان خود می دهند.

فستیوال خرید استانبول در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است و معمولا گردشگران برای سفر به این شهر، زمان برگزاری فستیوال خرید را انتخاب می کنند. گردشگرانی هم که از گرما فراری هستند، برای خرید با تخفیف از فروشگاه های سطح شهر استانبول معمولا در فستیوال زمستانی خرید استانبول در ماه اکتبر شرکت می کنند.

فستیوال خرید استانبول کی آغاز می شود؟

ممکن است زمانی که برای اولین بار از حراجی های بزرگ ترکیه و فستیوال خرید استانبول آگاه شوید، بسیار شاد و هیجان زده شوید؛ اما باید بدانید که هیچ تاریخ ثابتی برای برگزاری این فستیوال وجود ندارد! اما نگران نباشید زیرا با وجود اینکه هیچ بازه زمانی ثابتی برای برگزاری جشنواره به صورت رسمی به وسیله دولت اعلام نشده اما این جشنواره هر سال برگزار می شود.

بسیاری از برندهای معروف، به خصوص برندهای ترکی، مانند ال سی وایکیکی، اِفرور، توین، هاتیک، دی فکتو، جین ماوی جینز و وای لاندن در هر چهار فصل سال کالکشن های خود را حراج می کنند و خریداران در انتها هر فصل منتظر حراجی های تازه هستند. گفتنی است که محصولات بعضی از این برند ها فقط در دو بازه زمانی بهار - تابستان یا پاییز ­- زمستان حراج می شوند. زمان فروش این برندها با برندهای قبلی فرق دارد.

فستیوال خرید استانبول در فصل بهار و تابستان

فروش لباس های تابستانی با افزایش دمای هوا آغاز می شود که تقریبا از ابتدای ژوئن تا هفته اول ژوئیه ادامه دارد. (هفته دوم خرداد ماه تا اواسط تیرماه)

برترین زمان برای خرید در این فصل، هفته اول ژوئیه (هفته دوم خرداد) است، زیرا اواسط ماه اوت (اواخر مرداد ماه)، فروش تابستانی به اوج خود خواهد رسید و گاهی اوقات ممکن است موجودی ها رو به اتمام باشد و نتوانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ پس بهتر است برای تجربه یک خرید فوق العاده تابستانی هفته اول اقدام کنید.

بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند برای خرید با تخفیف های چشمگیر در زمان برگزاری فستیوال تابستانی خرید به استانبول سفر کنند. معمولا مراکز تفریحی و فروشگاه های بزرگ و کوچک این شهر همزمان با روزهای داغ فستیوال خرید استانبول در تابستان، مملو از گردشگران خارجی می شود که با هدف خرید به شهر استانبول سفر نموده اند. فستیوال خرید استانبول در تابستان معمولا از ابتدای تیرماه برگزار می شود، زمان برگزاری این فستیوال برترین فرصت برای عاشقان خرید است تا بتوانند با تخفیف های مجذوب کننده از برندهای مورد علاقه خود خرید کنند. البته باید آمادگی چند ساعت ایستادن در صف های خرید طولانی را هم در زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول در فصل تابستان داشته باشید. بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید سطح شهر استانبول هم در روزهای انتهای فصل تابستان و همزمان با روز استقلال کشور ترکیه یعنی 30 آگوست یا همان 8 شهریور ماه جشنواره های خرید مجذوب کنندهی را با تخفیف های اعجاب انگیز برگزار می کنند.

فستیوال خرید استانبول در زمستان

یکی بخر دو تا ببر! این جمله را در طول جشنواره خرید زمستان زیاد می شنوید. در استانبول جشنواره زمستانی با تخفیف 30٪ تا 50٪ همراه است که همیشه برای مردم مجذوب کننده بوده. این حراج ها از حدود اواسط دسامبر (اواخر آذر ماه) یا ابتدای ژانویه (هفته دوم دی ماه) آغاز می شود.

بعضی از برند ها در حراج زمستانه تخفیف های کمتری را ارائه می دهند؛ اما در عوض برندهای زیاد دیگری بازار گرمی می کنند و اجناس خود را تا 70% تخفیف هم حراج می کنند. طبیعی است که با وجود این تخفیف های عالی، میزان هایی مانند M و L که بیشترین تقاضا را دارند، خیلی زود تمام شوند و سریع تر از همه به فروش بروند. گاهی اوقات به مناسب های متفاوت جشنواره خرید با تخفیفات های ویژه برگزار می شود. به طور مثال مراسمات سال نو، روز مادر، روز ولنتاین و حراجی های مخصوص اعیاد مذهبی جزو فرصت های خوب برای لذت بردن از خرید ارزان قیمت در استانبول می باشند.

کدام مراکز خرید در فستیوال خرید استانبول شرکت می کنند؟

تقریبا تمامی مراکز خرید معروف و معتبر شهر بزرگ استانبول در این فستیوال خرید شرکت می کنند و کالاهای متنوعی از لوازم الکترونیکی گرفته تا طلا و جواهر در طول مدت برگزاری این جشنواره با تخفیف های مجذوب کنندهی به فروش می رسد. مال آف استانبول، مرکز خرید جواهر، مرکز وادی استانبول و فروم استانبول جز مشهورترین مراکز خریدی هستند که در فستیوال خرید استانبول در فصل زمستان و تابستان شرکت می کنند و اغلب فروشگاه های این مراکز خرید محصولات خود را با تخفیف های ویژه به مشتریان عرضه می کنند.

مراکز خرید اوت لت و بسیاری از مراکز خرید دیگر، بازارهای سنتی و خرده فروشان سطح شهر استانبول هم جز شرکت کنندگان در فستیوال خرید استانبول هستند و اجناس خود را با تخفیف هایی بین 20 الی 70 درصد به مشتریان عرضه می کنند. تخفیف های ارائه شده در این جشنواره در فروشگاه ها و مراکز خرید مختلف با هم یکسان نیست، بیشترین تخفیف ها معمولا روی پوشاک برندهای معروف دنیا که خارج از فصل هستند به مشتریان داده می شود.

از فستیوال خرید استانبول چی بخریم؟

تنوع کالاها و اقلام عرضه شده در فروشگاه ها و مراکز خرید شهر استانبول زیاد است، اما عمده تخفیف ها در مدت برگزاری فستیوال خرید استانبول روی پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و لوازم آرایشی و بهداشتی است. قیمت کالاهای عرضه شده در فروشگاه ها و مراکز خرید شهر استانبول بسیار متنوع می باشد و به همین علت گردشگران با هر بودجه ای می توانند در مدت برگزاری این جشنواره از مراکز خرید شهر استانبول با تخفیف های ویژه خرید خود را انجام دهند.

برندهای مشهوری همانند آدیداس، نایک، زارا، ال سی وایکیکی و سایر برندهای مشهور ترک و غیر ترک در فستیوال خرید استانبول شرکت می کنند. ایکیا و مادام کوکو هم جز برترین و محبوب ترین برندها لوازم خانه و آشپزخانه در دنیا هستند و هر آنچه که در خانه به آن نیاز دارید را به راحتی می توانید در فروشگاه های این دو برند در شهر بزرگ استانبول پیدا کنید و در مدت فستیوال خرید با تخفیف های ویژه تهیه نمایید. چرم، لباس مردانه و زنامه، لباس کودک، کیف و کفش، زیورآلات طلا و نقره، حوله و منسوجات هم جز اقلامی است که خرید آنها در مدت برگزاری فستیوال خرید استانبول بسیار پرطرفدار و ارزان است.

برنامه های ویژه فستیوال خرید استانبول

فستیوال خرید استانبول به معنای واقعی هم فال است و هم دیدن، زیرا گردشگران در مدت برگزاری این فستیوال علاوه بر خرید با تخفیف می توانند از مزایای دیگر این جشنواره همانند بازدید از جاذبه های گردشگری شهر استانبول به صورت رایگان و یا استفاده از امکانات تفریحی این شهر در طول برگزاری این فستیوال لذت ببرند. در مدت زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول، بسیاری از تفریحات و برنامه های دیگر هم برگزار می شود که یکی از مجذوب کننده ترین برنامه های این جشنواره بدون شک کنسرت های موسیقی خیابانی و نمایش های تئاتری است که به وسیله گروه هایی از ترکیه و سایر کشورهای دنیا در شهر استانبول برگزار می شود.

یکی از برنامه های ویژه فستیوال خرید استانبول هم مختص بچه ها است تا آنها هم در کنار والدین خود سفر دلچسبی به شهر استانبول را تجربه کنند. برای بچه ها در مراکز خرید برنامه های ویژه ای همانند تئاتر عروسکی، برنامه های مختلف سیرک، آتش بازی، کاریکاتور و نقاشی و نمایش نور و صدا تدارک دیده اند. بعضی از هتل ها و مراکز اقامتی هم اتاق های خود در شهر استانبول را همزمان با فستیوال خرید با تخفیف های ویژه به مسافران ارائه می کنند.

در فستیوال خرید استانبول چی بخوریم؟

بسیاری از گردشگران پس از خرید در شهر استانبول برای سیر کردن شکم خود در پی رستوران های ارزان قیمت این شهر هستند، تنوع غذاها و رستوران ها در شهر استانبول بسیار زیاد است و شما با هر بودجه ای می توانید در این کلان شهر زیبا غذای مورد علاقه خود را پس از گردش در مراکز خرید این شهر نوش جان کنید. برترین مکان برای نوش جان کردن یک وعده غذای خوشمزه پس از خرید با تخفیف از مراکز خرید استانبول، بدون شک فود کورت ها و رستوران های مراکز خرید بزرگ است.

اغلب فودکورت های استانبول در زمان برگزاری فستیوال خرید، غذاهای خود را با تخفیف های مجذوب کنندهی به مشتریان عرضه می کنند تا گردشگران پس از سیر کردن شکم خود و برطرف خستگی بتوانند مجددا به خرید خود ادامه دهند. کباب ترکی، لاهماجون، دونر کباب، دلمه و انواع فست فودها را می توانید در فودکورت های مراکز خرید استانبول برای نوش جان کردن در کنار همسفران خود سفارش دهید. حتما بعد از خوردن غذا، طعم شیرین و دلچسب باقلوای ترکی را هم در کنار یک فنجان چای و یا قهوه امتحان کنید تا انرژی شما برای ادامه گردش و خرید کافی باشد.

مشهورترین مراکز خرید استانبول با تخفیفات همیشگی!

بسیاری از هموطنان برای گذراندن تعطیلات در فصل های مختلف سال به کشور ترکیه سفر می کنند، اما هدف اغلب گردشگران ایرانی از سفر به استانبول خرید از فروشگاه های رنگارنگ و متنوع این شهر است. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره نمودیم، بعضی از مراکز خرید و بازارهای سنتی شهر استانبول در اغلب روزهای سال محصولات و کالاهای مختلف را با تخفیف های ویژه ای و با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می کنند. این فروشگاه ها و بازارها اغلب در مرکز شهر استانبول و در منطقه اروپایی این شهر واقع شده اند و گردشگران می توانند برای خرید ارزان در فصل هایی که فستیوال خرید استانبول برگزار نمی شود به این بازارها و مراکز خرید مراجعه کنند. از جمله مشهورترین مراکز خرید استانبول با تخفیفات همیشگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مرکز خرید بی اوغلو - Beyoğlu Business Center

خیابان معروف بی اوغلو در نزدیکی میدان تکسیم شهر استانبول، یکی از برترین مکان ها برای خرید ارزان و با تخفیف در ماه های مختلف سال است. مغازه هایی که در مرکز خرید بی اوغلو (Beyoğlu Business Center) قرار دارند، در اغلب روزهای سال اجناس خود را با تخفیف های ویژه به مشتریان عرضه می کنند. در این خیابان بیشتر بوتیک ها لباس، کیف و کفش، زیورآلات و لوازم آرایشی می فروشند، کافه ها و رستوران های زیادی هم در این خیابان برای استراحت پس از خرید وجود دارد.

مرکز خرید سینان پاشا - Sinanpaşa Business Center

مرکز خرید سینان پاشا (Sinanpaşa Business Center) هم یکی دیگر از گزینه های خرید ارزان در شهر استانبول ترکیه است، این مرکز خرید نسبتا قدیمی در منطقه بشیکتاش واقع شده و بوتیک های این منطقه تنوع زیادی برای خرید انواع و اقسام لباس و زیورآلات دارند. اغلب کالاها و اجناس عرضه شده در بوتیک های مرکز خرید سینان پاشا کار هنرمندان ترک است و به صورت تک دوزی طراحی و فراوری می شود.

پاساژ ترکوس - Terkos Passageway

یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر استانبول است که قیمت اجناس عرضه شده در این بازار در اغلب روزهای سال ارزان است و مشتریان با تخفیف های ویژه ای می توانند از مغازه های این پاساژ خرید کنند. پاساژ ترکوس در منطقه تکسیم در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده است و جز گزینه های خرید ارزان در شهر استانبول ترکیه محسوب می شود. انواع لباس های زنانه، مردانه و کیف و کفش را می توانید از مغازه های کوچک و بزرگ این مرکز خرید تهیه کنید.

سوالات متداول

1. تخفیف در فستیوال خرید استانبول چقدر است؟

در فستیوال خرید استانبول که بیش از 1500 برند و اغلب فروشگاه های شهر استانبول حضور دارند، اجناس با تخفیف 20 الی 70 درصدی به مشتریان عرضه می شود.

2. برترین زمان سال برای خرید از استانبول کی است؟

برترین زمان سال برای خرید در استانبول معمولاً زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول است که معمولاً از اواخر ژوئن آغاز می شود و تا آگوست ادامه دارد. در این مدت بسیاری از مغازه ها و مراکز خرید تخفیف های قابل توجهی را در طیف گسترده ای از کالاها ارائه می دهند. بعضی از فروشگاه ها و مراکز خرید شهر استانبول هم حراج های ویژه ای برای روزهای انتهای سال میلادی دارند و در روزهای نزدیک سال نو میلادی اجناس خود را با تخفیف ویژه عرضه می کنند.

3. فستیوال خرید استانبول چند بار در سال برگزار می شود؟

فستیوال خرید استانبول هر سال دو مرتبه برگزار می شود، یکبار در فصل تابستان یعنی در تیرماه و بار دیگر هم در روزهای منتهی به زمستان این فستیوال خرید برپا می شود.

4. مشهورترین مراکز خرید شهر استانبول کدام است؟

مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، مرکز خرید مال آف استانبول، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید فروم ا و مرکز خرید واردی استانبول جز مشهورترین و بزرگترین مراکز خرید شهر استانبول هستند.

5. مشهورترین بازارهای سنتی استانبول کدام است؟

بازار سرپوشیده شهر استانبول را می توان به عنوان مشهورترین مرکز خرید سنتی این شهر معرفی کرد که قدمت آن به دوره عثمانی باز می شود و بسیاری از بخش های این بازار جزیی از آثار تاریخی و فرهنگی شهر استانبول است.

6. برترین زمان برای سفر به شهر استانبول کی است؟

زمان برگزاری حراج ها و جشنواره های خرید استانبول برترین زمان برای مسافرت به این شهر است. معمولا حراج های معروف شهر استانبول 3 الی 5 روز پیش از عید فطر و عید قربان برگزار می شود و حراج دیگر مربوط به فصل تابستان است. حراج تابستانی استانبول از اواخر خرداد آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

7. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه همانند استانبول را بدون محدودیت و به صورت 24 ساعته از سایت خبرنگاران بخرید و راهی کشور ترکیه شوید.

جمع بندی درباره فستیوال خرید استانبول

گردشگران در زمان سفر به شهر استانبول علاوه بر خرید می توانند از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی این شهر هم بازدید کنند. اما بازدید از مراکز خرید همیشه جز مجذوب کنندهیت های سفر به استانبول محسوب می شود و اغلب مسافران حداقل یک روز از برنامه سفر خود را به گردش در مراکز خرید این شهر اختصاص می دهند. عاشقان خرید هم معمولا برای سفر به استانبول مدت زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول را انتخاب می کنند، این فستیوال مجذوب کننده با تخفیف های ویژه چند سالی است که در فصل های تابستان و زمستان با حضور پر شور اغلب مراکز خرید این شهر برگزار می شود.

مدت زمان برگزاری این فستیوال برترین موقعیت برای خرید ارزان از فروشگاه های مشهور شهر استانبول است. برای سفر به ترکیه در زمان برگزاری فستیوال خرید استانبول می توانید از سایت خبرنگاران بلیط هواپیما و تور تفریحی مورد نظر خود را با برترین قیمت و در اسرع وقت تهیه کنید. خبرنگاران تورهای متنوعی را به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه در همه روزهای سال برگزار می نماید که شما برای آگاهی از جزئیات این تورها می توانید به بخش فروش تور سایت خبرنگاران مراجعه نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1834

به "فستیوال خرید استانبول، برترین زمان برای خرید مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال خرید استانبول، برترین زمان برای خرید مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید