فواید 10 ماده غذایی شیرین برای سلامت بدن

به گزارش تور کانادا، بعضی مواد غذایی مانند میوه های تازه و یا شکلات تلخ گرچه دارای طعم شیرین هستند، اما خواص زیادی برای حفظ سلامتی بدن دارند.

فواید 10 ماده غذایی شیرین برای سلامت بدن

یکی از موضوعاتی که همیشه افراد در رژیم غذایی خود رعایت می نمایند عدم استفاده از شکر و مواد غذایی حاوی آن است. با این حال، طعم شیرین یکی از لذت های زندگی بشر است و حذف آن از رژیم غذایی گزینه مناسبی نیست.

کمتر کسی می داند که در میان مواد غذایی طعم های شیرین زیادی وجود دارند که بسیار سالم بوده و برای سلامتی انسان مفید هستند.

این گروه غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به بهبود عملکرد بدن انسان یاری می نماید. میوه ها طعم های بی نظیری دارند و به علت آن که فرآوری نشده اند، منبع مناسبی از مواد مغذی و طبیعی برای بدن محسوب می شوند.

20 گرم شکلات تلخ 86 درصد تنها 2 گرم قند دارد. این شکلات ها سرشار از آنتی اکسیدان فلاونوئید هستند که به سلامت قلب یاری می نماید.

ترکیبات طبیعی سیب خشک مانع از ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و بعضی انواع سرطان می شوند.

اگر در پی یک طعم فوق العاده و در عین حال مغذی هستید بر روی تکه ای سیب کره بادام زمینی مالیده و روی آن کمی دارچین بپاشید. این ترکیب خارق العاده غنی از آنتی اکسیدان است و طعم شیرین فاقد شکری دارد.

ماست یونانی موجود در بازار ممکن است دارای سطح بالایی از شکر باشند. با این حال، می توانید در منزل به یک فنجان ماست کم چرب یونانی دارچین بیفزایید. این ماست دارای کلسیم برای تقویت استخوان ها و پروتئین برای احساس سیری طولانی مدت است. پروبیوتیک موجود در این ماست به تقویت باکتری های مفید دستگاه گوارش یاری می نماید.

6- خرما

7- موز

8- انگور یخ زده

9- سیب زمینی شیرین

10- نخود فرنگی یخ زده

در خاتمه ذکر این نکته لازم است که مواد غذایی ذکر شده را باید به صورت متعادل مصرف کرد. بکوشید به رژیم غذایی خود تنوع داده و از زیاده روی در مصرف یک ماده غذایی اجتناب کنید. افرادی که دارای بیماری های زمینه ای همچون فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی - عروقی و یا گوارشی هستند بهتر است رژیم غذایی خود را با پزشک متخصص هماهنگ نمایند.

منبع: وب ام دی

منبع: فرادید
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1637

به "فواید 10 ماده غذایی شیرین برای سلامت بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید 10 ماده غذایی شیرین برای سلامت بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید