تور کانادا: مشاغل مورد احتیاج در سال 2021، خبر کانادا

به گزارش تور کانادا، اقتصاد کانادا انتها در حال بیرون آمدن از چنبره هیولای ناشناخته ای به نام کروناست. انتظار می رود محدودیت ها، قرنطینه ها و منع ترددها کم کم برداشته شوند. وقتی سر و کله کرونا پیدا شد بسیاری از کسب و کارها خود را با آن وفق دادند و تغییراتی ایجاد کردند. دورکاری که تا پیش از این پدیده رایجی نبود و اگر به کسی می گفتی در خانه کار می کنی خیال می کرد یا بیکاری و یا مشغول پخت و پز و خانه داری با آمدن کرونا به سکه رایج بازار کار تبدیل شد و محل کار بسیاری از کارمندان سراسر دنیا اعم از زن و مرد با محل زندگی و خانه شان یکی شد.

تور کانادا: مشاغل مورد احتیاج در سال 2021، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کسب و کارها استفاده از پلتفرم های آنلاین و تماس های ویدئویی را شروع کردند. سایر کسب و کارها که احتیاجمند حضور فیزیکی کارمندان خود بودند و چاره ای جز این نداشتند پروتکل های بهداشتی و ایمنی را همراستا با توصیه های دولت مد نظر قرار دادند و از زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دریغ نکردند.

علاوه بر این تغییرات تعداد قابل توجهی از افراد هم با آمدن کرونا کار خود را از دست داده اند؛ شاید به این خاطر که فعالیت بعضی از بخش ها به خاطر محدودیت ها کند شده است. البته انتظار می رود که در نیمه دوم امسال میلادی این فرایند هم تغییر کند.

گذشته ها گذشته است. وقت آن است که نگاه خود را به جلو بدوزیم. بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی قصد دارند کارمندانی را که به خاطر همه گیری از کار بیکار شده بودند را استخدام نمایند و متخصصان این را در افق 2021 می بینند. مثلا شرکت Randstad Canada که در خصوص منابع انسانی مشاوره می دهد پیش بینی خود را برای بهترین مشاغل کانادا در سال 2021 منتشر نموده است. بر اساس گزارش این شرکت تعداد زیادی شغل در این سال مورد احتیاج خواهد بود و افرادی که مهارت بالایی دارند شانس بیشتری برای کار پیدا کردن و استخدام در کانادا در سال 2021 خواهند داشت.

10 شغل برتر و پرتقاضا در کانادای 2021

نماینده خدمات مشتریان

احتیاج به نمایندگان خدمات مشتریان در نتیجه همه گیری کرونا بیش از پیش افزایش یافته است. این نمایندگان ممکن است با مشتریانی که آسیب عاطفی و احساسی دیده اند سر و کار داشته باشند. این مشتریان انتظار دارند با یک انسان واقعی که می تواند مشکل آنها را به صورت حرفه ای حل نماید حرف بزنند. استرداد هزینه و کنسل کردن هم بخشی از این یاری ها به مشتریان است.

راننده

قرار گرفتن این شغل در این فهرست نباید تعجب برانگیز باشد. در همه گیری کرونا انواع رانندگان مخصوصا رانندگان کامیون مورد احتیاج هستند. بسیاری از این رانندگان مسئول تحویل محصولات پزشکی و درمانی به بیمارستان ها و اقلام ضروری به مغازه های سراسر کانادا هستند.

پرستار رسمی

تا قبل از کرونا هم تعداد پرستاران در کانادا کم بود. همه گیری کرونا کمبود پرستار در کانادا را بیش از پیش پررنگ کرد. برآوردها حاکی از آن هستند که تا سال 2022 کانادا برای مراقبت از جمعیت پیر خود به 60 هزار پرستار احتیاج خواهد داشت.

کار جنرال یا غیرتخصصی

این نوع کارها در بدو ورود به کانادا برای تازه واردان خیلی خوب است و راحت پیدا می گردد. در سراسر کانادا احتیاج به افرادی که مایل به انجام کار جنرال هستند وجود دارد. اگر شما هم مایل به انجام این نوع کارها هستید تعداد آگهی های این نوع مشاغل در کانادا زیاد است.

مهندس برق

مهندسان برق از تقاضای بالایی برخوردارند چرا که انواع شرکت ها برای ادامه فعالیت در همه گیری کرونا به سیستم های ارتباطی پیچیده احتیاجمندند. تقاضا به ویژه برای مهندسان برقی بالاست که مهارت های متنوعی دارند؛ این مهارت ها فراتر از مهارت های فنی است و شامل مهارت های ارتباطی (زبانی) و نویسندگی هم می گردد.

توسعه دهنده نرم افزار

دو علت برای بالا بودن تقاضا برای توسعه دهندگان نرم افزار وجود دارد: کارمندان به دورکاری ادامه می دهند و محبوبیت تجارت الکترونیک در حال افزایش است. افرادی که کدنویسی بلدند و می توانند اپلیکیشن و وبسایت طراحی نمایند و بسازند قادر خواهند بود در کانادا شغل پیدا نمایند.

حسابدار

در زمانه ای که حساب و کتاب با هم نخواند حسابدارها از تقاضای بالایی برخوردارند. حسابدارها می توانند به کسب و کارها در خصوص مسائلی نظیر ارزیابی تامین اقتصادی دولت و معافیت های اقتصادیاتی مشورت دهند. آنها بعلاوه می توانند به کسب و کارها یاری نمایند تا در رابطه با رشد خود تصمیمات مهم و بهتری بگیرند.

مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی که در سر پا نگه داشتن کسب و کارها در همه گیری کرونا اهمیتی کلیدی دارند سیاست های مرتبط با دورکاری و امنیت و سلامت کارمندان را طراحی می نمایند. آنها بعلاوه هوای کارمندان را در چنین زمانه ای پرخطر و پراسترس دارند.

مشاور اقتصادی

حالا که کرونا باعث شده بسیاری از مردم از لحاظ اقتصادی احساس ناامنی زیادی نمایند می توان فهمید که چرا مشاوران اقتصادی را هم باید در ان فهرست قرار داد. وظیفه مشاوران اقتصادی ارائه مشورت و یاری به افرادی است که ممکن است در زمینه اقساط وام مسکن، اجاره خانه و سایر بدهی های خود با مشکل روبرو باشند.

مشاغل بخش فنی

چه کرونا باشد چه نباشد همواره بخش فنی یا tech sector با کمبود نیرو روبرو است. بدین منظور انتاریو و بریتیش کلمبیا برنامه های مهاجرتی خاص بخش تکنولوژی را تدارک دیده اند. مهاجران در رشد بخش تکنولوژی کانادا نقش ویژه ای ایفا می نمایند. مهارت در زمینه تکنولوژی به ویژه در شهرهایی نظیر تورنتو، ونکوور و مونترال مورد احتیاج است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1395

به "تور کانادا: مشاغل مورد احتیاج در سال 2021، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: مشاغل مورد احتیاج در سال 2021، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید