ناوهای آمریکا در تیررس موشکهای دانگ فنگ ارتش چین قرار دارند

به گزارش تور کانادا، منابع آگاه از پایش کامل اوضاع در دریای چین جنوبی از سوی ارتش چین مجهز به موشکهای پیشرفته دانگ فنگ همزمان با تحرکات نظامی آمریکا درمنطقه خبر دادند.

ناوهای آمریکا در تیررس موشکهای دانگ فنگ ارتش چین قرار دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تحرکات جدید آمریکا در منطقه و رزمایش ناوهای هواپیمابر این کشور در دریای فیلیپین، منابع آگاه از رصد کامل اوضاع از سوی ارتش چین و در تیررس بودن اهداف آمریکا از سوی موشکهای فوق پیشرفته چین خبر دادند.

به نوشته نشریه انگلیسی زبان گلوبال تایمز مقامات آگاه و تحلیلگران در این زمینه گفتند که دریای چین جنوبی کاملا در اختیار ارتش چین است و هرگونه تحرک ناوهای هواپیمابر در منطقه از سوی ارتش چین مجهز به انواع جنگ افزارهای ضدناوهواپیمابر آمریکا همچون موشکهای دانگ فنگ 21 و 26، مشهور به قاتل ناوهای هواپیمابر رصد میگردد.

بر اساس این گزارش، آمریکابه تازگی از افزایش حضور نظامی خود در آب های اقیانوس های هند و آرام در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده به طوریکه فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه ای بدین منظور اظهار داشت ناوگروه های یو اس اس نیمیتز و رونالد ریگان در حال اجرا عملیات در دریای فیلپیین هستند و کشتی ها و هواپیماهای این ناوگروه طی ماموریت های هماهنگ از 28 ژوئن (یکشنبه 8 تیر) در آب های بین المللی مشغول فعالیتند. بعضی منابع نیز از تشکیل جبهه ای متشکل از آمریکا، هند و بعضی کشورهای دیگر برای مواجهه با چین خبر دادند و گفته میگردد رایزنیهایی جهت تشکیل جبهه مشترک از سوی هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا برای مواجهه با نیروی دریای چین در جریان است.

به نوشته گلوبال تایمز، ژانگ جانشه تحلیلگر ارشد مرکز مطالعاتی نیروی دریایی چین گفت که آمریکا اغلب ناوها و جنگنده های خود را دریای چین جنوبی اعزام و به بهانه عملیات جهت آزادی دریانوردی حاکمیت کشورهای منطقه را نقض میکند. آمریکا عامل اصلی نظامی شدن دریای چین جنوبی است.

تحلیل اندیشکده آمریکایی رند مستقر در کالیفرنیا در سال 2015 نیز نشان داد در حالی یک فروند کشتی آمریکایی با 50 موشک ضد کشتی دانگ فنگ 21 غرق می گردد که چین صدها موشک دانگ فنگ و نمونه های دیگر را در اختیار دارد.(جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 621

به "ناوهای آمریکا در تیررس موشکهای دانگ فنگ ارتش چین قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوهای آمریکا در تیررس موشکهای دانگ فنگ ارتش چین قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید