خبرنگاران قوی باش ایران، قوی باش چین

به گزارش تور کانادا، پکن- خبرنگاران- شماری از شهروندان چینی در ویدیوهایی کوتاه که با هدف ابراز همدردی و همراهی با ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا ساخته شده است هموطنان ایرانی را به مقاومت در برابر این ویروس تشویق کردند.

خبرنگاران قوی باش ایران، قوی باش چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران در این ویدیوها که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چین به طور گسترده منعکس شده است اقشار مختلف مردم چین با شعارهایی مانند قوی باش ایران، قوی باش چین به زبان های فارسی و چینی، با مردم ایران اظهار همدردی نموده اند.

این حرکت شهروندان چینی، واکنشی به ابراز همدردی ایرانیان مقیم چین است که ماه گذشته با تهیه و انتشار ویدیوهای کوتاه با عنوان چین استقامت کن و ووهان استقامت کن با مردم این کشور که به ویروس کرونا مبتلا شده اند همراهی و همدلی کردند.

در این ویدیوها که در فضای مجازی و همچنین رسانه های چین بازتاب زیادی داشت ایرانیان مقیم اعم از دانشجویان، تجار و سایر اقشار با زبان چینی، مردم چین به ویژه شهر ووهان را به استقامت و مقاومت در برابر ویروس کرونا که تا کنون افزون بر سه هزار قربانی گرفته است دعوت می کردند.

شهروندان چینی در این ویدیوها که در چندین بخش فراوری و منتشر شده اند ضمن اعلام همدردی و همراهی با ایرانیان، به آنها اطمینان می دهد که در مبارزه با ویروس کرونا پیروز خواهند شد.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر چین به بیش از 80 کشور دیگر از جمله ایران، آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید:

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تا به امروز 6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد در معمولی ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد نشانه های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس تا کنون در چین باعث مرگ سه هزار و 45 نفر و ابتلای 80 هزار و 710 نفر دیگر در چین شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 337

به "خبرنگاران قوی باش ایران، قوی باش چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قوی باش ایران، قوی باش چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید